2016-09-08, 22:04
Medlem
Reimers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BMC64
Nu vill inte jag va en messerschmitter,, men dom var ju gifta, gemensamt konto, bara en tanke
en del gör ju så, delar konto alltså

På väg att skilja sig enligt A*i,s anhöriga.

Tro mig, det första du ser till om så är fallet är att du får kontroll på dina konton, det har jag fått lära mig av egen erfarenhet.
Citera
Medlem
perVers2.1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lasternassumma
Hoppsan!
Det där lät mer som citerat ur "Das Kapital" än något som du
hittat i IFs årsredovisning.
https://www.if.se/web/se/sitecollectiondocuments/aboutif/finansiell%20information/if_holding_arsredovisning_2014.pdf

Här får du ett citat ur årsredovisningen (2014), så att det blir lite balans:
"Ett centralt mål för If är att skapa den bästa kundupplevelsen i alla kon-
takter. Inte minst gäller det när kunden drabbas av en försäkringsskada."

Jag tror inte att IF är filantropiskt och det har jag inte påstått.
Vad jag påtalade var att det kan ha varit mer lönsamt för IF att
inte göra den här utredningen, som vi fått beskrivet att den
syselsatt ett antal personer under lång tid. Utredningen har
troligen redan kostat betydligt mer än 2 500 000. Om
enbart vinstoptimering motiverat deras agerande hade säkert
den här utredningen varit nerlagd för länge sedan.

IF har, som jag kan bedöma, agerat korrekt och hedervärt.

Lägg till att dom kan straffas om dom har kännedom om omständigheter
som kan leda till t.ex. mordförsök eller mord utan att göra så att
rättsväsendet uppmärksammar sådana omständigheter. –

Håller med dig!
Den som tror att IF inte betalar bara för att dom inte har någon lust har fått det hela om bakfoten. Det finns regler och friskrivningar i alla försäkringar, men dessa är till för att så långt möjligt stoppa bedrägerier och oriktiga utbetalningar.
Att agera på annat sätt än vad man gjort skulle inte bara vara fel utan även brottsligt, närmast som att uppmana till försäkringsbedrägeri. Det brottsliga beror till viss del på att pengarna inte tillhör IF.

Så till en viss i tråden "högljudd" postare i detta ämne vill jag meddela:
Livförsäkringsdelen i IF (och vad jag vet alla andra bolag) är ömsesidig vilket betyder att de
inte får gå med vinst utan allt överskott tillfaller försäkringstagarna i bolaget
Med detta faller vissas resonemang platt till marken.
Citera
Medlem
DreamTwisters avatar
Citat:
Men om hondjuret är dominant då ? å sköter ekonomin, du kan ju inte utgå från alla gör som dej
Nån rudimentär koll på pengar in och pengar ut tror jag väl ändå att man har men vi får se.
Citera
2016-09-08, 22:07
Medlem
BMC64s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Reimer

Tro mig, det första du ser till om så är fallet är att du får kontroll på dina konton, det har jag fått lära mig av egen erfarenhet.

ok, jag säjer inte att du har fel, jag har inte koll på tidsaxeln, när försäkringen tecknades. Men om den gjorde det medans dom fortfarande var gifta så finns ju möjligheten. Tro mej jag har inga förutfattade meningar om vad som skett, jag spånar på olika möjligheter
Citera
2016-09-08, 22:08
Medlem
Citat:

Då kan jag inte annat än att drista mig till att erbjuda dig en bil till ett mycket förmånligt pris! Du är min önskekund!
Citera
2016-09-08, 22:10
Medlem
FuckBlashs avatar
Citat:
Det är mystiskt och obekvämt men kommer aldrig att kunna bevisas, han hade 1,36 promille i blodet när de obducerade honom så det kommer att bli en tyvärr helt normal drunkningsolycka på en medelålders man, tråkigt nog alltför vanligt om man ser till drunkningsolyckor, alkohol och båtar hör inte ihop.

Helt rätt ditt pucko. Båtar går som regel på vind, bensin eller diesel.

Ska du dränka dig så kan du göra som du tycker. Dra i dig en del sprit så att du får bekymmer med balansen, ro ut i Hjälmaren i en båt, kasta dig i sjön och simma in till land och drunkna innan båten har drivit in till mellan 10-15 meter från land i mellan 4-6 sekundmeter pålandsvind under tolv timmar.

Finns du på riktigt?
Citera
2016-09-08, 22:13
Medlem
Butteris avatar
Orsaken till mordet och mordförsöket på föräldrarna

Jag blir mer och mer övertygad om min teori att föräldrarna måste tystas för att de hade förstått att AP:s drunkning var arrangerad av JM. Troligen hade de ställt henne inför ultimatum att gå till Polisen. Men JM hade en annan lösning.

Jag tror att GM beslutat sig för att sälja stugan p.g.a. att han visste att JM lurat dit AP och dränkt honom där. Det kunde helt enkelt inte behålla den när den blivit en mordplats där dottern mördat sin man.

Jag tror inte att det bara var det faktum att stugan skulle säljas som fick JM att agera, som det spekuleras om i VLT. http://vlt.se/nyheter/arboga/1.4269332-sommarstugemordet-pappan-ville-salja-dotterns-oas-
Senast redigerad av Butteri 2016-09-08 kl. 23:01.
Citera
2016-09-08, 22:15
Medlem
Reimers avatar
Citat:
ok, jag säjer inte att du har fel, jag har inte koll på tidsaxeln, när försäkringen tecknades. Men om den gjorde det medans dom fortfarande var gifta så finns ju möjligheten. Tro mej jag har inga förutfattade meningar om vad som skett, jag spånar på olika möjligheter

Citat:
Ursprungligen postat av RullRull
Då kan jag inte annat än att drista mig till att erbjuda dig en bil till ett mycket förmånligt pris! Du är min önskekund!

Enligt A*i,s anhöriga så hade han träffat en ny kvinna redan så jag tror att han hade skilt sin ekonomi från JM,s troligtvis hade han redan eget boende så jag är ganska säker på att det inte var hans konton som belastades av premien, i så fall skulle IF ha sagt det i sitt gnäll.

Vilket märke och årsmodell?
Citera
2016-09-08, 22:15
Medlem
BMC64s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FuckBlash
Helt rätt ditt pucko. Båtar går som regel på vind, bensin eller diesel.

Ska du dränka dig så kan du göra som du tycker. Dra i dig en del sprit så att du får bekymmer med balansen, ro ut i Hjälmaren i en båt, kasta dig i sjön och simma in till land och drunkna innan båten har drivit in till mellan 10-15 meter från land i mellan 4-6 sekundmeter pålandsvind under tolv timmar.

Finns du på riktigt?

OT
4-6 m/s pålandsvind i Hjälmaren , det drar på bra då va

Ont
Jag tycker oxå det är skumt att han låg så nära land , som sagt det luktar fisk
Citera
2016-09-08, 22:18
Medlem
Citat:
Enligt A*i,s anhöriga så hade han träffat en ny kvinna redan så jag tror att han hade skilt sin ekonomi från JM,s troligtvis hade han redan eget boende så jag är ganska säker på att det inte var hans konton som belastades av premien, i så fall skulle IF ha sagt det i sitt gnäll.

Vilket märke och årsmodell?

Vad jag avsåg var din erfarenhet av behovet över att ta kontroll över dina konton vid en skillsmässa. Erbjudandet kvarstår!
Citera
2016-09-08, 22:20
Medlem
Bipolära personer kan förvisso vara krävande men skulle sannolikt inte sätta den på denhär personen.
Håller snarare på personlighetsstörning med narcissistiska och antisociala drag (psykopatiska drag). Hon har ju beskrivits som charmig och manipulativ och dessa personer gör ju utan besvär vad som krävs för att mätta deras behov av vad de nu behöver, här pengar och sex tydligen. Charmig, vältalig och manipulativ är ju bara de inledande kriterierna för de med psykopatiska drag... Att "få en kris" för att få något ut av det, en belöning, en bil, ör ju ett inlärt beteende som antagligen fungerat förr för att få sin önskan tillgodosedd... har det lönat sig förr gör man det igen... lönar det sig inte är raseri av frustration och (upplevd) förödmjukelse en grodd till våldshandling om man har så pass hög grad störning....
Bipolära personen gör knäppa saker men de är inte känslokalla och de brister generellt inte i empati ... (om de inte har samsjuklighet....) snarare bryter de ihop över andras olycka och gör högst märkliga saker för att göra ANDRA glada - köper nya bilar till alla vänner t.ex....
Poängen är att det är svårt att en handling som denna görs UTAN antisocial störning (psykopatiska drag) och total empatilöshet... enda kärleken är bilden av sig själv.... och detta återfinns inte oftare hos personer med bipolärt syndrom (any number) än hos "övriga befolkningen"....

Helt historiskt fall ialla fall detta... ofattbart ... ser fram emot den klara utredningen, rättegång och ev domar...
Citera
2016-09-08, 22:26
Medlem
Reimers avatar
Citat:
OT
4-6 m/s pålandsvind i Hjälmaren , det drar på bra då va

Ont
Jag tycker oxå det är skumt att han låg så nära land , som sagt det luktar fisk

Men det är skit samma om det luktar fisk eller kummin, det ska bevisas i domstol att det är ställt bortom rimligt tvivel att det begåtts ett brott.

De kunde ha hittat A*i i barnens uppblåsbara pool, bevisa att han inte snubblade i fyllan och dränkte sig är inte helt lätt, A*i hade en hög promillehalt när han drunknade och det är vad försvarsadvokaten kommer att rikta in sig på, stödd av statistik på hur drunkningsolyckor sker i de flesta fall.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in