2016-09-07, 20:34
Medlem
Ibiza80s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av delta5
Tack för tipset. Ska överväga det då jag gärna kollar både MMA och boxning.
i helgen visar de sex galor!
Citera
2016-09-08, 05:32
Medlem
JanneHallonkvists avatar
Citat:
Ursprungligen postat av introverto
Och hur ser det ut i respektive amatörrecord?
Om deras amatörbox skulle gjort skillnad för dem så borde de blommat ut redan. Klara är väl en 63kgs boxare, och ML är väl en 68kgs.. där har vi 5kilo. I detta sammahang är dessa 5kg en dealbreaker skulle jag säga. Dels är de tjejer och dels blir det procentuellt sett en stor skillnad. Hade det varit tungvikt så hade 5kg man inte ens beaktat 5kg. Men jag hoppas Klara tar det. På Unibet ger hennes vinst 5ggr pengarna..
Citera
2016-09-08, 19:28
Medlem
introvertos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JanneHallonkvist
Om deras amatörbox skulle gjort skillnad för dem så borde de blommat ut redan. Klara är väl en 63kgs boxare, och ML är väl en 68kgs.. där har vi 5kilo. I detta sammahang är dessa 5kg en dealbreaker skulle jag säga. Dels är de tjejer och dels blir det procentuellt sett en stor skillnad. Hade det varit tungvikt så hade 5kg man inte ens beaktat 5kg. Men jag hoppas Klara tar det. På Unibet ger hennes vinst 5ggr pengarna..
Ja, fast om man ska räkna ronder och matcher i en rutinjämförelse så bör man väga in deras amatörkarriärer också.
Citera
2016-09-08, 20:09
Medlem
JanneHallonkvists avatar
Citat:
Ja, fast om man ska räkna ronder och matcher i en rutinjämförelse så bör man väga in deras amatörkarriärer också.
Mjoo självklart.. Klara har ca 100 och ML har ca 20.
Men sen är proffsringen något helt annat. Behövs mer tuffhet och en annan kaliber i proffsringen. På amatörsidan i Sverige - exempelvis - har man många gånger stående räkningar som helt förstör matcher, dessutom bryter man tidigare och kuddarna man slår med är mjuka. Men klart, helt kan man inte förringa skillnaden i antal matcher även fast jag i detta sammanhang tror den är marginell.

Ett litet klipp på en favvoboxare, Joe Calzaghe. Grym far och son-relation mellan dem. JC är beundransvärd, ödmjuk =

https://www.youtube.com/watch?v=432z1i-I86s
Citera
2016-09-08, 20:15
Medlem
introvertos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JanneHallonkvist
Mjoo självklart.. Klara har ca 100 och ML har ca 20.
Men sen är proffsringen något helt annat. Behövs mer tuffhet och en annan kaliber i proffsringen. På amatörsidan i Sverige - exempelvis - har man många gånger stående räkningar som helt förstör matcher, dessutom bryter man tidigare och kuddarna man slår med är mjuka. Men klart, helt kan man inte förringa skillnaden i antal matcher även fast jag i detta sammanhang tror den är marginell.

Ett litet klipp på en favvoboxare, Joe Calzaghe. Grym far och son-relation mellan dem. JC är beundransvärd, ödmjuk =

https://www.youtube.com/watch?v=432z1i-I86s
Visst är proffsringen annorlunda, och i sammanhanget är kanske skillnaden marginell, men knappast betydelselös om dina siffror stämmer. Särskilt inte när man tänker på att Klara boxats sedan barnsben och Mikaela började som 36-åring (eller något sånt va?). Klara har mer boxning i ryggmärgen och sitt tänk, vilket syns i hennes teknik när man jämför med Mikaela, som mest är stor, stark och aggressiv.
Citera
2016-09-08, 20:17
Medlem
JanneHallonkvists avatar
Citat:
Visst är proffsringen annorlunda, och i sammanhanget är kanske skillnaden marginell, men knappast betydelselös om dina siffror stämmer. Särskilt inte när man tänker på att Klara boxats sedan barnsben och Mikaela började som 36-åring (eller något sånt va?). Klara har mer boxning i ryggmärgen och sitt tänk, vilket syns i hennes teknik när man jämför med Mikaela, som mest är stor, stark och aggressiv.
Sant. Du har en poäng. Missförstå mig inte, jag hoppas Klara tar det, jag gillar inte alls ML attityd.
Citera
2016-09-08, 20:17
Medlem
Tror att Lauren närmast kommer att promenera rakt över Svensson.
Förr eller litet senare får Lauren fäste och då kommer inte den signifikativt mindre Svensson att stå emot.
En stor god fighter slår alltid en mindre dito.
Lauren stoppar Svensson i rond fyra.
Citera
2016-09-08, 20:22
Medlem
Dessutom tror jag att Klit stoppar Fury i den sjunde ronden i deras returfight om den enda sanna tungviktstiteln.
Förhoppningsvis så öppnar det upp för en storfight emot Anthony Joshua.En sådan fight vinner ungdomen emot gamlingen...rumble young man,rumble.

I övrigt tror jag att Gäddan drar ut Franz Rill i tredje ronden..ett resultat som i sådant fall verkligen skulle sätta en strålkastare på Granat.

För övrigt anser jag att Marvelous Marvin Hagler slog Sugar Ray Leonard med två poäng.
Citera
2016-09-09, 12:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lookalike
Tror att Lauren närmast kommer att promenera rakt över Svensson.
Förr eller litet senare får Lauren fäste och då kommer inte den signifikativt mindre Svensson att stå emot.
En stor god fighter slår alltid en mindre dito.
Lauren stoppar Svensson i rond fyra.

Det får vi inte hoppas på, däremot får vi hålla tummarna för en verklig Million dollar baby med Lauren i huvudrollen.
Citera
2016-09-09, 16:05
Medlem
Hur stort eller litet kan gaget bli för Lauren vid eventuell returmatch emot Brekhus?
Citera
2016-09-09, 16:21
Medlem
Fred Friendlys avatar
Ser invägningen. Vad amatörmässigt allting är; särskilt i jämförelse med ufc.
Citera
2016-09-09, 17:23
Medlem
JanneHallonkvists avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lookalike
I övrigt tror jag att Gäddan drar ut Franz Rill i tredje ronden..ett resultat som i sådant fall verkligen skulle sätta en strålkastare på Granat.
Vaffö? Franz Rill är helt okänd.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in