Citat:
Ursprungligen postat av tom-jones
Naturligtvis var Leonard vs Hearns större match. Stjärnorna nu tjänar mer pluring och får en genomslagskraft bland de boxningsintresserade pga att media har så otroligt mkt större möjligheter att promota en superfight nu. Men rent generellt var boxarna större stjärnor förr. (wtf?! nu yr det snö utanför mitt fönster. Jag saknar Sverige!) Visst känner fansen och ungdomar med TV och internet till vem Pac är t.ex men Sugar Ray Leonard? ALLA visste vem han var. Min morsa visste. Hon har inte en susning om vem Pac eller Floyd är. Jag är lite äldre än de flesta här kan jag tänka mig så jag märker skillnaden. Leonard - Hearns och fighterna med Duran och Hagler var jätte event på en tid då event inte var så jävla stora. Boxarna var världskändisar på det sätt som nästan bara fotbollsspelare är nu. Alla vet ju vem Christiano Ronaldo är. Inte alls lika många vet vem Money May är, eller känner bara till namnet. PPV är ju en skurk i dramat, förr gick ju fighterna på ABC och NBC och vafan de stora kanalerna i USA nu heter och kunde ses av desto fler.
Men förhoppningsvis är vi på väg mot en ändring, jag tror 24/7 gör mkt gott för intresset och kan locka folk som inte varit så intresserade av själva boxningen men som uppskattar intrigerna och persongalleriet i dessa program. Det känns faktiskt som att boxningen är på väg mot ett uppsving, trots att De La Hoya slutat och flera andra sjunger på sista versen. Hoppas bara det matas fram nya stjärnor för en ny generation boxningsfans.
En 24/7-serie med Edwin Valero hade varit ruskigt intressant att följa. R.I.P din dumma jävla idiot.
Jag måste nog gå emot dig lite där. Tänk på att Ronaldo inte alls är känd på samma sätt i USA. Därför tjänar han ju inte lika mycket $$ som tex DLH, o skulle inte förvåna mig om Mayweather o Pac går om alla fotbolls spelare i år (i allafall om den matchen blir av). Självklart har jag ingen aning om hur stora "the faboulus four of the eighties" var, men jag blir förvånad om hur många som säger att dom vill se pac-Floyd bli av, o vilka som kommer fram.
Men visst är det så att man måste ha internet för att vara boxningsfan idag, vart ska du annars se det? Svensk TV har ju absolut inget intresse för boxning o därför görs ju ingen reklam här. Men Pac Clottey var en av thepiratebays mest nerladdade videor, Mayweather Mosley har konstigt nog inte alls många nerladdare jämförelsevis (på thepiratebay dock).
På 80talet visade svensk TV all den bästa boxningen, därför visste alla om vilka boxarna var, idag gör dom inte det, därför har inte gamlingar o andra ingen koll på dagens boxare. Men åker du till USA så tror jag det är helt annorlunda.
Jag tror boxningen är på väg upp igen, vägrar o tro på något annat