2010-05-03, 03:08
Medlem
fugus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kmbali
Som sagt vi ser efter fighten vems stil som passade den andre sämst :P

Vi ser vem eller vilka av alla här som "gissat" rätt och vem eller vilka som kommer med bortförklaringar.

Tills dess, ta det lugnt
Ok.
Citera
2010-05-03, 13:41
Medlem
AIFares avatar
Imponerande match av Floyd. Framförallt att tog smällarna så bra i andra ronden. Men en bedrövlig match a Shane, han slog knappt ett enda seriöst slag i flera av ronderna. Antar att rykterna om hans dåliga sparringar var sanna. 2 camps i rad har väl sin effekt på en 39 årig man.

Floyds boxning var som alltid felfri och han såg väldigt stark ut. Hade en kännsla av att han skulle vara mer offensiv än han brukar, men att Shane skulle vara så defensiv o bara försöka klincha överraskade mig. Annars var det väl precis vad man väntat sig.

Nu är det bara hoppas att Pac går med på dopingtesterna o matchen blir av.

Jag tror aldrig det hänt att 2 boxare i samma klass sett så jävla imponerande ut, samtidigt. Den här matchen kommer bli något specielt. Båda ser oslagbara ut, är åldersmässigt i sin prime, och hela världen väntar på att matchen ska bli av. Kanske att Leonard vs Hearns var på samma nivå.
Citera
2010-05-03, 21:23
Medlem
tom-joness avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AIFare
Imponerande match av Floyd. Framförallt att tog smällarna så bra i andra ronden. Men en bedrövlig match a Shane, han slog knappt ett enda seriöst slag i flera av ronderna. Antar att rykterna om hans dåliga sparringar var sanna. 2 camps i rad har väl sin effekt på en 39 årig man.

Floyds boxning var som alltid felfri och han såg väldigt stark ut. Hade en kännsla av att han skulle vara mer offensiv än han brukar, men att Shane skulle vara så defensiv o bara försöka klincha överraskade mig. Annars var det väl precis vad man väntat sig.

Nu är det bara hoppas att Pac går med på dopingtesterna o matchen blir av.

Jag tror aldrig det hänt att 2 boxare i samma klass sett så jävla imponerande ut, samtidigt. Den här matchen kommer bli något specielt. Båda ser oslagbara ut, är åldersmässigt i sin prime, och hela världen väntar på att matchen ska bli av. Kanske att Leonard vs Hearns var på samma nivå.

Naturligtvis var Leonard vs Hearns större match. Stjärnorna nu tjänar mer pluring och får en genomslagskraft bland de boxningsintresserade pga att media har så otroligt mkt större möjligheter att promota en superfight nu. Men rent generellt var boxarna större stjärnor förr. (wtf?! nu yr det snö utanför mitt fönster. Jag saknar Sverige!) Visst känner fansen och ungdomar med TV och internet till vem Pac är t.ex men Sugar Ray Leonard? ALLA visste vem han var. Min morsa visste. Hon har inte en susning om vem Pac eller Floyd är. Jag är lite äldre än de flesta här kan jag tänka mig så jag märker skillnaden. Leonard - Hearns och fighterna med Duran och Hagler var jätte event på en tid då event inte var så jävla stora. Boxarna var världskändisar på det sätt som nästan bara fotbollsspelare är nu. Alla vet ju vem Christiano Ronaldo är. Inte alls lika många vet vem Money May är, eller känner bara till namnet. PPV är ju en skurk i dramat, förr gick ju fighterna på ABC och NBC och vafan de stora kanalerna i USA nu heter och kunde ses av desto fler.
Men förhoppningsvis är vi på väg mot en ändring, jag tror 24/7 gör mkt gott för intresset och kan locka folk som inte varit så intresserade av själva boxningen men som uppskattar intrigerna och persongalleriet i dessa program. Det känns faktiskt som att boxningen är på väg mot ett uppsving, trots att De La Hoya slutat och flera andra sjunger på sista versen. Hoppas bara det matas fram nya stjärnor för en ny generation boxningsfans.

En 24/7-serie med Edwin Valero hade varit ruskigt intressant att följa. R.I.P din dumma jävla idiot.
Citera
2010-05-03, 21:48
Medlem
AIFares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tom-jones
Naturligtvis var Leonard vs Hearns större match. Stjärnorna nu tjänar mer pluring och får en genomslagskraft bland de boxningsintresserade pga att media har så otroligt mkt större möjligheter att promota en superfight nu. Men rent generellt var boxarna större stjärnor förr. (wtf?! nu yr det snö utanför mitt fönster. Jag saknar Sverige!) Visst känner fansen och ungdomar med TV och internet till vem Pac är t.ex men Sugar Ray Leonard? ALLA visste vem han var. Min morsa visste. Hon har inte en susning om vem Pac eller Floyd är. Jag är lite äldre än de flesta här kan jag tänka mig så jag märker skillnaden. Leonard - Hearns och fighterna med Duran och Hagler var jätte event på en tid då event inte var så jävla stora. Boxarna var världskändisar på det sätt som nästan bara fotbollsspelare är nu. Alla vet ju vem Christiano Ronaldo är. Inte alls lika många vet vem Money May är, eller känner bara till namnet. PPV är ju en skurk i dramat, förr gick ju fighterna på ABC och NBC och vafan de stora kanalerna i USA nu heter och kunde ses av desto fler.
Men förhoppningsvis är vi på väg mot en ändring, jag tror 24/7 gör mkt gott för intresset och kan locka folk som inte varit så intresserade av själva boxningen men som uppskattar intrigerna och persongalleriet i dessa program. Det känns faktiskt som att boxningen är på väg mot ett uppsving, trots att De La Hoya slutat och flera andra sjunger på sista versen. Hoppas bara det matas fram nya stjärnor för en ny generation boxningsfans.

En 24/7-serie med Edwin Valero hade varit ruskigt intressant att följa. R.I.P din dumma jävla idiot.
Jag måste nog gå emot dig lite där. Tänk på att Ronaldo inte alls är känd på samma sätt i USA. Därför tjänar han ju inte lika mycket $$ som tex DLH, o skulle inte förvåna mig om Mayweather o Pac går om alla fotbolls spelare i år (i allafall om den matchen blir av). Självklart har jag ingen aning om hur stora "the faboulus four of the eighties" var, men jag blir förvånad om hur många som säger att dom vill se pac-Floyd bli av, o vilka som kommer fram.

Men visst är det så att man måste ha internet för att vara boxningsfan idag, vart ska du annars se det? Svensk TV har ju absolut inget intresse för boxning o därför görs ju ingen reklam här. Men Pac Clottey var en av thepiratebays mest nerladdade videor, Mayweather Mosley har konstigt nog inte alls många nerladdare jämförelsevis (på thepiratebay dock).

På 80talet visade svensk TV all den bästa boxningen, därför visste alla om vilka boxarna var, idag gör dom inte det, därför har inte gamlingar o andra ingen koll på dagens boxare. Men åker du till USA så tror jag det är helt annorlunda.

Jag tror boxningen är på väg upp igen, vägrar o tro på något annat
Citera
2010-05-04, 15:30
Medlem
Verkar som att Pacqiuao lämnat lite mer utrymme angående Mayweathers krav.

http://sports.espn.go.com/sports/boxing/news/story?id=5159812

Hoppas så jävla innerligt den blir av.
De enda som kan hota varandra i dagsläget.
Citera
2010-05-04, 15:55
Medlem
fugus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Svinpals
Verkar som att Pacqiuao lämnat lite mer utrymme angående Mayweathers krav.

http://sports.espn.go.com/sports/boxing/news/story?id=5159812

Hoppas så jävla innerligt den blir av.
De enda som kan hota varandra i dagsläget.
Tyvärr gick Bob Arum och Koncz ut samma dag och påstod att det är falska uppgifter.

Dock verkar Paul Williams vara sugen på en fight med bägge.
Mot Pacquiao i 147lbs vinner han (ja troligen lätt faktiskt).
Mot Floyd blir det inget av. Al Haymon är så mäktig i branchen att han inte kommer tillåta fighten att gå av stapeln.
Citera
2010-05-04, 16:31
Medlem
fugus avatar
Er lilla kelgris Manny Pacquiao har enligt Bob Arum två alternativ om fighten med Floyd inte blir av.

Antingen en fight mot Antonio Margarito som just kommit tillbaka från sin avstängning.

ELLER

Miguel Cotto ifall han besegrar Yuri Foreman. Isåfall vill Pacquiao möta honom för COTTOS 154LBS TITEL på en catchweight av 150lbs!!!!!

Är det någon, ens de värsta av Pacquiaos pungkulekramare som inte spyr av tanken på detta?
Vad säger ni?

http://www.boxingscene.com/?m=show&id=27482
Citera
2010-05-04, 17:17
Medlem
Jag diggar Pacqiuao som fan, men den enda jag vill se honom mot är Floyd.

Freddie Roach sa väl att antingen var Clottey Pac's sista fight eller så blir det vinnaren av Mayweather - Mosley, vilket ju Roach givetvis även sa skulle bli Floyd.

Skulle väl lita mer på Freddie Roach än Bob Arum som ju är ett senilt gammalt troll i min mening.
Citera
2010-05-04, 17:26
Medlem
fugus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Svinpals
Jag diggar Pacqiuao som fan, men den enda jag vill se honom mot är Floyd.

Freddie Roach sa väl att antingen var Clottey Pac's sista fight eller så blir det vinnaren av Mayweather - Mosley, vilket ju Roach givetvis även sa skulle bli Floyd.

Skulle väl lita mer på Freddie Roach än Bob Arum som ju är ett senilt gammalt troll i min mening.
Pacquiao kommer definitivt fightas igen, Mayweather eller ej.

Nej jag litar inte på vad Roach säger då han alltid kommer med olika förklaringar till exakt allt.
Roach var förövrigt den som sa "no problem, all we need is a couple days before the fight with no needles" angående Mayweathers test-krav.
Citera
2010-05-04, 18:37
Medlem
Jag tror Mayweather kommer hänga sig i en cell när han gör något olagligt nästa gång, och bli helgonförklarad av alla er "experter" som gillar tråkiga matcher. Bara för att försöka hjälpa den stackaren att bli ihågkommen, då ni vet att ingen vill minnas honom.

"Seriöst" så tror jag att Mayweather kommer vila ett bra tag som vanligt tills pengar börjar sina igen. Se honom möta Sergio Martinez är min drömfight, så jag hoppas den blir av. Pacman-matchen hade dock varit underbar, men den verkar inte bli av. Mycket snack, liten verkstad.
Citera
2010-05-04, 19:01
Medlem
fugus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Spetsnaz_85
Jag tror Mayweather kommer hänga sig i en cell när han gör något olagligt nästa gång, och bli helgonförklarad av alla er "experter" som gillar tråkiga matcher. Bara för att försöka hjälpa den stackaren att bli ihågkommen, då ni vet att ingen vill minnas honom.

"Seriöst" så tror jag att Mayweather kommer vila ett bra tag som vanligt tills pengar börjar sina igen. Se honom möta Sergio Martinez är min drömfight, så jag hoppas den blir av. Pacman-matchen hade dock varit underbar, men den verkar inte bli av. Mycket snack, liten verkstad.
Some de sa på HBO. Floyd is one of these fighters people will talk about in 30-40 years.

Att du själv sedan hellre tekniklösa sluggers är väl upp till dig.
Citera
2010-05-04, 19:31
Medlem
fugus avatar
kmbali;

Är denna video inspelad hemma hos dig?

http://www.youtube.com/watch?v=vjiOCsAV0IQ&feature=player_embedded

Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto