Citat:
Ursprungligen postat av
4522
Mina betyg på startelvan:
Olsen 4 - Otvivelaktigt matchens lirare som höll oss kvar i matchen vid flertalet sekvenser. En poängräddare sänd från ovan.
Lustig 2 - Lustig gnetar på men skapar inte särskilt mycket framåt, slår helt värdelösa inlägg, även om han stängde sin kant rätt bra.
Granen 3 - En helt klart godkänd insats, jag förväntar mig dock lite mer ledaregenskaper på plan när han har bindeln. Borde kunna skapa en bättre enhet av backlinjen.
Lindelöf 3 - Även här ett godkänt betyg, stabil och mycket pondus för sin ålder. Jag gillar att han fullföljer bollstöt lite längre upp på plan, bollvinster som skjuter till energi i laget.
Wendt 1 - Det känns som att många håller hans rygg för grollet med Hamrén. Usel i positionsspelet, dålig med boll och många gånger en riskfaktor, det mesta hände på hans kant. Parkera honom på bänken.
Rohdén 2 - Började ganska bra med några offensiva räder men föll sedan bort mer och mer. Bidrog mycket i defensiven och vid 50-50-situationer. Tröttnade lite för fort, andra halvlek får en etta.
Fransson 2 - Han var väldigt anonym i stora delar av matchen, borde ha sökt boll lite oftare i början för att komma in i matchen. Men, han gick aldrig bort sig och täckte av mycket ytor.
Hiljemark 3 - Kom ner och hämtade mycket boll, inte helt oäven i den rollen, om än dock inte perfekt på något sätt. Hiljemark har högre frekvens än bollsnille och borde inte riktigt ta på sig registarollen.
Forsberg 3.5 - Mycket energi och boll, skapade några lägen på egen hand, hotade samt fixade några hörnor. Jag gillar när han fyller på i andravågen, föll bort lite för mycket för att få fyra.
Berg 4 - Var inte särskilt delaktig i spelet men när han väl fick sin chans så tog han den med råge. Löpte i övrigt ganska mycket och bidrog på det sättet. Det är ett supermål.
Guidetti 1.5 - Makabert lite boll och delaktighet i spelet, länkade på inget sätt med Berg eller övriga laget. En halv poäng för smart duellspel när han agerade target.
Håller med om det mesta. Tycker dock Berg var ganska usel bortsett från målet. Visst att han är en måltjuv, men jag har knappt sett en mer ensidig spelare på den här nivån. Vad är Berg bra på egentligen? Han kan inte passa, han kan inte dribbla och ibland behöver han 10 chanser för att göra mål. Snyggt var det dock.
Hiljemark bäst på plan enligt. Förlorade sällan bollen och stod oftast rätt i position. Fransson var verkligen medelmåttig med bollen men täckte ytor och gjorde det bra defensivt. Lär bli bättre i framtiden när allt är samspelt.