Citat:
Det står skrivet såhär i obduktionsprotokollet:
"Under rubriken Det vänstra benet och foten beskrivs punktformade och fläckformade blodbesudlingar på den vänstra fotsulan."
Det går inte att dra några slutsatser kring de besudlingarna på Lisas ena fotsula eller när de uppkom.
"Under rubriken Det vänstra benet och foten beskrivs punktformade och fläckformade blodbesudlingar på den vänstra fotsulan."
Det går inte att dra några slutsatser kring de besudlingarna på Lisas ena fotsula eller när de uppkom.
Aha, tack!
Jag hittade intressant nu på Google: rmv.se, som handlar om blodbesudling.
Den vänstra foten kan ha tryckts på i trånga skåpet som gjort att det blivit blodbesudling, alltså min teori om hur det blivit så.
Man skriver:"Ju mindre kontaktytan är, desto större blir kraftpåkänningen per ytenhet".
Det de skriver i mysterium24.se får mig också att reagera på några saker. Varför hittade man inte LH:s örhänge förrän onsdag i ladan och likaså när de hade hundpatruller ute samma kväll söndag 7/6, repstumpar, blod osv i ladan där hon mördades. (Obducent var osäker först på datum men ändrade sig till 7/6, ?nästan lite på känn).
Alltså min fundering är om LH har bragts om livet senare efteråt när avsökningen var gjord, men dag?, därav dessa blodbesudlingar under hennes naglar, (var det NB:s DNA månntro? Då behöver ju inte alt.GM-gänget som försvarar NB här i tråden undra mer och alla deras teorier om oskyldig faller, för skyldig är han, övertygad) NB kan ju faktiskt ha lagt dit handsken i ladan ändå medvetet för att den skulle hittas på måndag morgon, avledande. Undra bara var han förvarat henne i så fall tills dess att mordet skedde? Det togs ju ner avspärrningen vid ladan relativt fort, folk sprang där. Vi var där då! Men sen kom avspärrningen upp igen. Slutligen var det till slakthuset som den satt kvar och gjort så länge.
Haft hundar själv, säg det de inte snokar reda på och måste poängtera för en om de hittar nåt avvikande, och blod brukar de reagera på, vi gick med eftersök med en hund som inte var tränad men hittade det skadade djuret i alla fall och det var blod han spårade på.
jahaja, nu kommer jag väl få alla på mig i tråden eftersom jag hade lite annorlunda tänk för det är väl inte accepterat. Men andras ord och åsikt är inte min lag, jag går alltid min egen väg. Inte farligt att tänka lite olika scenario.
Finns seriemördare som klarat sig undan med polis som knackat på i hemmet t o m så vadå då?Finns de som hållit kidnappade flickor undan folk fastän de befunnit sig i samma hus som de bortrövade offren, Michelle Knight.
Har du några tankar runt det?
Sanslöst! Inte ens för LH:s familj så de kunde få ro genom vetskap. IB svimma i rättslokalen, trodde hon inte att det var så illa NB gått fram med tösen som det visade sig? Vem kan med att begära skadestånd efter att ha sett en sån bild? Lika sjuk som NB!