Citat:
Ursprungligen postat av
develi
De jag kallar alternativfjollor är de personer som är NB kramare. När saker går på repeat som från dig nu så besvarar jag därefter.
# Det är inte märkligt att man inte hittade Lisas örhängen förrän onsdag.
# Hunden reagerade i mjölkrummet men det var Lisa man letade efter och det är inte blod i den bemärkelse du nämner ( blod efter skadat djur).
# Hon har varit där minimal tid och det är mycket störande dofter i ladan.
# Oavsett om de hittat fler tillhörigheter i ladan, oavsett om det skett tidigare är det inte intressant i eftersöksläget - det handlar om fokus och prioritering. ---> att hitta Lisa.
# Fokus på ladan sker sen när man väl ser hur hon avlidit (snara runt halsen, tejpad) och de kan då undersöka det som är relevant inför rättegång --> att identifiera mordplats.
# Det finns ingenting som indikerar att han "förvarat henne" nånstans med tanke på vittnesiakttagelser. Du pratade dess innan om hans källare.
Allt är utifrån dina spekulationer och jämförelser:
Om jag vill spekulera och så, låt mig få göra det då.

Det kanske kommer ett annat svar från någon annan som inte tänker som du utan har andra reflektioner. Det var det jag var nyfiken på.
Det var synd att de inte hann med att ta fler DNA på de 100-talet som beslagtogs. Läste precis om det nu. Kanske IB:s DNA dykt upp lite mer också, mer DNA av NB förvånar mig inte alls.
Ja, jag nämnde källaren hos NB och hans familj. Undran var om de hittat nåt där? PRECIS som jag frågade om spritfabriken häromdagen utan svar, hade varit avspärrat och undersökt där med. Undrade bara om nån med bättre koll visste om det var nåt speciellt.
Där skriver man således i förhör att handsken och om att den inte skulle funnits där under natten till måndag. Det var därför jag ifrågasatte örhänge.
Förhöret med kamrern tycker jag var intressant. Han "kunde" ha nämnt för NB att militärer varit och sökt på onsdagen. Vilken dag var den undanmanövern inför MP när NB sa att de redan letat och de plockade mask inför "storfisket"?
Slutligen, blod djur, blod människa, samma för en hund alltså blod som blod. Men det är rätt, finns avledande dofter där efter slaktade djur som man höll på med FÖREGÅENDE höst 2014 och doftspår torde varit borta för länge sen då det stått oanvänt. Den ende som uppehållit sig där är runk-nissen NB där det tydligen varit svårt att hålla koll på slangen som sprutat åt alla håll!
Ännu bättre när herr Jönsson ville ha saker nedmonterade. Då kunde han fritt välja och vraka vilket rör som hans offer skulle hängas i. Med andra ord är det inte helt oplanerat utan tvärtom, PLANERAT sen länge när han började riva ut saker från slakthuset.
Fanns en väldigt bra bild på det i Urbota inskränkthet, skavsår på röret MYCKET klar och tydlig bild.
Förresten, LH var där minimal tid? Ingen av oss här har varit med då utom mördaren som endast kan veta hur länge hon var där.
Du får kalla det repeat, är det förbjudet i din värld. Du behöver inte svara, jag har inte tvingat dig. Och sluta vara så diktatorisk mot mig, kan tänka jag börjar ångra att jag berömde dig som go och tillmötesgående förr. De i alt.GM-tänket är ute och seglar. De får vara det. Det finns inget som ändrar på NB:s klanteri med 10 DNA, har ju varit så mycket snack om kontamineringar och så vidare så man bara blir trött på tugget för de har verkligen inget nytt att komma med. Bara samma samma samma om och om igen. Tröttsamt.
Vore roligt att läsa om de verkligen får fram något någon gång som står till grund för en alt.GM men än har man inget sett.
Som jag frågade, som du missade, vad har de att tjäna på att NB går fri? Prestige över att ha övervunnit 10 DNA som de med högburet huvud kan säga att alla dömande rätter hade fel inkl. oss här som anser att NB är rätt man som sitter eller? Fira med en tårtbit och en klapp på huvudet om han kommer lös. Kanske blir mer än en klapp.
Fastna för något bra dr Pihl sa: Ok, bara det inte gällde ditt barn går det bra!
Jag tänkte ändå på de som sitter och pissar på svenska rätten och dess dom här då. Tänk om det varit deras barn?