2016-09-06, 10:39
Medlem
CatTheHunters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tonny33
Det står skrivet såhär i obduktionsprotokollet:

"Under rubriken Det vänstra benet och foten beskrivs punktformade och fläckformade blodbesudlingar på den vänstra fotsulan."

Det går inte att dra några slutsatser kring de besudlingarna på Lisas ena fotsula eller när de uppkom.

Aha, tack!

Jag hittade intressant nu på Google: rmv.se, som handlar om blodbesudling.

Den vänstra foten kan ha tryckts på i trånga skåpet som gjort att det blivit blodbesudling, alltså min teori om hur det blivit så.
Man skriver:"Ju mindre kontaktytan är, desto större blir kraftpåkänningen per ytenhet".

Det de skriver i mysterium24.se får mig också att reagera på några saker. Varför hittade man inte LH:s örhänge förrän onsdag i ladan och likaså när de hade hundpatruller ute samma kväll söndag 7/6, repstumpar, blod osv i ladan där hon mördades. (Obducent var osäker först på datum men ändrade sig till 7/6, ?nästan lite på känn).
Alltså min fundering är om LH har bragts om livet senare efteråt när avsökningen var gjord, men dag?, därav dessa blodbesudlingar under hennes naglar, (var det NB:s DNA månntro? Då behöver ju inte alt.GM-gänget som försvarar NB här i tråden undra mer och alla deras teorier om oskyldig faller, för skyldig är han, övertygad) NB kan ju faktiskt ha lagt dit handsken i ladan ändå medvetet för att den skulle hittas på måndag morgon, avledande. Undra bara var han förvarat henne i så fall tills dess att mordet skedde? Det togs ju ner avspärrningen vid ladan relativt fort, folk sprang där. Vi var där då! Men sen kom avspärrningen upp igen. Slutligen var det till slakthuset som den satt kvar och gjort så länge.

Haft hundar själv, säg det de inte snokar reda på och måste poängtera för en om de hittar nåt avvikande, och blod brukar de reagera på, vi gick med eftersök med en hund som inte var tränad men hittade det skadade djuret i alla fall och det var blod han spårade på.

jahaja, nu kommer jag väl få alla på mig i tråden eftersom jag hade lite annorlunda tänk för det är väl inte accepterat. Men andras ord och åsikt är inte min lag, jag går alltid min egen väg. Inte farligt att tänka lite olika scenario.
Finns seriemördare som klarat sig undan med polis som knackat på i hemmet t o m så vadå då?Finns de som hållit kidnappade flickor undan folk fastän de befunnit sig i samma hus som de bortrövade offren, Michelle Knight.

Har du några tankar runt det?
2016-09-06, 10:59
Medlem
CatTheHunters avatar
Någon som vet om man hittade något i spritfabriken, alltså en intilliggande byggnad till ladan/slakthuset. Det hade varit avspärrat där med.
2016-09-06, 11:45
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grandioso
Så nu har det plötsligt inte planterats längre? Det har övergetts till förmån för en
kontamineringsteori istället? Vad spännande.
... Speciellt blodet är "kontamineringsintressant".
Det jag inte begriper är hur man överhuvudtaget kan att leverera så dåliga förslag. Antingen saknas förklaring helt eller så håller det inte ihop för fem öre - eller är rent värdelöst juridiskt sett (mopeden, mobildelar, tejpen saknar DNA, ger sig på motiv and so on..)
Om det inte ens faller i god jord på ett debattforum (folk antingen skakar i huvudet eller asgarvar åt dumheterna) och vederbörande flyr normala motfrågor - så undrar jag hur man inbillar sig att det ska hålla inför en domstol.
.. och om det inte håller juridiskt sett så undrar jag vad vitsen är.

Snacka om att pissa i motvind.
Senast redigerad av develi 2016-09-06 kl. 11:49.
2016-09-06, 12:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CatTheHunter
Tack! Men vad är det för snack om blod under fotsulorna?

Hon kanske trampade på nåt vasst hemma innan hon for till jobbet. Varför skulle hon annars ha dubbla par strumpor en varm sommardag?
2016-09-06, 12:57
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CatTheHunter
jahaja, nu kommer jag väl få alla på mig i tråden eftersom jag hade lite annorlunda tänk för det är väl inte accepterat. Men andras ord och åsikt är inte min lag, jag går alltid min egen väg. Inte farligt att tänka lite olika scenario.
Droppa offerrollen, det är inte klädsamt.

"Lite annorlunda tänk" kan uppfattas mycket ogenomtänkt likaväl - om det saknas bra följdargument för tankarna och idéerna kan du förvänta dig motargumentation och ifrågasättande på en offentlig debattsida.

Som nu.

Att man inte hittar örhängena som är milimeter i storlek i en enorm och skitig lada finner du märkligt? Golvet är fullt av halm, papper, bräder och annat skräp.
Att saker förflyttats då många gått där och örhängena mycket väl kan ha kommit fram efter några dagar?
Att de sågs först när de belystes och blänkte till?
2016-09-06, 18:30
Medlem
Stämmer det att det var blod på den ena fotens undersida som om hon hade trampat på en blodfläck? Var det inget blod på strumpan? Hade blodet torkat då strumpan träddes på foten?
2016-09-06, 20:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tonny33
Det står skrivet såhär i obduktionsprotokollet:

"Under rubriken Det vänstra benet och foten beskrivs punktformade och fläckformade blodbesudlingar på den vänstra fotsulan."

Det går inte att dra några slutsatser kring de besudlingarna på Lisas ena fotsula eller när de uppkom.

Man kan dra många slutsatser.
Det första - 1. Utredningen struntade i fakta att L hade blod på fotsulan. Det passade inte till den händelseförlopp som
Åkl hade skrivit.
Andra slutsatser får man inte skriva i detta trådet, de ska stå i alternativa teorier.
2016-09-06, 20:15
Medlem
boidis12s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sudharma
Man kan dra många slutsatser.
Det första - 1. Utredningen struntade i fakta att L hade blod på fotsulan. Det passade inte till den händelseförlopp som
Åkl hade skrivit.
Andra slutsatser får man inte skriva i detta trådet, de ska stå i alternativa teorier.

Skriv då i det andra trådet så att vi äntligen får reda på hur ditt spårlösa och osynliga spöke
begick mordet på Lisa och hur hon sedan kom till klädskåpet på Martorp .
Nödvändigt är ju också att du talar om vilken dag mordet begicks naturligtvis .
Du dillar ju om att dödsdatumet inte är fastställt så då vill vi gärna veta detta också .
Du har en hel del att förklara i trådet om inbillade och ihopfantiserade teorier helt klart .
2016-09-06, 20:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av X-pert
Hon kanske trampade på nåt vasst hemma innan hon for till jobbet. Varför skulle hon annars ha dubbla par strumpor en varm sommardag?

Du menar att det inte är utrett?
2016-09-07, 11:41
Medlem
CatTheHunters avatar
Citat:

Mmmm logiskt tänkande. Gillar vi.
2016-09-07, 11:51
Medlem
Citat:
Var hittade du att hon hade dubbla par strumpor?
Bl a din förklaring att hon trampade på nåt vasst hemma är inte trovärdig.
Hon hade satt plåster på sår i så fall, inte dubbla strumpor.
2016-09-07, 12:02
Medlem
CatTheHunters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Droppa offerrollen, det är inte klädsamt.

"Lite annorlunda tänk" kan uppfattas mycket ogenomtänkt likaväl - om det saknas bra följdargument för tankarna och idéerna kan du förvänta dig motargumentation och ifrågasättande på en offentlig debattsida.

Som nu.

Att man inte hittar örhängena som är milimeter i storlek i en enorm och skitig lada finner du märkligt? Golvet är fullt av halm, papper, bräder och annat skräp.
Att saker förflyttats då många gått där och örhängena mycket väl kan ha kommit fram efter några dagar?
Att de sågs först när de belystes och blänkte till?

VADÅ offerrollen? Lagts dit efter några dagar kanske, örhänget alltså??? Tränade hundar reagerade inte och det har god doft tro mig. Men men men, som jag också skrev och du tydligen missade, det var öppet så många sprang där i ladan. Och kanske är det så som du säger vem vet.

Hur är det själv då när du sitter och rackar ner på andra, verkar som du vill vara professor "har-ALLTID-rätt" och blir väldigt hård bara för nån säger nåt annat. Inte öppen för annat än ditt eget perspektiv. Visst har du koll i många lägen jag har ju själv berömt dig för det, men det är lätt att få ett tunnelseende och med det kommer man aldrig till nån lösning som ens är i närheten av vad som kan vara troligt av vad som hände.
Att NB är skyldig, det är vi överens om, rätt man sitter. Bara att jag hade en fundering kring obducenten och det snabba ändrandet av datum. Du vet vad jag menar som har koll. Säg inte att jag inte kan nånting, hört detta till leda. Är inte alltid jag orkar läsa era romaner när ni tjafsar emot varandra här ute och förresten har jag varit sjuk periodvis. Men jag har följt tråden och era tankar på håll ändå.

Jag har ställt många frågor men blivit ignorerad ibland för då är debatten uppe i högtryck så man inte får nåt svar. Tråkigt.
Tycker allas åsikt är värd nåt och ingen "äger tråden här ute ändå väl eller hur?
Jag tror IB vet mer än vad hon sagt, hänvisar till samtalet på natten som inte AB förstod. Jag tror också hon var rädd för att NB skulle bli frikänd och hon själv hamnade i LH:s situation om hon inte gjorde som han ville.
Men nu då, nu kunde hon ju ha chansen att träda fram om hon ens hade nåt samvete men istället är det att börja gapa om pengar, höginkomsttagaren. Sanslöst! Inte ens för LH:s familj så de kunde få ro genom vetskap. IB svimma i rättslokalen, trodde hon inte att det var så illa NB gått fram med tösen som det visade sig? Vem kan med att begära skadestånd efter att ha sett en sån bild? Lika sjuk som NB!

NB sitter ju bakom lås och bom så han kan inget göra henne. AB tycks ha varit uppriktigare på nåt vis får jag en känsla av. Han erkände ju att NB ville att de skulle ljuga för hans skull och inte vara "dumma" IB och AB. Nä, det där som alt.GM-gänget håller på med här ute blir jag inte klok på för vad skulle de ha att tjäna på att NB gick fri? Vill de ha en mördare lös eller vad är det frågan om?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in