Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2016-10-20, 21:39
  #136861
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av XeniaOnatopp
Nej, det SH frågade var "Ni får väl rätta mig om jag säger fel. Men jag skulle väldigt gärna vilja att försvaret ska berätta hur den misstänktes fingrar hamnade innanför min dotters byxor" (GT:s direktrapportering).

Att Du är dåligt påläst har kanske många förstått.
SH sade flera gånger...VARFÖR....VARFÖR. Han ville ha ett svar varför detta hände hans lilla dotter.

HAR DU....inte fattat det heller.?????
2016-10-20, 21:53
  #136862
Medlem
Grandiosos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av XeniaOnatopp
Syftet med både sadism och tortyr är att tillfoga offret smärta. Det syftet är inte bevisat.
Du har tidigare motsatt dig att Lisa skulle ha lidit för det står inte uttryckligen i domen.
Men läser man vissa formuleringar i domskälen så framgår det med övertydlighet för oss
som inte är slavar under bokstavstrogenheten att lidandet för Lisa bör ha varit avsevärt
innan hennes unga liv var till ända. Det borde man för övrigt kunna begripa utan en massa text
i ett domslut att det Lisa råkade ut för medfört detta.

Från den stund Lisa attackerades har hon varit utsatt för både ett psykiskt och fysiskt
lidande av stora mått. Vet du nånting om vad SKRÄCK och dödsångest är? Vad det innebär
att behöva uppleva? Vad det gör med en människa? Har du tillgång till någon som helst
inlevelseförmåga?

Redan med själva överfallet inställer sig tortyren och sadismen.
Att bemäktiga sig en annan människa mot hennes vilja i syftet att göra henne illa - det
är liktydigt med att utöva sadism mitt i våldet som krävs för detta bemäktigande.

Att Nerijus bara var ute att få döda sitt offer fortast möjligt så något utdraget lidande
aldrig behövde bli aktuellt, det bedömer jag som föga trovärdigt.
Jag hade innerligt hoppats att det skulle ha varit den kortaste tänkbara mardröm för Lisa när
hon råkade ut för denna onde predator från Litauen, men tyvärr såg nog verkligheten något
annorlunda ut därvidlag.
NB var knappast bara ute efter själva dödandet. Han eftersträvade nog mer än så innan det
var över.

Det har nu snart gått ett år sedan åtalet kom och FUP:et släpptes. Det som diskuteras nu
kring sexualsadism och lidande med mera har redan diskuterats tusen gånger innan
och det är fullkomligt meningslöst att älta vidare om allt det här.
Det är exakt samma tugg nu som då. De som bestrider det de bestrider kommer ändå
aldrig sluta att bestrida hur duktiga meningsmotståndarna än är med sina argument.
Ju förr man inser den saken desto bättre.

Sen behöver slutligen ingen bevisa ett skit för varken dig eller dina polare i
alternativkretsen här. Det som skulle bevisas är redan bevisat så det räcker och blir över
i två svenska domstolar och det ledde till enhälliga livstidsdomar för baltens vidkommande.
Det är utanför kacklet på nätet som såna här saker avgörs, vad som är bevisat och inte
bevisat ifall det händelsevis råder en annan uppfattning...
2016-10-20, 21:59
  #136863
Medlem
XeniaOnatopps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grandioso
Du har tidigare motsatt dig att Lisa skulle ha lidit för det står inte uttryckligen i domen.
Men läser man vissa formuleringar i domskälen så framgår det med övertydlighet för oss
som inte är slavar under bokstavstrogenheten att lidandet för Lisa bör ha varit avsevärt
innan hennes unga liv var till ända. Det borde man för övrigt kunna begripa utan en massa text
i ett domslut att det Lisa råkade ut för medfört detta.

Från den stund Lisa attackerades har hon varit utsatt för både ett psykiskt och fysiskt
lidande av stora mått. Vet du nånting om vad SKRÄCK och dödsångest är? Vad det innebär
att behöva uppleva? Vad det gör med en människa? Har du tillgång till någon som helst
inlevelseförmåga?

Redan med själva överfallet inställer sig tortyren och sadismen.
Att bemäktiga sig en annan människa mot hennes vilja i syftet att göra henne illa - det
är liktydigt med att utöva sadism mitt i våldet som krävs för detta bemäktigande.

Att Nerijus bara var ute att få döda sitt offer fortast möjligt så något utdraget lidande
aldrig behövde bli aktuellt, det bedömer jag som föga trovärdigt.
Jag hade innerligt hoppats att det skulle ha varit den kortaste tänkbara mardröm för Lisa när
hon råkade ut för denna onde predator från Litauen, men tyvärr såg nog verkligheten något
annorlunda ut därvidlag.
NB var knappast bara ute efter själva dödandet. Han eftersträvade nog mer än så innan det
var över.

Det har nu snart gått ett år sedan åtalet kom och FUP:et släpptes. Det som diskuteras nu
kring sexualsadism och lidande med mera har redan diskuterats tusen gånger innan
och det är fullkomligt meningslöst att älta vidare om allt det här.
Det är exakt samma tugg nu som då. De som bestrider det de bestrider kommer ändå
aldrig sluta att bestrida hur duktiga meningsmotståndarna än är med sina argument.
Ju förr man inser den saken desto bättre.

Sen behöver slutligen ingen bevisa ett skit för varken dig eller dina polare i
alternativkretsen här. Det som skulle bevisas är redan bevisat så det räcker och blir över
i två svenska domstolar och det ledde till enhälliga livstidsdomar för baltens vidkommande.
Det är utanför kacklet på nätet som såna här saker avgörs, vad som är bevisat och inte
bevisat ifall det händelsevis råder en annan uppfattning...
Jag har inte sagt att Lisa inte led, tvärtom. Jag har sagt att det inte stod i domarna.

Menar du att alla som dödas dödas av sadister?

Det är klart att ingen behöver bevisa det som inte går att bevisa.
2016-10-20, 22:18
  #136864
Medlem
A1HORNYLADs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grandioso
(...)
NB var knappast bara ute efter själva dödandet. Han eftersträvade nog mer än så innan det var över.
(...)
Varför tror du det?
2016-10-20, 22:22
  #136865
Medlem
XeniaOnatopps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av A1HORNYLAD
Varför tror du det?
Det är önsketänkande. Åklagarkramarna fantiserar om Lisas öde så långt som möjligt, att stackars Lisa led så mycket som möjligt. Beskrivningarna av hennes öde, särskilt från #Grandioso, vittnar om detta.

Men bevis på det saknar det. Jag har frågat många gånger, men får bara trams till svar. Inget bevisar sadistisk tortyr eller liknande.
2016-10-20, 22:33
  #136866
Medlem
Grandiosos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av A1HORNYLAD
Varför tror du det?
Varför skulle balten överfalla en flicka bara för att direkt utplåna hennes liv?
2016-10-20, 22:36
  #136867
Medlem
mrfixs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av XeniaOnatopp
Jag har inte sagt att Lisa inte led, tvärtom. Jag har sagt att det inte stod i domarna.

Menar du att alla som dödas dödas av sadister?

Det är klart att ingen behöver bevisa det som inte går att bevisa.

Vad spelar det för roll att det inte stod i domarna?
Gör det någon skillnad för utgången i fallet?
Vad har "alla" med det här fallet att göra?
Här är ju frågan om Lisa dödades av en sadist vilket ju har framkommit
klart och tydligt att så är fallet trots ditt eviga tjatande om motsatsen.
De som hyser några tvivel över att äcklet NB är sexualsadist lever
troligtvis i en egen liten värld där bara Nerijuskramare finns.
Är det däför du påstår massa saker som inte stämmer hela tiden?
För att du inte behöver bevisa det som inte går att bevisa.
2016-10-20, 22:50
  #136868
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Grandioso
Varför skulle balten överfalla en flicka bara för att direkt utplåna hennes liv?

BRA FRÅGA: VARFÖR....VARFÖR...behövde han döda henne. ...= SVAR= En svårt störd person.
Hoppas han kommer ifrån Sverige före Jul, så Vi blir av med honom.
Sedan får RÅBARKADE TYPER Knivhugga honom bäst dom vill. Eller att dom Ryska Björnhundarna
käkar upp honom....kanske synd om hundarna....Dom är ju så söta.
2016-10-20, 23:09
  #136869
Medlem
A1HORNYLADs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grandioso
Varför skulle balten överfalla en flicka bara för att direkt utplåna hennes liv?

Jag kontrar med Xenias fråga som du lämnade obesvarad:

"Menar du att alla som dödas, dödas av sadister?"
2016-10-20, 23:15
  #136870
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av XeniaOnatopp
Det är önsketänkande. Åklagarkramarna fantiserar om Lisas öde så långt som möjligt, att stackars Lisa led så mycket som möjligt. Beskrivningarna av hennes öde, särskilt från #Grandioso, vittnar om detta.

Men bevis på det saknar det. Jag har frågat många gånger, men får bara trams till svar. Inget bevisar sadistisk tortyr eller liknande.

Beträffande lidande så finns det en skala från njutning till lidande. Det går naturligtvis inte att kvantifiera. Någonstans mitt emellan upplever man inga sensationer alls. Skall jag förstå dig rätt i att Lisa antingen njöt eller inte upplevde några sensationer alls?
Du får gärna definiera "sadistisk tortyr" så vi alla vet vad vi talar om. Dito för "och liknande".
2016-10-20, 23:38
  #136871
Medlem
mrfixs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av A1HORNYLAD
Jag kontrar med Xenias fråga som du lämnade obesvarad:

"Menar du att alla som dödas, dödas av sadister?"

Klart du gör. Ingen är det minsta förvånad.
Samma svar igen.
Vad har "alla" med det här fallet att göra?
Den här tråden handlar om det sexualsadistiska mordet på Lisa inte hur
det ligger till med sadismen i andra fall där människor dödas.

Jag kontrar med det du inte svarade på förut.

Hur skulle du beskriva mordet?
Alla utom du och "några" till verkar ju vara på det klara med att hela
tillvägagångssätter pekar på att det är ett sexualsadistiskt mord.
2016-10-20, 23:45
  #136872
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Grandioso
Varför skulle balten överfalla en flicka bara för att direkt utplåna hennes liv?

Sexuellt sadist motiv naturligtvis.
MEN VARFÖR behövde han döda henne.???
EN DÅRE.......

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback