Resultat: Vem skulle du rösta på i amerikanska valet?
Trump
67,56%
1179 röster
Clinton
15,70%
274 röster
Johnson
3,04%
53 röster
Stein
3,15%
55 röster
Annan
10,54%
184 röster
2016-09-06, 13:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ilikepancakes
Ja, alltså inte statewide utan Nationwide.
Skillnaden är väl inom felmarginalen 3.5% så det är statistiskt oavgjort i denna undersökning.
Här kan du se hur det gått i många andra aktuella undersökningar och se att Clinton fortf. har ett ganska bekvämt övertag.

http://www.realclearpolitics.com/epolls/latest_polls/president/

Går ju alltid att tolka till sin egen sidas fördel, som du gör ovan.

Litar själv inte så mkt på oppinionsundersökningar eftersom det visat sig svårt att pricka rätt. Minns brexit och vårt eget senaste val (MP var nästan tredje största parti )
2016-09-06, 14:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av -Mystic
Kom ihåg att debatterna inte ens har börjat , Trump lär soppa mattan med Clinton och säkra presidentvalet på det sättet.

Mycket troligt och väldigt bra, då risken att de onda krafterna kommer lyckas med valfusk i stort sett helt skulle elimineras om Trump kunde ta t.ex en tvåsiffrig+ ledning och då även i en majoritet av de största staterna.

Risken är nog att valet kommer gå till historien som ett riktigt fult val annars, med många försök till valfusk som kanske i värsta fall aldrig kommer komma fram, då dessa onda krafter lär vara kapabla till vad som helst i ett pressat läge, t.ex borttappade valsedlar i viktiga stater och livliga protester efteråt, omräkning av röster osv om det fortfarande skulle vara lika jämnt på valdagen.
Senast redigerad av PhantasyStar 2016-09-06 kl. 14:03.
2016-09-06, 14:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VanDick
Går ju alltid att tolka till sin egen sidas fördel, som du gör ovan.

Litar själv inte så mkt på oppinionsundersökningar eftersom det visat sig svårt att pricka rätt. Minns brexit och vårt eget senaste val (MP var nästan tredje största parti )
Tolka till min egen fördel? Han vinner med 1 procent. Felmarginalen anger de själva till 3.5% = differens inom felmarginalen = statistiskt oavgjort. Inte min tolkning.
2016-09-06, 14:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av -Mystic
Kom ihåg att debatterna inte ens har börjat , Trump lär soppa mattan med Clinton och säkra presidentvalet på det sättet.

Det kommer jag ihåg och jag tror, till skillnad från folk på Flashback, att Clinton har fördel av debatterna eftersom Trump är sin egen värsta fiende. Clinton är påläst, Trump kör på känsla. Det har han ju sagt själv. Istället för att ha några riktigt poänger fokuserar han på att anklaga debatter för att vara riggade etc.
2016-09-06, 14:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ilikepancakes
Det kommer jag ihåg och jag tror, till skillnad från folk på Flashback, att Clinton har fördel av debatterna eftersom Trump är sin egen värsta fiende. Clinton är påläst, Trump kör på känsla. Det har han ju sagt själv. Istället för att ha några riktigt poänger fokuserar han på att anklaga debatter för att vara riggade etc.

Just det som är fördelen. Han har den fördelen här om han visar sig vara det geni jag tror,och då kommer känslan att vara den viktigaste egenskapen att få ut rätt ärligt menade ord i stunden till folket, och på så sätt sopa matten med Clinton.
2016-09-06, 14:18
Medlem
heiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av baggebo1
Här är jag! Du citerade ett av mina inlägg, jag skrev även ett till om Aryan Wisdom. När andra upptäcker något var det ofta ett halvår sedan jag tog saken:

(FB) Stora tråden om Donald Trump (mod)
David Duke länkade hans Trump-300 klipp på facebook, märkte jag när en bekant till mig också likear duvid dukes inlägg... på facebook offentligt... fastän han inte bryr sig om politik eller är högerut, men han gillade videon.
Vet inte hur lång tid det tog för honom men om han kan edita och hitta passande filmscener som dedär, och håller den hobbyn kontinuerligt några timmar om dagen, sedan har du ett youtube-konto med Trump-propaganda som säljer och 1 miljon subbar små småningom. Strategisk osmart att heta aryan wisdom bara.

Här har ni riktiga words of wisom, aryan inte minst: https://youtu.be/eLpJJUgMnec?t=157 "Absolutely ASSAULT the democratic party!" - Larry Elder
edit: Holy shit va mycket sanning han säger, oupptäckt stjärna för mig. https://www.youtube.com/watch?v=6vK5UkZrPcc munkäftar med Piers som ingen annan!

Jag ÄLSKAR förresten att korrupta FN skjuter sig såhär i foten helt offentligt! http://www.aftonbladet.se/nyheter/utrikes/article23469515.ab ner med de, vilka idioter. Jämför IS med Trump, via tankevurpor... up-side-down
Senast redigerad av heis 2016-09-06 kl. 14:49.
2016-09-06, 14:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PhantasyStar
Just det som är fördelen. Han har den fördelen här om han visar sig vara det geni jag tror,och då kommer känslan att vara den viktigaste egenskapen att få ut rätt ärligt menade ord i stunden till folket, och på så sätt sopa matten med Clinton.

Jag förstår att det är många som tror så, särskilt här, och vad folk tror kan man ju inte göra så mycket åt när det inte finns facit än. Vi får se helt enkelt.
Man kan ju iaf konstatera att det är två väldigt impopulära kandidater som går upp mot varandra, där den ena t.o.m. är så illa omtyckt att han motarbetas av stora delar av sitt eget parti.
Båda har sitt livs chans att bli president eftersom motståndarsidan har väldigt svaga kort.
2016-09-06, 14:50
Medlem
Marcus Oscarsson la upp på sin Facebooksida för någon timme sedan:

"DET OMÖJLIGA" HAR INTRÄFFAT:
CNN BREAKING NEWS - - THE DONALD LEDER USA:s PRESIDENTVAL

Trump 45% Hillary 43%
2016-09-06, 15:02
Medlem
E.Merckxs avatar
Citat:
seeeg321 skrev

45%

43%

7%

2%

med Alla fyra kandidater.

Donald Trump är (+8) sedan CNN:s senaste mätning 7/29-7/31.

Häxan (-2)
2016-09-06, 15:05
Medlem
E.Merckxs avatar
Washington Post-SurveyMonkey 50 state poll:

Mississippi = Trump + 2
North Carolina = Tie
Georgia = Tie
Arizona = Clinton + 1
Iowa = Trump + 4
Ohio = Trump + 3
Michigan = Clinton + 2
Wisconsin = Clinton + 2
Texas = Clinton + 1

Häxan +1 i Texas. Det måste ju vara något fel på den pollen.

http://apps.washingtonpost.com/g/page/politics/washington-post-surveymonkey-50-state-poll/2086/
2016-09-06, 15:31
Medlem
Snapcounts avatar
Trump har medvind nu.., gör gott för självförtroendet inför debatterna !

Måtte han nu inte låta det växa för mycket, han har ju haft ett schysst ton den sista tiden. Tex detta låter bekymrande (ifrån igår) :

– Jeg ser frem til debattene, sa han. Han har imidlertid ikke tenkt å forberede seg med å øve i interne liksom-debatter.

– Jeg har sett folk forberede seg så mye at de ikke kan snakke når de står der, sa Trump.

http://www.aftenposten.no/verden/Her-gjor-Hillary-Clinton-noe-hun-nesten-aldri-gjor-603874b.html

Hmm.., finns ju nog enkla fällor inför debatterna som fru Clinton och moderatorena tänker ta upp. Publiken blir ju inte större heller, det är under dessa debatter det troligtvis kommer att avgöras..

Skall även bli intressant att se den närmaste tidens reaktioner på detta.

-Kommer säkert en "mediablitz" mot Trump.
-Fru Clinton har ju samlat/tiggt/blivit mutat på sig pengar, så att t.o.m mammon skulle skämmas. Är det nu som hon börjar ta fram den jättestora stora plånboken ?
Senast redigerad av Snapcount 2016-09-06 kl. 15:38.
2016-09-06, 15:34
Medlem
Det verkar bli som jag tror då, att Trump kan vinna. Det ska bli mycket intressant att följa fram till valet och under valet och framför allt resultatet av Trumps politiska göranden som president.

Att få se om de som verkligen gillar Trump fortsätter med det när han väl blir president. Att få se om han lever upp till folks förväntningar och verkligen gör America great again! Klarar han det?

Muren och utvisningarna och stopp på muslimer som kommer in i landet och att Mexiko ska betala muren.

Vad mer?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in