Resultat: Vem skulle du rösta på i amerikanska valet?
Trump
67,56%
1179 röster
Clinton
15,70%
274 röster
Johnson
3,04%
53 röster
Stein
3,15%
55 röster
Annan
10,54%
184 röster
2016-09-06, 16:01
Medlem
VitruvianskeMannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -Mystic
Kom ihåg att debatterna inte ens har börjat , Trump lär soppa mattan med Clinton och säkra presidentvalet på det sättet.

Jag tror faktiskt att jävlar, det kommer att hända. Tittar man långsiktigt så har Trump haft en positiv trend sedan April, med två stora dippar (runt 25 juni och runt 10 augusti).

Debatterna blir en one man show. Där trivs Trump, han kan spela hela sitt register och sopa banan. Crooked fixar helt enkelt inte denna typ av stress. Det är därför hon inte haft en enda presskonferens på ett år, och reagerar så här när det blir för mycket:

https://www.youtube.com/watch?v=Hd4NH9jKNas

Ni kan tänka er Trumps skjuts i opinionen om ett liknande anfall sker i direktsändning i debatten när hon blir pressad.
2016-09-06, 16:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snapcount
Trump har medvind nu.., gör gott för självförtroendet inför debatterna !

Måtte han nu inte låta det växa för mycket, han har ju haft ett schysst ton den sista tiden. Tex detta låter bekymrande (ifrån igår) :

– Jeg ser frem til debattene, sa han. Han har imidlertid ikke tenkt å forberede seg med å øve i interne liksom-debatter.

– Jeg har sett folk forberede seg så mye at de ikke kan snakke når de står der, sa Trump.

http://www.aftenposten.no/verden/Her-gjor-Hillary-Clinton-noe-hun-nesten-aldri-gjor-603874b.html

Hmm.., finns ju nog enkla fällor inför debatterna som fru Clinton och moderatorena tänker ta upp. Publiken blir ju inte större heller, det är under dessa debatter det troligtvis kommer att avgöras..

Skall även bli intressant att se den närmaste tidens reaktioner på detta.

-Kommer säkert en "mediablitz" mot Trump.
-Fru Clinton har ju samlat/tiggt/blivit mutat på sig pengar, så att t.o.m mammon skulle skämmas. Är det nu som hon börjar ta fram den jättestora stora plånboken ?
Är man påläst med inställt moralkompass så behöver man inte förbereda sig.
Han har ju dessutom redan femtielvatusen talking points att dra fram vid behov.
Med det sagt så tror jag garanterat att viss förberedelse kommer göras såklart, men kanske inte klassiska Clinton-förberedelserna där någon skriver ihop ett manus han måste öva in till punkt och pricka och sedan upprepa oavsett vad Donald Trumpetar ut.

Det bästa vore väl ifall 'Putin' kom över Crooked's manus innan debatten och gav det till nästa POTUS

Och självklart kommer vi få se en (ännu)massiv(are) mediablitz, både före och efter debatterna.
Räkna med några/många polls som visar att Crooked vann och som kommer kablas ut på varenda löpsedel och kanal, så att alla som inte tittade själva eller kan tänka själva tänker "Clinton vann debatten".
Det kommer även skapas någon "skandal" lagom till debatterna, så att halva tiden kan gå åt att fråga Trump något i stil med "vem är svensk?"(tänk media vs. SD).
Som tur var är Mr. Trump inte SDare och faller sällan/aldrig i dessa fallgropar utan kommer kontra som den Don han är, och han kommer naturligtvis sopa hem debatterna i en landslide!

Citat:
Ursprungligen postat av Evets
Det verkar bli som jag tror då, att Trump kan vinna. Det ska bli mycket intressant att följa fram till valet och under valet och framför allt resultatet av Trumps politiska göranden som president.

Att få se om de som verkligen gillar Trump fortsätter med det när han väl blir president. Att få se om han lever upp till folks förväntningar och verkligen gör America great again! Klarar han det?

Muren och utvisningarna och stopp på muslimer som kommer in i landet och att Mexiko ska betala muren.

Vad mer?
Rättvis handel, massiva skattesänkningar, repeal and replace Obama/Hussein-Care, end Common Core, fred med Ryssland, Safe-Zones i MÖ(dit förhoppningsvis Åkesson kan skicka lite islamister efter 2018 ), End the rigged system, end of Political Correctnes, med mera.

Vad mer kan man kräva?
2016-09-06, 16:17
Medlem
VitruvianskeMannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Radiopsykologen
Det kommer även skapas någon "skandal" lagom till debatterna, så att halva tiden kan gå åt att fråga Trump något i stil med "vem är svensk?"(tänk media vs. SD).

Jo, jag kan tänka mig en situation där ett litet sött mexikanskt flickebarn blir slagen av en elak White Trashare med "Make America Great"-keps. Allt lägligt filmat från flera vinklar av CNN.

Och så kommer halva debatten gå åt till att fråga Trump "är det så här du vill ha det"

Räkna med att vi kommer att få se alla debatters moder, och alla Mainstream Medias tänkbara fasoner.
2016-09-06, 16:20
Medlem
godhetsapostelns avatar
Ja, CNN's siffror bekräftar ju vad vi som följt utvecklingen på amerikanska sidor haft på känn (till skillnad från de som följer aftonbladet). Trump vinner det här. Allt större skepticism mot Hillary samtidigt som Trump var i Mexico och visade sig inte bara vara statsmannamässig utan även stå fast vid sin politik. Där föll ju många av argumenten om pajas osv. Lägg till att allt fler svarta börjar ifrågasätta hur Hillary tar dom för "granted". Och debatterna har inte ens börjat.

Och jag förväntar mig fortfarande en Sahlin-effekt. Att liberala medier kommer att slita Hillary i stycken och hennes hälsa och Clinton cash. När det väl blir ok att ifrågasätta Hillary kommer alla att kasta sig över henne samtidigt.
2016-09-06, 16:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ilikepancakes
Statewide innebär väl över en delstat och Nationwide över hela USA?
Nån länk?
Hillary leder ju i så gott som varenda poll, ofta stort.

Eh, nej. Bara i de polls som svensk massmedia återger. Sanningen är lite mer komplex (t.ex. att Trump verkar ha/ta ledning i poll efter poll efter...)
2016-09-06, 16:27
Medlem
ziracorns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av E.Merckx
Washington Post-SurveyMonkey 50 state poll:

Mississippi = Trump + 2
North Carolina = Tie
Georgia = Tie
Arizona = Clinton + 1
Iowa = Trump + 4
Ohio = Trump + 3
Michigan = Clinton + 2
Wisconsin = Clinton + 2
Texas = Clinton + 1

Häxan +1 i Texas. Det måste ju vara något fel på den pollen.

http://apps.washingtonpost.com/g/page/politics/washington-post-surveymonkey-50-state-poll/2086/

Ja, TEXAS -what? Trump är i och för sig inte så populär i "BUSH-country", men han ligger i snitt ca 8 % före i andra mätningar.
http://www.realclearpolitics.com/epolls/2016/president/tx/texas_trump_vs_clinton-5694.html

Märkligt lågt övertag i MISSISSIPPI också... Men den här pollen från WASHINGTON POST btw () är väldigt komplicerad vad gäller omfattning/RAS/SEX vilket framgår av texten. Svårtolkad med andra ord.
Senast redigerad av ziracorn 2016-09-06 kl. 16:48.
2016-09-06, 18:13
Medlem
heiss avatar
https://www.youtube.com/watch?v=LJQv6Qzjgyg
Teaming Up With Trump - Nearly 90 Military Leaders Announce Their Support - Fox & Friends

Choo chooo!

Trump pivoterar (när använder man dessa ord?) vidare medan Hillary bryts ner. Alla kan se, she's choking lika dog!! både i sättet att hon håller tyst och inget kommer ut, och att hostar öppet på rally och i intervju, 2 flugor i en smäll på sig själv! snyggt!

edit: låter motsägande iofs men det är de generella punkter man kunnat se, slänger in denna
https://www.youtube.com/watch?v=x0jfRQbnYtM
nått light weight rally i Cleveland tydligen, och low energy såsom denna tråden, tills the d-day debates. Värsta som kan hända Trump är att ersätta henne smidigt, dont do it.
Samt i flygplanet med CNN nyss, inget intressant att se elelr höra egentligen, förutom 5 sekunders dagdrömmande om hur Trump ska slå henne, and beat her badly i mean reaaally bad, okey.
Senast redigerad av heis 2016-09-06 kl. 19:12.
2016-09-06, 19:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av baggebo1
Att Trump helt uppenbart inte är kristen tycker jag är någonting positivt. Jag gillar också att han spelar kristen så dåligt att bara de kristna är dumma nog att tro honom. På så sätt försäkrar han sig om deras röster samtidigt som han försäkrar oss normala att han inte är kristen och inte kommer låta muh bible spela någon som helst politisk roll.

Jag håller med dig helt här. Det största problemet med republikanernas kandidater är ju ofta att de är tokreligiösa. Trump är ju inte det minsta religiös. Det jag retar mig på är alla fanboys här som själva förmodligen mest dyrkar satan, men ändå ser det som en personlig förolämpning när Trump anklagas för att inte vara troende.
2016-09-06, 19:08
Medlem
När Trump inte ens leder i en delstat som Texas ja då ligger han risigt till vilket ju visas när man räknar antalet elektorröster Trump vs Clinton har säkrat. Få, inte ens republikanerna själva , tror ju att republikanerna kan hämta in på Clinton med så kort varsel. När så viktiga väljargrupper som välutbildade vita sviker, ja då har Trump stora problem med sin trovärdighet. Trump får nog ta sitt politiska äventyr som en parentes i karriären och inse att uppgiften blev honom övermäktig.
2016-09-06, 19:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lucas49
När Trump inte ens leder i en delstat som Texas ja då ligger han risigt till vilket ju visas när man räknar antalet elektorröster Trump vs Clinton har säkrat. Få, inte ens republikanerna själva , tror ju att republikanerna kan hämta in på Clinton med så kort varsel. När så viktiga väljargrupper som välutbildade vita sviker, ja då har Trump stora problem med sin trovärdighet. Trump får nog ta sitt politiska äventyr som en parentes i karriären och inse att uppgiften blev honom övermäktig.

Hämta in? Hur mycket behöver han hämta in?
2016-09-06, 19:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av heis
https://www.youtube.com/watch?v=LJQv6Qzjgyg
Teaming Up With Trump - Nearly 90 Military Leaders Announce Their Support - Fox & Friends

Choo chooo!

2nd amendment people! De kanske kan göra något ifall Crooked Hillary vinner!

Påtal om Choo choo Trump Train!
People all Over the World Join Hands Start a Trump Train

〜( ̄▽ ̄〜) (〜 ̄▽ ̄)〜
2016-09-06, 19:20
Medlem
heiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Petronius
Jag håller med dig helt här. Det största problemet med republikanernas kandidater är ju ofta att de är tokreligiösa. Trump är ju inte det minsta religiös. Det jag retar mig på är alla fanboys här som själva förmodligen mest dyrkar satan, men ändå ser det som en personlig förolämpning när Trump anklagas för att inte vara troende.
Kanske som slagträ på högern, men inte deras fel och vem är det dem gör illa sa du? Jag tycker det är galet att inte tro evolutionsteorin och bör bara ha det i klassrummet, men framförallt i just klassrummet är det som de bryr sig ska ha någon makt, tror inte de har mycket makt i praktiken men de representerar mycket av folket hursomhelst som har nån kyrka man ingår.
Det är den sorten som Viktor Orban kristen kulturfrämjan som är nyttig framförallt att ha kvar tills vidare generation, som konservativa tycker och spelar roll för mycket osynligt i samhällett, normal moral och ansvars betonande.
Så de är skrock as asual, live here with petronius on flashback.
Citat:
Ursprungligen postat av Radiopsykologen

2nd amendment people! De kanske kan göra något ifall Crooked Hillary vinner!

Påtal om Choo choo Trump Train!
People all Over the World Join Hands Start a Trump Train

〜( ̄▽ ̄〜) (〜 ̄▽ ̄)〜
älskar den hunger-games sången
https://open.spotify.com/track/3LXFO4W0b1pHu7mo3f5d9y denna fanns på spotify, freedom cal. 0:30 catchy som inget annat
Senast redigerad av heis 2016-09-06 kl. 19:33.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in