2016-09-05, 12:25
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av KlokOchSnygg
Korrekt, 9/11 var ett "stand down" jobb. Myndigheter blundade och har konsekvent mörkat sanningen. De som planerade och utförde det hela hittar man på andra delar i världen.
Det var länge sedan USA styrdes av folket
Måste säga att även jag undrar lite hur du tänker här. Menar du att icke-amerikaner planerade och genomförde dådet och att dessa hade insiders som på deras uppdrag såg till att attentatsmännen obehindrade kunde operera som de ville?
Citera
2016-09-05, 13:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av onopono
Måste säga att även jag undrar lite hur du tänker här. Menar du att icke-amerikaner planerade och genomförde dådet och att dessa hade insiders som på deras uppdrag såg till att attentatsmännen obehindrade kunde operera som de ville?

Jag menar i första hand att den officiella versionen är fel, de ljuger. Vad som egentligen hände kan vi bara spekulera i. Men clintonläckorna har varit mycket klargörande. De tyder på det du skriver, USA's uppgift var att blunda medan andra organisationer utförde dådet
Citera
2016-09-05, 13:32
Avstängd
Citat:
Jag menar i första hand att den officiella versionen är fel, de ljuger. Vad som egentligen hände kan vi bara spekulera i. Men clintonläckorna har varit mycket klargörande. De tyder på det du skriver, USA's uppgift var att blunda medan andra organisationer utförde dådet
Menar du att det yttersta ansvaret för planering och genomförande hittas utanför USA, men att aktörer inom USA anlitades för att ge fri lejd åt attentatsmännen innan- under- och efter attentaten?

Jag tror nog att du måste bli mer specifik och tydlig om dina idéer ska bli möjliga att förhålla sig till.
Citera
2016-09-05, 13:56
Medlem
DikTs avatar
Citat:
Inte alls, följer allt jag skriver

Du säger att det var en "stand-down".
Men du vet inte vad som skedde?

Jag förstår om man argumenterar för en stand-down, men då köper man rimligtvis förloppet av skeendet av själva attacken.

Du säger att det var en stand-down och...
... flygbränslet betedde sig "mysko"
... det fanns inga flygplan
... planen borde ha studsat på fasaden
... det var omöjligt att flyga in planen i tornen
... det var cd
... det var kärnvapen, hologram, termit, strålvapen bla bla bla

Man kan sammanfatta det med att du tror på "allt" så länge det är en motsats till något i den officiell förklaringen. Sedan spelar det ingen roll hur motstridigt allt du argumeterar för är...
Citera
2016-09-05, 13:58
Medlem
Citat:
Menar du att det yttersta ansvaret för planering och genomförande hittas utanför USA, men att aktörer inom USA anlitades för att ge fri lejd åt attentatsmännen innan- under- och efter attentaten?

Jag tror nog att du måste bli mer specifik och tydlig om dina idéer ska bli möjliga att förhålla sig till.

Ja, myndigheter i USA har som jag tror (man kan givetvis inte vara 100% säker) endast blundat. Det kan vara så att ingen där vetat vad som skulle hända mer än i mycket grova drag. De som troligen utförde dådet eller ansvariga för det var Israel och Saudarabien. Det kan ha varit andra med.

Grunden till det här är clintonläckorna för vad de visat är att USA inte styrs av folket eller företag i USA. Det är andra som drar i trådarna och bestämmer vad de skall göra när det kommer till vissa områden, exempelvis militären.

Ta exemplet Obama. Det troliga är att han får en låda med områden, där får han göra precis vad han vill, driva de frågor han önskar och försöka få till vettig politik. En annan box med får han inte bestämma något över, där är det andra som säger till honom vad han skall "tycka". Exempelvis fungerar troligen TTP, TTIP så. Obama har noll inflytande över den frågan, det är andra som säger till honom vad han skall tycka. Samma med Clinton om hon blir vald (vilket jag tvivlar starkt på för det är många som löst pusslet)
Citera
2016-09-05, 14:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DikT
... flygbränslet betedde sig "mysko"
... det fanns inga flygplan
... planen borde ha studsat på fasaden
... det var omöjligt att flyga in planen i tornen
... det var cd
... det var kärnvapen, hologram, termit, strålvapen bla bla bla
Det här är fakta som visar att den officiella förklaringen är en lögn. Om de menar att ett plan kraschat in i byggnaden så hade kraschen inte sett ut som den gjorde på de filmer som visats.

Det finns gott om teorier vad som egentligen hände men ingen kan där veta exakt. Det finns exempelvis (om jag minns rätt) bevis för att Ryssarna blivit av med tre stycken kärnvapen raketer. Under kalla kriget slöt USA och Ryssarna någon form av avtal där de både var tvingade att redovisa alla kärnstridsspetsar de hade och vad som hände med dem. Ryssarna blev av med tre av dessa vid något tillfälle och en av de mer troliga förklaringarna är att dessa användes vid 9/11, raketerna alltså. Det troliga motivet för att använda vapen från ryssarna skulle vara att man då kunde skylla ifrån sig om något gick fel. Nu gick inget fel utan det var en lyckad operation så man såg troligen snabbt till att få bort raketerna.

En spekulation bland många men den hör enligt mig till den mer troliga

Citat:
Man kan sammanfatta det med att du tror på "allt" så länge det är en motsats till något i den officiell förklaringen. Sedan spelar det ingen roll hur motstridigt allt du argumeterar för är...
Ingen kan veta exakt utan att ha tillgång till bevismaterial. Där har du USAs uppgift i det hela, deras bit av avtalet är att ingen får tillgång till bevismaterial
Citera
2016-09-05, 14:34
Medlem
DikTs avatar
Citat:
Det här är fakta som visar att den officiella förklaringen är en lögn. Om de menar att ett plan kraschat in i byggnaden så hade kraschen inte sett ut som den gjorde på de filmer som visats.

Du inser inte det idiotiska i att säga att det var en stand-down samtidigt som man säger att det fanns inga flygplan?
Du behöver inte svara på det...
Citera
2016-09-05, 14:42
Medlem
Citat:
Du inser inte det idiotiska i att säga att det var en stand-down samtidigt som man säger att det fanns inga flygplan?
Du behöver inte svara på det...

Vad inser du själv? Skriva kryptiska inlägg är bara ett tecken på att du är förvirrad. Förklara om du vill debattera, annars - vad är meningen med att skriva här?
Citera
2016-09-05, 15:08
Medlem
DikTs avatar
Citat:
Vad inser du själv?
Att förloppet skedde som det har beskrivits. Plan kapades och flög in i skyskrapor som fattade eld och rasade.

Köper man det kan man fortfarande argumentera för en stand-down. Det finns ingen motsats i det.

Du däremot har ingen som helst logik i vad du argumenetrar för. Du tror på allt samtidigt även när det är motstridigt. Nejvisstnej. Du "tror" inte något. Du bara pekar på "konstigheter"...

Citat:
vad är meningen med att skriva här?
Det var det klokaste jag sett dig skriva. Point taken.
Citera
2016-09-05, 15:51
Avstängd
Citat:
Ja, myndigheter i USA har som jag tror (man kan givetvis inte vara 100% säker) endast blundat. Det kan vara så att ingen där vetat vad som skulle hända mer än i mycket grova drag. De som troligen utförde dådet eller ansvariga för det var Israel och Saudarabien. Det kan ha varit andra med.
Menar du ledningen för respektive land, eller andra aktörer från respektive land?

Citat:
Grunden till det här är clintonläckorna för vad de visat är att USA inte styrs av folket eller företag i USA. Det är andra som drar i trådarna och bestämmer vad de skall göra när det kommer till vissa områden, exempelvis militären.
Clintonläckan? Kan du citera relevanta avsnitt samt länka till källa?

Citat:
Ta exemplet Obama. Det troliga är att han får en låda med områden, där får han göra precis vad han vill, driva de frågor han önskar och försöka få till vettig politik. En annan box med får han inte bestämma något över, där är det andra som säger till honom vad han skall "tycka". Exempelvis fungerar troligen TTP, TTIP så. Obama har noll inflytande över den frågan, det är andra som säger till honom vad han skall tycka. Samma med Clinton om hon blir vald (vilket jag tvivlar starkt på för det är många som löst pusslet)
Menar du att icke-amerikanska aktörer bestämmer vad som finns i respektive låda (bildligt talat), samt tilldelar presidenten den vars innehåll han (Obama) får bestämma över?
Citera
2016-09-05, 15:54
Medlem
Citat:
Du däremot har ingen som helst logik i vad du argumenetrar för. Du tror på allt samtidigt även när det är motstridigt. Nejvisstnej. Du "tror" inte något. Du bara pekar på "konstigheter"...

Jag följer en logik som nästan alltid stämmer. "follow the money"
Citera
2016-09-05, 15:57
Medlem
Citat:
Menar du ledningen för respektive land, eller andra aktörer från respektive land?

Clintonläckan? Kan du citera relevanta avsnitt samt länka till källa?

För att förstå det så måste man bena ut vad som menas med "ledning" i respektive land. Clinton läckan har visat att ledningen styrs av ekonomiskt starka, denna grupp är extremt liten. Ledningen i länder är inte "folkets ledning" när vi pratar om de länder som är involverade i 9/11. De länder som har politiskt valda, de är marionetter

Sök på "Michael Trimm", han är den som jag vet lyckats bäst med att pussla ihop bitarna. Google plockade tyvärr ner hans videos
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in