2016-09-02, 16:49
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KlokOchSnygg
Antingen gör du dig till eller så krävs det att du går om några skolår från grundskolan.

Ja, jag får väl ta med mig några hundra experter från NIST och gå om grundskolan då eftersom du inte verkar kapabel att ens förklara vad du tycker är fel..
Citera
2016-09-02, 16:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SnakePlisssken
Ja, jag får väl ta med mig några hundra experter från NIST och gå om grundskolan då eftersom du inte verkar kapabel att ens förklara vad du tycker är fel..

Det mest intressanta är att du tror att så mycket bränsle stannat kvar i byggnaden. Pröva att kasta en ballong med vatten in på något annat så ballongen spricker. Försök observera hur vattnet beter sig. Då är hastigheten på vattnet låg. Vet du vad som händer med vatten eller annan vätska som kastas ut i luften i mycket hög hastighet, det blir ett moln. Och då antänds allt. Luften ger sådant motstånd att vätskan nästan förgasas (splittras upp i mycket små droppar)
Citera
2016-09-02, 17:01
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Det mest intressanta är att du tror att så mycket bränsle stannat kvar i byggnaden. Pröva att kasta en ballong med vatten in på något annat så ballongen spricker. Försök observera hur vattnet beter sig. Då är hastigheten på vattnet låg. Vet du vad som händer med vatten eller annan vätska som kastas ut i luften i mycket hög hastighet, det blir ett moln. Och då antänds allt. Luften ger sådant motstånd att vätskan nästan förgasas (splittras upp i mycket små droppar)

Din teori förutsätter att vingarna och bränsletankarna på något märkligt sätt vaporiserades i luften och att flygplanen fortsatte tvärs igenom WTC i oförminskad hastighet..

Vi som tror att det var riktiga flygplan tror ju även att dessa krockade med WTC på riktigt - och då sjönk hastigheten till ganska exakt noll på mycket kort sträcka...
Senast redigerad av SnakePlisssken 2016-09-02 kl. 17:05.
Citera
2016-09-02, 17:04
Medlem
Citat:
Din teori förutsätter att vingarna och bränsletankarna på något märkligt sätt vaporiserades i luften och att flygplanen fortsatte tvärs igenom WTC i oförminskad hastighet..
nej inte alls men däremot gå sönder (krossas i småbitar) fast det kanske inte du anser de gjorde?

Citat:
Vi som tror att det var riktiga flygplan tror ju även att dessa krockade med WTC på riktigt - och då sjönk hastigheten till ganska exakt noll på mycket kort sträcka...
Menar du planens hastighet sjönk till noll och sedan gick sönder? Vet du vad som händer när hastigheten sjönk till noll från 800 på så kort sträcka?
Senast redigerad av KlokOchSnygg 2016-09-02 kl. 17:12.
Citera
2016-09-02, 17:13
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
nej inte alls men däremot gå sönder (krossas i småbitar) fast det kanske inte du anser de gjorde?
Absolut, jag anser att det skedde i samband med att hastigheten sjönk till noll.
Citera
2016-09-02, 17:49
Medlem
Citat:
Absolut, jag anser att det skedde i samband med att hastigheten sjönk till noll.

vad händer med bränslet om bränsletanken krossas?
Citera
2016-09-02, 18:27
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
vad händer med bränslet om bränsletanken krossas?

Bränslegaserna antänds troligtvis i en sådan situation och resten rinner ut.
Citera
2016-09-04, 00:57
Medlem
Bbfedoras avatar
Är inte wtc7 ett bevis på att det inte var ett insider jobb?
Det enda jag kan se som en möjlig USA konspiration är att de inte gjorde något med den informationen de fick före 01.09.11, men detta går inte så långt från hur vanliga myndigheter arbetar, så jag ser det som en mindre risk.
Förresten om det var en konspiration och om det kunde bevisas, så är det femton år för sent för att kunna förändra något.
Det står nya torn och brinner som folk hoppar från just nu.
Citera
2016-09-04, 02:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bbfedora
Det enda jag kan se som en möjlig USA konspiration är att de inte gjorde något med den informationen de fick före 01.09.11, men detta går inte så långt från hur vanliga myndigheter arbetar, så jag ser det som en mindre risk.

Korrekt, 9/11 var ett "stand down" jobb. Myndigheter blundade och har konsekvent mörkat sanningen. De som planerade och utförde det hela hittar man på andra delar i världen.
Det var länge sedan USA styrdes av folket
Citera
2016-09-04, 20:33
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Bbfedora
Hur då?
Citera
2016-09-05, 08:13
Medlem
DikTs avatar
Citat:
Korrekt, 9/11 var ett "stand down" jobb.

Du inser att den slutsatsen står i motsats till i princip allt av det du framhållit tidigare i tråden!?
Någon j-vla linje får man väl hålla när man debatterar.
Citera
2016-09-05, 12:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DikT
Du inser att den slutsatsen står i motsats till i princip allt av det du framhållit tidigare i tråden!?
Någon j-vla linje får man väl hålla när man debatterar.

Inte alls, följer allt jag skriver
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in