2016-09-02, 14:02
Medlem
Honey.B.Blues avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tunggrabben
För mig är gud det här...

Den här gången tänker jag ge er en överblick och förklara så gott jag kan vad gud är för något och vad dess motiva mening med att få troende till att tro på den här entitet i himlen.
Himlen är inte den bokstavliga blåa himlen som vi kan se utanför vårt fönster. Himlen är en term, en abstrakt beskrivning, en metafor för den mentala planen som vi människor är en del av. På samma sätt som vårt fysiska jag är en del av allt det materiella av den simpla anledningen att vi finns här nu i stunden som allt annat fysiskt finns i samma stund, gör oss en del av den fysiska planen.

Den mentala planen, refererad till som himlen i religion/ockultism är en beskrivning av den s.k ''astrala planen'' också kan man se det som tankarnas plan. När vi drömmer så är det just den platsen vi är på i vårt medvetande, den astrala planen. Den astrala/himlen/mentala planen vibrerar i en snabbare hastighet och lägre densitet än den fysiska planen vi kan uppfatta med våra fysiska ögon. Never the less så existerar den här planen och alla människor är en del av den här planen.
I order för att någonting skall manifestera sig på den fysiska planen, en tv, en bil, en åsna på flashback som inte kan tänka utanför status quo, ett hus etc.. Så måste det först ha börjat med en tanke.

Det måste först börjat på den mentala planen för att sen bli verklighet på den fysiska planen.
Kristendomen det är ett program. Ett program som är kodad med kunskapen av numerologi, allegorier som tillsammans vävs ihop med fiktiva berättelser. Med kunskapen av numerologi, som ett kunnigt sinne om dess mystik kan ockultisten använda nummer ihop vävt med berättelser, manifistera den önskade verkligheten.

Kristendomen får sin kraft genom att troende fokuserar sin energi in i den här boken (tankar är elektriska impulser/energy) Vilket i sin tur gör att numerologin som vävts ihop med dem fiktiva berättelserna får KRAFT. Gud fungerar som en BOX där all ''energi/tankar'' samlas ihop från de troende för att sedan manifistera, göra det som står i boken till verklighet.

DET FINNS INGEN GUD I HIMLEN. Gud är en plattform på astrala planen designad för att samla ihop energi från människans massmedvetande för att ge kraft till det som står i boken skall hända.
Att kristendomen ser på världen som syndig, ful och ond HAR GJORT VÄRLDEN FUL SYNDIG OCH OND. Därför att dess tankar från den här ockulta boken har kunnat bli verklighet med hjälp av all energi den har fått av de troende.

www.Exposingchristianity.com

Frågeställning: Vad är gud för er och skulle det jag skriver om kunna vara sant?
Gud är en idé, som blivit mentalt gångbar atrapp, och känslomässsig också - varken mer el mindre.
Citera
2016-09-02, 15:02
Medlem
Krongjorts avatar
Det är inte varken fysiskt eller psykiskt utan spirituellt. Vi kommer knappast att lyckas utröna eller beskriva något som bara är med mer än att det är. Hur som haver, var människas essens, Är. Gud Är. Det upplevs och genomlevs men det kan ej tas på, då det Är. Ett nyfött barn Är, liksom varje människa Är. Världen Är. Universum Är. Men hur många sätt en människa än må beskriva samma sak på, så Är det fortfarande, när du säger "Det Är" så har du redan påbörjat förvanskningen. Däremot, om du kan vara "Här", alltså "Där du Är" utan vare sig "där" eller "du" så får du svar på vad Är. Vad det Är som Är. Vet ej om någon klarhet bringas genom mig med detta men var och en måste utröna själv. Må väl.
Citera
2016-09-02, 18:02
Medlem
Honey.B.Blues avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BigIvar
Gud är ett helt vanligt hittepå.
Japp en ursäkt för diverse undanflykter.
Det heter också att ta sin tillflykt till "andligt" , som mam sedan fyller med olika ändlösa sagor och sägner för att slippa ta ansvar. Det är naturligtvis behagligare att säga : "gud behöver mig"

Jag kan säga att Pluto behöver mig, men den gills inte riktigt med mindre man bevisar sina astrologiska kompendier i särskilda sammanhang, men för gud räcker det med : ja.. och amen och vips , så existerar gud.
Citera
2016-09-02, 18:06
Medlem
Det är något som någon otroligt gammal tjomme uppfann för att hålla folk i schack.
Sen blev det religion av det hela för att kamma det korkade folket som inget begrep, på pengar vid utgången..
Citera
2016-09-03, 10:58
Bannlyst
alla som påstår att det inte finns någon Gud (i himlen eller whatever) är lögnare och har bevisat för alla att så är fallet.

ni vet ej men ändå sitter ni här och försöker inbilla andra att ni vet bättre och fungerar bättre mentalt än "troende". ni vill att andra ska ha lika kass tro som er själva.
Citera
2016-09-03, 11:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av saggeliten
alla som påstår att det inte finns någon Gud (i himlen eller whatever) är lögnare och har bevisat för alla att så är fallet.

ni vet ej men ändå sitter ni här och försöker inbilla andra att ni vet bättre och fungerar bättre mentalt än "troende". ni vill att andra ska ha lika kass tro som er själva.
Risken att bli som dig kanske skrämmer folk från att finna Gud?
Citera
2016-09-03, 11:49
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av kiss74
Risken att bli som dig kanske skrämmer folk från att finna Gud?
min Gud är kärlek och vägen finns inom dig själv.

om det finns en rädsla för kärleken så har den säkert en orsak men lycka till att skylla på mig säger jag.
Citera
2016-09-03, 11:56
Medlem
Citat:
min Gud är kärlek och vägen finns inom dig själv.

om det finns en rädsla för kärleken så har den säkert en orsak men lycka till att skylla på mig säger jag.
Många kan finna kärlek utan att finna Gud. Gud verkar dessutom kräva kärlek, vilket känns krystat...
Citera
2016-09-03, 11:58
Bannlyst
Citat:
Många kan finna kärlek utan att finna Gud. Gud verkar dessutom kräva kärlek, vilket känns krystat...

all kärlek kommer från Gud.
Citera
2016-09-03, 12:00
Medlem
Citat:
all kärlek kommer från Gud.
Kanske det. Det är inget jag kan undersöka, så jag lever mitt liv med "mottot"att det är människor som står för kärlek.
Citera
2016-09-03, 12:47
Medlem
pungluders avatar
Citat:
Kanske det. Det är inget jag kan undersöka, så jag lever mitt liv med "mottot"att det är människor som står för kärlek.

Ja, fast du vet väl om att gud har skapat människan, å därmed kärleken också.
Hatet och ondskan som kommer med människan har dock inget med gud att göra.

Det är människans eget fel.

Tur då att han lät sin egna son spikas upp på korset så människorna fick syndernas förlåtelse,
(obegripligt hur man gör den kopplingen dock)

Nä gud gör nog bara bra saker för det står så i bibeln. enklast att bara köpa det å
låta bli å tänka, det blir så knepigt annars.
Citera
2016-09-03, 12:48
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av pungluder
Ja, fast du vet väl om att gud har skapat människan, å därmed kärleken också.
Hatet och ondskan som kommer med människan har dock inget med gud att göra.

Det är människans eget fel.

Tur då att han lät sin egna son spikas upp på korset så människorna fick syndernas förlåtelse,
(obegripligt hur man gör den kopplingen dock)

Nä gud gör nog bara bra saker för det står så i bibeln. enklast att bara köpa det å
låta bli å tänka, det blir så knepigt annars.
bara för att man tror på Gud som skapat allt det goda betyder ju inte att man förnekar en ondskefull andemakt som verkar i mörkret.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in