Resultat: Vem skulle du rösta på i amerikanska valet?
Trump
67,56%
1179 röster
Clinton
15,70%
274 röster
Johnson
3,04%
53 röster
Stein
3,15%
55 röster
Annan
10,54%
184 röster
2016-09-02, 20:59
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Hellelujah
Såg nyss god emperor Trumps tal om invandring. Det måste nog varit hans bästa hittills. Vilken energi den mannen har! Jag är djupt imponerad! Han spelar media och massorna som en fiol, han är oförutsägbar men verkar ändå ha en starkt utpräglad och avancerad strategi som anpassas under valets olika skeenden. Jag har svårt att se hur han skulle förlora.

Det kommer gå ner i historien som ett av dom bästa. Tycker nästan det här talet var bättre än det under konventionen...nästan så. imo ^^
2016-09-02, 21:18
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Radiopsykologen
Säger du det?
Vad är det för bilder man får upp när man söker på Mexico wall guatemala då?
Och varför hittar jag inget om att den inte finns? bara att den finns.
Antagligen för att du inte klarar att läsa länkarna du får upp. Det andra resultatet går till snopes:
http://www.snopes.com/mexico-guatemala-border/
2016-09-02, 22:04
Medlem
FranzLisztBlevEj75s avatar
Någon är tydligen beredd att spela ett femsiffrigt belopp på Trump till 8,2 i Oregon.

Har det hänt något nyligen kring Trump som har med Oregon att göra som skulle kunna motivera detta?
2016-09-02, 23:06
Medlem
FranzLisztBlevEj75s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av heis
Vad snackar du om, låter intressant. hemsida?

Någon är beredd att ingå detta vad på en av de stora oddsbörserna. Med ett så stort belopp är det inte ett misstag eller någon som tramsar runt, så jag undrar om det är något jag missat. Trump kan väl knappast vara i närheten av att ha en så pass stor chans på Oregon att det finns värde i 8,2 ggr pengarna? Eller?
2016-09-02, 23:13
Medlem
heiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FranzLisztBlevEj75
Någon är beredd att ingå detta vad på en av de stora oddsbörserna. Med ett så stort belopp är det inte ett misstag eller någon som tramsar runt, så jag undrar om det är något jag missat. Trump kan väl knappast vara i närheten av att ha en så pass stor chans på Oregon att det finns värde i 8,2 ggr pengarna? Eller?
Femsiffrigt dollarbelopp menar du då, go hard or go home tänker någon iaf, jag tycker alla odds på Trump är värda. Spelar du själv på odds med Trump? Vad är hemsidan?
Jag spelar också fast på bet365, femsiffriga belopp har jag gjort misstaget att spela för ...men ändå gått plus då konservativa tenderar att ha förmågan att vara spågummor och värdera risk/utdelning på ett fördelaktigt sätt, men jag vet inte. Hans groundgame-support av volontärer i delstater kan vara hur massivt som helst. Oddset för Hillary är runt 1,1 då?
Senast redigerad av heis 2016-09-02 kl. 23:22.
2016-09-02, 23:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bernad_law
Det är anmärkningsvärt att inte fler ser detta, men det är nog det som gjort Trump så populär från början: Folk läser in sina egna drömmar och förhoppningar i honom. Men det är också det som är utmärkande för ormoljeförsäljare.

Definierar man det så är väl alla beundrade politiker ormoljeförsäljare? Du beskriver, som vore det annat än en banalitet, politikens själva utgångsläge. Trump skiljer inte ut sig i det avseendet.
2016-09-03, 00:43
Medlem
freeriderXIIs avatar
Citat:
Oldcorporal PostBunnie • a day ago
He (Trump) was not "softening" or "flip-flopping." The media just wanted you to THINK he was. Keep in mind this truth: When a Republican changes his mind, even by one comma, he's "flip-flopped." When a Democrat does it, he's "evolved." So speaketh the news media. And would the news media lie to us?!
Länk

Ett citat om medias partiskhet för demokraterna (förutom FOX)
Senast redigerad av freeriderXII 2016-09-03 kl. 00:46.
2016-09-03, 01:20
Medlem
Pazuzu80s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av swehardrocker
Oavsett som vinner, kommer få en senat och representanthus emot sig. Blir intressant hur Donald som president kan få ut folk att rösta i midterms. Obama misslyckades stort och då också att han hade 2008 byggt up en ganska stark grässrotsrörelse!

Vad baserar det du det på? Väljare i regel brukar rösta all down ballot. Det mest rep-vänliga resultatet just nu är väl 50-50 och Kaine som tie-breaker?
2016-09-03, 07:15
Medlem
Bullfettas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pre 1914
Min erfarenhet att han hamnat i samma fack som putin, där 9 av 10 svenskar antingen är rädda för dem eller så bara föraktar de dem.

Låt oss ta en titt på vad svenska folket tycker just nu:

Visa resultat för omröstning: Vem skulle du rösta på i amerikanska valet?
Trump -67,38%
Clinton - 17,66%
Johnson -3,28%
Stein -2,99%
Annan - 8,69% Antal röster: 702.
Senast redigerad av Bullfetta 2016-09-03 kl. 07:21.
2016-09-03, 07:53
Medlem
Ondahamsterns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bullfetta

Trump -67,38%
Clinton - 17,66%
Johnson -3,28%
Stein -2,99%

Flashback är inte 9/10 miljoner svenska medborgare...
2016-09-03, 09:03
Medlem
Swan65s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bullfetta

Trump -67,38%
Clinton - 17,66%
Johnson -3,28%
Stein -2,99%

Dina 702 röster, låt mig gissa, Kumlabunkern eller Österåkersanstalten?
2016-09-03, 10:38
Medlem
AkeTheSnakes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FranzLisztBlevEj75
Någon är tydligen beredd att spela ett femsiffrigt belopp på Trump till 8,2 i Oregon.

Har det hänt något nyligen kring Trump som har med Oregon att göra som skulle kunna motivera detta?
En anledning kan vara att DNC pissade på Bernies delegater. Oregons delegater lämnade konventet i protest och ersattes dagen efter av betalda statister för att fylla alla tomma hål på läktarna. Många av dessa delegater och väljare ser hellre Donald Trump än Slick Willys fru som president Googla Oregon delegates...

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in