Resultat: Vem skulle du rösta på i amerikanska valet?
Trump
67,56%
1179 röster
Clinton
15,70%
274 röster
Johnson
3,04%
53 röster
Stein
3,15%
55 röster
Annan
10,54%
184 röster
2016-08-21, 12:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Evets
Det är rätt dramatiskt detta. Är Trump oberäknelig och plötslig eller är det vad han spelar?

Jag kan tänka mig att han spelat en hel del genom åren och vet vad han får för reaktioner när han ser ut på ett visst sätt, gör vissa gester och har vissa tonfall och använder det nu. Så klart. Det gör de väl alla men jag tror att Trump är de som i sitt liv har använt sig mer av detta än de flesta!

Men det är ju därför man kan känna sig tveksam för man har ingen aning om vad han ska göra och framför allt inte hur.

Och det kan nog vara så att han vinner. Vad som sen händer ???? Hoppas att det inte uppstår ett rent helvete bara!

Förstår inte riktigt vad som ska hända, Trump skiter totalt i världen det enda han bryr sig om är USA.

Så folk som är rädda för konflikter kommer bli besvikna, han kommer låta varje land själva lösa sina interna konflikter.

Sägs att han bara spenderade 30 min i sin frus hemstad i Slovenien.
2016-08-21, 12:53
Medlem
mrtowlies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av seeeg321
Fast de 11 miljonerna är inte ett så stort problem här de kan få vara kvar i Los Angeles och plocka frukt.

Tar han bort muren då har vi ett problem här , då spelar Trump väldigt farligt här inte bara ho sina väljare men folk som gillar honom här också på flashback .

Haha detta är ju helt otroligt. Nu, när trump backar, är de 11 miljonerna tydligen "inte ett så stort problem". Tidigare var de rapists, gängmedlemmar och annat skräp som utvisas ASAP ty Trump sade det.

Trump är den ultimata sektledaren. Vad är det egentligen i honom som gör folk så besatta?
2016-08-21, 12:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mrtowlie
Haha detta är ju helt otroligt. Nu, när trump backar, är de 11 miljonerna tydligen "inte ett så stort problem". Tidigare var de rapists, gängmedlemmar och annat skräp som utvisas ASAP ty Trump sade det.

Trump är den ultimata sektledaren. Vad är det egentligen i honom som gör folk så besatta?

Är ingen Trumpvän direkt, men reagerar på ditt påståeend att han skulle låta dessa vara kvar, hur i helsike kan du tro det? Nån måtta med kasta skit får det väl vara!
2016-08-21, 13:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 89Spartan
Nu expanderar Trump ledningen, handskarna av nu. Hillary verkar vara M.I.A, sover väl. Hon har knappt några rallyn bokade inför nästa månad pga Hälsan. http://graphics.latimes.com/usc-presidential-poll-dashboard/

(Det är ju snällt av libsen att ge honom 2 pt ledning, då måste den verkliga ledningen vara massiv)

Jag tror inte på att folk har förtroende för pk media där man kartlägger vem som röstar för vem så att man kan manipulera folk eller stämpla medborgare så att man ser gapet bäst i de undersökningar som görs på internet.

Jag tror Trump kommer att vinna stort. De som skränar, hotar och skriker hörs mest men de som använder hjärnan är fler. Man är trött som skattebetalare att bära alla kommunistiska parasiter på sina ryggar samtidigt som det blir svårare och svårare att få ihop ekonomin.

Daily Dilbert creator predicts Teflon Donald Trump will win
https://www.youtube.com/watch?v=3uWeu0N8QGQ
2016-08-21, 14:16
Medlem
SmokeyNegronis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av baggebo1
Univision rapporterar att Trump kommer lägga om hela invandringspolitiken. Det är nog bäst för Trump om detta inte stämmer:

http://www.univision.com/univision-news/politics/trump-now-says-he-plans-to-legalize-some-undocumented-immigrants

Vi får vänta och se vad det här var egentligen. Vi kommer att få höra i dagarna i intervjuer med honom. Vi får komma ihåg att medierapportering ofta kan vara tiltad och skruvad. Men om det är så illa att han tänker göra en mångmiljon-amnesty, liksom Reagan och Bush gjorde, så blir han bara en av dem. Och muren blir meningslös. Och om han inte klarar av att vara såpass hård mot mexikaner, så kommer han inte att klara av att vara tillräckligt hård emot muslimer. Hela botten går ur hans politik, och inget förtroende blir kvar. Han blir en politiker som alla andra, som bara snackar, och USA kommer att fortsätta att vara USA, som det varit de senaste 100 åren.

Var det för det här som han tog in Stephen Bannon? Det går ju liksom inte ihop...
2016-08-21, 14:18
Medlem
Japhys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hallonet11
Kan inte sluta skratta.... Fortsätter Trump i den här takten kommer han vara Hillary lagom till valet.
Don the Con.
Vi trumpister vill ju innerst inne se koncentrationsläger byggas. Men vi nöjer oss med en fin mur. Se hur snälla och humana vi är!

"... so fast your head will spin"
2016-08-21, 14:28
Medlem
Napoleon.Snowballs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SmokeyNegroni
Vi får vänta och se vad det här var egentligen. Vi kommer att få höra i dagarna i intervjuer med honom. Vi får komma ihåg att medierapportering ofta kan vara tiltad och skruvad. Men om det är så illa att han tänker göra en mångmiljon-amnesty, liksom Reagan och Bush gjorde, så blir han bara en av dem. Och muren blir meningslös. Och om han inte klarar av att vara såpass hård mot mexikaner, så kommer han inte att klara av att vara tillräckligt hård emot muslimer. Hela botten går ur hans politik, och inget förtroende blir kvar. Han blir en politiker som alla andra, som bara snackar, och USA kommer att fortsätta att vara USA, som det varit de senaste 100 åren.

Var det för det här som han tog in Stephen Bannon? Det går ju liksom inte ihop...

Jag tar detta med en nypa salt: artikeln i en mestadels spanskspråkig tidsskrift och använder eufemismen "undocumented immigrants". Dessutom inga ringar på vattnet i CNN osv.
2016-08-21, 14:36
Medlem
SmokeyNegronis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av E.Merckx
Hispanic historien kom från BuzzFeed.

Trumps kampanj kallar den "clickbait journalism" och avfärdar den:

"In a statement, Steven Cheung with the Trump campaign dismissed the BuzzFeed News account of the meeting as “clickbait journalism” and disputed attendees’ claim that he opened the door to legalization behind closed doors.

“Mr. Trump said nothing today that he hasn’t said many times before, including in his convention speech—enforce the laws, uphold the Constitution, be fair and humane while putting American workers first,” Cheung wrote. “Today’s conversation was productive and enlightening, and Mr. Trump looks forward to speaking with these leaders again soon and often.”"

https://www.buzzfeed.com/adriancarrasquillo/in-major-reversal-trump-indicates-to-hispanic-leaders-openne?utm_term=.yvyVmd5B8#.mm1dwLlN5

Precis som jag trodde, det gick alltså inte ihop, och artikeln var skräp.

But privately the campaign worried that “legalization,” much like “amnesty,” has become a derogatory word and said it doesn’t accurately represent Trump’s position. It stressed that Trump has always called for a humane approach, but Trump’s use of the word “humane” has previously been in the context of deporting immigrants, not soliciting ways for them to stay in the country.

Linjen står fast.
2016-08-21, 14:42
Medlem
SmokeyNegronis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Napoleon.Snowball
Jag tar detta med en nypa salt: artikeln i en mestadels spanskspråkig tidsskrift och använder eufemismen "undocumented immigrants". Dessutom inga ringar på vattnet i CNN osv.

Jo, i dessa tider av clickbait-journalism så är det en god hållning att ta saker som verkar underliga med en stor nypa salt. Jag tyckte dock ändå att det var intressant att svara rent hypotetiskt på vad konsekvenserna skulle vara av det här. Trumps politik är ett väl uttänkt och sammanhängande bygge, men plockar man bort en av de centrala grundbultarna så rasar hela skiten.
2016-08-21, 15:36
Medlem
heiss avatar
De kriminella illegala invandrarna nämn inte, men de ska självklart deporteras tillbaka.
Kanske kan man ge de övriga >11 mijoner "undocumented" ett temporärt kort med krav att man lämnar landet och söker den lagliga vägen.

Offtopic men snabbast/enklast sätt att få ett green card, vore det att ingå ett skenäktenskap --> voila, amerikanskt medborgarskap? Funkar det fortfarande?
2016-08-21, 15:51
Medlem
Ondahamsterns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av heis
De kriminella illegala invandrarna nämn inte, men de ska självklart deporteras tillbaka.
Kanske kan man ge de övriga >11 mijoner "undocumented" ett temporärt kort med krav att man lämnar landet och söker den lagliga vägen.

Offtopic men snabbast/enklast sätt att få ett green card, vore det att ingå ett skenäktenskap --> voila, amerikanskt medborgarskap? Funkar det fortfarande?

Det man även skulle kunna göra är att sätta upp tillfälliga lokaler där de som saknar medborgarskap snabbt kan göra de tester som de måste göra för att bli medborgare, de som klarar av det får då bli medborgare och de andra kan skickas hem. (det är åtminstone ett i mitt tycke effektivt sätt att kunna lösa det)
2016-08-21, 15:56
Medlem
heiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ondahamstern
Det man även skulle kunna göra är att sätta upp tillfälliga lokaler där de som saknar medborgarskap snabbt kan göra de tester som de måste göra för att bli medborgare, de som klarar av det får då bli medborgare och de andra kan skickas hem. (det är åtminstone ett i mitt tycke effektivt sätt att kunna lösa det)
Inte rättvist mot de som går den lagliga vägen, ingen lösning. Annars kan ju vem som helst, jag t.ex (om Trump vinner), gå dit och säga att jag är en illegal invandrare, kommer från kaos-såsse-sweden (poor me) och svara på de enkla frågorna?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in