2016-09-02, 09:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Reggie Hamond
Hans har styrkor men jag menar ett riktigt vapen att avgöra poängen med och få lite gratispoäng och inte bara förlita sig på att vara oerhört bollsäker.

Elias senasre resultat har inte varit något vidare så i dagsläget blir jag inte ett dugg förvånad om Mikael skulle slå honom. Elias har dock inte mycket att försvara från förra året under hösten så bara han får igång spelet kan han klättra på rankingen.

Han kan avgöra bollar, dessutom kan han göra det utan att behöva ta för stor risk att slå bort sig på köpet.
Citera
2016-09-02, 09:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av notropic
Har kollat på lite US open nu och främst damtennis. Denna frågan har säkert ställts ett antal gånger redan men vafan är det med tjejer och serve? De kan förfan inte ens hålla sin egen serve ju? Till och med djuret Serena förlorar sin serve ibland. Vad är problemet med serve och tjejer? Det är ju break på break ibland. Varför utvecklingar ingen sitt serve game?

Kan ha att göra med att kvinnor är avsevärt klenare än män. Det finns ju damer som kan serva väldigt hårt. Fast då måste man förstå att när dessa damer servar så ligger ju dem på sin allra högsta nivå och då är det ju svårare att få in servarna. En man kan ju serva lika bra fast behöver ju inte ta i allt vad han har, då blir ju säkerheten högre. Racketar är så pass bra idag så att damerna kan returnera otroligt bra, alltså, deras servar blir för enkla i förhållande till returerna.

Jag såg Radwanska i Hopeman Cup för några år sedan och hon klarade av att returnera John Isners servar utan större problem än vad herrarna gör. Det är bevis för att returerna är så pass enkla i dagens tennis så servarna helt enkelt måste vara mycket bättre än vad damerna kan leverera.
Citera
2016-09-02, 14:16
Medlem
Citat:
Jag tror faktiskt på Elias och ser långsiktigt, men om inget riktigt har hänt om några år och han praktiskt taget står och stampar på samma ställe som han gör idag då är det klart att jag ändrar mig.

Du kan ha rätt, framtiden får utvisa
Citera
2016-09-02, 14:19
Medlem
Citat:
Har kollat på lite US open nu och främst damtennis. Denna frågan har säkert ställts ett antal gånger redan men vafan är det med tjejer och serve? De kan förfan inte ens hålla sin egen serve ju? Till och med djuret Serena förlorar sin serve ibland. Vad är problemet med serve och tjejer? Det är ju break på break ibland. Varför utvecklingar ingen sitt serve game?

Fast många tjejer är ju bra på returnera, kan tänka mig dom tränar mycket returspel och lägger kanske inte riktigt samma vikt vid serve.
En herre måste ju ändå kunna serva ganska bra för att hålla sina egna game, det är svårare bryta helt enkelt, även om man är bra returnerare, dom flesta herrar är så pass bra i egen serve.
på Tjejsidan är det inte lika avgörande kunna serva bra.
Citera
2016-09-02, 14:34
Medlem
Citat:
Jag tror faktiskt på Elias och ser långsiktigt, men om inget riktigt har hänt om några år och han praktiskt taget står och stampar på samma ställe som han gör idag då är det klart att jag ändrar mig.

Citat:
Ursprungligen postat av pederN
Du kan ha rätt, framtiden får utvisa

Jag tror också Elias blir en tourspelare tids nog förutsatt att han jobbar hårt, för det hänger på det för hans skull. Han kommer troligtvis aldrig att blåsa spelare av banan utan behöver sina år för att få ihop kropp och knopp helt enkelt. Skadebakslag skulle kunna fördröja processen avsevärt.

Mikael har chans att få lite mer gratis på sin talang men måste samtidigt komplettera den med massa fysik om han verkligen vill spela som Murray.
Citera
2016-09-02, 22:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av frankkk
Jag tror också Elias blir en tourspelare tids nog förutsatt att han jobbar hårt, för det hänger på det för hans skull. Han kommer troligtvis aldrig att blåsa spelare av banan utan behöver sina år för att få ihop kropp och knopp helt enkelt. Skadebakslag skulle kunna fördröja processen avsevärt.

Mikael har chans att få lite mer gratis på sin talang men måste samtidigt komplettera den med massa fysik om han verkligen vill spela som Murray.

Kan så va,man har ju dock svårt se Elias ska bli så bra ,som spelet ser ut nu,men det är klart det blir väl så,man lägger ju på minnet senaste resultaten
Citera
2016-09-05, 01:31
Medlem
Kodiak-s avatar
Vilken match av Pouille för att slå Nadal. Mycket imponerande att han lyckades resa sig och komma tillbaka i det femte setet då han hade fallit in i en svacka ett tag. Och vilken märla för att avsluta i tiebreaket.

Tredje femtesettaren på raken också. Frågan är vad han har kvar att ge mot Monfils i kvarten.
Citera
2016-09-05, 01:34
Bannlyst
Hur går de för svenskbrassen Lindstedt eller något sånt?
Citera
2016-09-05, 18:41
Medlem
Citat:
Hur går de för svenskbrassen Lindstedt eller något sånt?

Christian Lindell, haft väldigt tungt år tyvärr, gjorde ju en bra säsong förra men gått tungt i år så nere på 358:e plats.
Citera
2016-09-05, 21:58
Medlem
Kodiak-s avatar
Efter lite sedvanligt krångel från Wawrinkas sida så står han nu klar att möta Del Potro. Det borde bli en underhållande match. Jag håller en slant på schweizaren.
Citera
2016-09-06, 23:23
Medlem
Kan köra en svensk uppdatering då, Elias mycket svår lottning i italien , De schepper som vann förra veckan, riktigt bra startfält denna vecka, Simonsson och Eriksson ut i kvalfinal samma turnering, Söderlund har börjat College livet men spelar en 25000 dollars future i Canada i veckan , vann första matchen.
sen har ju Mikael och Elias Ymer båda blivit uttagen i daviscup mot Holland.
Citera
2016-09-07, 15:39
Medlem
Torsk för Elias i första set efter ledning 5-2 i tiebreak men blev 5-7, Elias bjöd på de 5 sista bollarna, tyvärr tyvärr, han såg ut att choka ordentligt i slutet av tiebreaket

Nog får han jobba på bra framöver om han ska närma sig 100-strecket, ingen längd på bollarna blir ingen press på motståndaren, få vinnare och många enkla misstag

Men vi får inte kasta bollen i sjön ännu...............
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in