2017-03-10, 11:23
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Alaroum
Kul, Mikael Ymer har fått WC till mastern i Miami. Hoppas han får en rimlig lottning också, var ett tag sen vi fick se honom mot bra motstånd.

För Elias är det bara att återupprepa proceduren inatt. Kul även att Johanna Larsson och Christian Lindell tagit segrar. Vi måste ju verkligen skärpa oss så inte norrmännen går om alltför mycket. Även Ruud fick WC till Miami.
Har Lindell valt Sverige nu?
Citera
2017-03-10, 12:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av klimathotet
Har Lindell valt Sverige nu?

Snart fem år sedan senast han velade. Och då var det bara för att Brasilien ville dra igång ett projekt med Rio-OS i sikte, fast det blev kortvarigt. I övrigt har han spelat för Sverige hela tiden.
Citera
2017-03-11, 16:22
Medlem
Reggie Hamonds avatar
Yoshihito Nishioka är liten och klen. Han är typ 160cm och servar i typ 50km. Han har säkert ofta hört att han är för liten för tennis och I en sport där spelarna blir längre större starkare osv blir han en udda figur i dagens tennis, han får sin landsman Kei att framstå som lång och biffig. Nishioka blir nog aldrig en toppspelare som utmanar om grand slam titlar men undrar vad han har för kapacitet, topp 50? topp 30? Han är 21 år och just nu rankad 69 i världen. Han spelar smart och gör det bästa av sina resurser. Han fick Sock att se måttligt frustrerad ut när han slog honom förra veckan, även Nadal hade problem mot den lilla japanen.

Nu möter han alltså Karlovic. Den tyngsta serven mot den svagaste. Den längsta på touren mot den kortaste, kommer se komiskt ut när de skakar hand efter matchen.
Senast redigerad av Reggie Hamond 2017-03-11 kl. 16:27.
Citera
2017-03-11, 17:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Reggie Hamond
Yoshihito Nishioka är liten och klen. Han är typ 160cm och servar i typ 50km. Han har säkert ofta hört att han är för liten för tennis och I en sport där spelarna blir längre större starkare osv blir han en udda figur i dagens tennis, han får sin landsman Kei att framstå som lång och biffig. Nishioka blir nog aldrig en toppspelare som utmanar om grand slam titlar men undrar vad han har för kapacitet, topp 50? topp 30? Han är 21 år och just nu rankad 69 i världen. Han spelar smart och gör det bästa av sina resurser. Han fick Sock att se måttligt frustrerad ut när han slog honom förra veckan, även Nadal hade problem mot den lilla japanen.

Nu möter han alltså Karlovic. Den tyngsta serven mot den svagaste. Den längsta på touren mot den kortaste, kommer se komiskt ut när de skakar hand efter matchen.

Haha, intressant. Jag har faktiskt aldrig sett honom lira men jag kommer aldrig att glömma honom. Då min farsa spelade på honom när han slog F.Lopez förra året tror jag det var. Han spelade på honom för att han tyckte att oddset var bra. "Nishikori är ju femma i världen" sa han. "Okej, men nu var det ju inte Nishikori du spelade på" svarade jag. Det blev en slant för honom, tror han gav över tre gånger pengarna

Ska bli intressant att se hur det går mot Karlovic.
Citera
2017-03-12, 00:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Reggie Hamond

ha ha vad fan,längden har ingen betydelse? bara köra ju ,finns ju fler små som lyckats, Rochus bröderna tex, Olivier var ju helt ok.
Såg ganska kul ut när man såg han med sin tjej, hon var typ 1,80 och han typ 1.65 ha ha
Senast redigerad av pederN 2017-03-12 kl. 00:09.
Citera
2017-03-12, 00:21
Medlem
Nishioka tog Karlovic ganska enkelt. Det som förvånade var att han inte hade några större problem att komma åt servarna, han läste dom bra och tog steg framåt istället före bakåt och satte stor press på andraservarna. Sen hjälper det ju en del när man räddar 7/7 breakchanser mot Karlovic, och tar 3/4. Helt välförtjänt seger iaf.

Finns en episk .gif på handskakningen efteråt.
Citera
2017-03-12, 10:28
Medlem
Murray åkte på däng av Pospisil, någon som såg matchen? Tydligen så lirade Pospisil S&V. Detta är ju ingen bra trend alls för Andy Murray, nu har han fått stryk av två stycken medelmåttor som spelar S&V. Personligen så tycker jag att det är kul, men det känns som att han är en svag världsetta om han har tydliga problem mot en viss spelartyp. Tänk er själv en Federer i storform, då kommer han ju vara chanslös.
Citera
2017-03-12, 14:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av terribilis
Murray åkte på däng av Pospisil, någon som såg matchen? Tydligen så lirade Pospisil S&V. Detta är ju ingen bra trend alls för Andy Murray, nu har han fått stryk av två stycken medelmåttor som spelar S&V. Personligen så tycker jag att det är kul, men det känns som att han är en svag världsetta om han har tydliga problem mot en viss spelartyp. Tänk er själv en Federer i storform, då kommer han ju vara chanslös.

Än mer anmärkningsvärt eftersom det skedde på kvällstid när förhållandena är tyngre. Då ska man ändå veta att det inte spelats särskilt snabbt dagtid heller.

Detta på samma dag då Nishioka slog Karlovic, Fognini slog Tsonga, Lajovic slog Lopez och grusspelarna överlag gick helt fantastiskt bra. Så någon som kör S&V här har uppförsbacke redan från start. Och ändå förlorade Murray. Med det sagt verkar stoppbollar och liknande bita bra på underlaget, och det kan ju vara en viktig faktor också.
Senast redigerad av frankkk 2017-03-12 kl. 14:33.
Citera
2017-03-12, 14:36
Medlem
barnets avatar
Citat:

Såg inte matchen men har sett utdragna highlights efteråt. Pospisil körde som sagt serve & volly och Murray bevisade återigen att han inte har något bra försvar mot det. Oerhört svaghetstecken för Murray. Och han blir ju också utspelad oftast när han spelar mot Federer, minns i Wimbledon för 2 år sedan. Det var ju lekstuga och Murray blev fullkomligt uppläxad av Federer. Murray måste verkligen hitta ett sätt att hantera S&V-motståndare om han ska fortsätta vara världsetta. Utslagen tidigt i både AO och IW. Pinsamt.
Citera
2017-03-12, 14:39
Medlem
barnets avatar
Noterbart också att Fognini slog ut Tsonga. Tsonga som har två raka turneringssegrar i ryggen viker ner sig genast så fort det handlar om 1000p+. Också ett enormt svaghetstecken.
Citera
2017-03-12, 17:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av barnet
Såg inte matchen men har sett utdragna highlights efteråt. Pospisil körde som sagt serve & volly och Murray bevisade återigen att han inte har något bra försvar mot det. Oerhört svaghetstecken för Murray. Och han blir ju också utspelad oftast när han spelar mot Federer, minns i Wimbledon för 2 år sedan. Det var ju lekstuga och Murray blev fullkomligt uppläxad av Federer. Murray måste verkligen hitta ett sätt att hantera S&V-motståndare om han ska fortsätta vara världsetta. Utslagen tidigt i både AO och IW. Pinsamt.

Fast grejen är ju att han har en bra historia mot S&V lirare. Faktum är att förr så har det varit en dödsdom att använda den taktiken mot honom då hans passeringar är topp-3 i världen (Djokovic och Nadal) och hans lobbar är obestritt bäst i världen. Faktum är också att han hade ett väldigt bra facit mot Federer tidigt i sin karriär, den tiden då Federer dominerade som mest.

Det är något annat som spökar. Jag tror att det är faktumet att han är världsetta som han inte riktigt kan hantera. Det blir skillnad mentalt oavsett om man vill det eller inte att vara "jagad" än att "jaga".

Han måste nollställa sig nu och börja spela som han gjorde när han var tvåa. Med det sagt så ska man inte dra så stora växlar av detta än, då han faktiskt aldrig riktigt har spelat bra i IW. Han har varit i final en gång för längesedan men bortsett från det så har det varit bottennapp hela tiden. Den tidiga sortin i AO är dock mer anmärkningsvärd.
Citera
2017-03-12, 17:39
Medlem
Reggie Hamonds avatar
Citat:
Haha, intressant. Jag har faktiskt aldrig sett honom lira men jag kommer aldrig att glömma honom. Då min farsa spelade på honom när han slog F.Lopez förra året tror jag det var. Han spelade på honom för att han tyckte att oddset var bra. "Nishikori är ju femma i världen" sa han. "Okej, men nu var det ju inte Nishikori du spelade på" svarade jag. Det blev en slant för honom, tror han gav över tre gånger pengarna

Ska bli intressant att se hur det går mot Karlovic.

Det där att blanda ihop namn har jag också gjort fast inte lika framgångsrikt som din farsa. Jag blev grundlurad av de ryska namnen. Såg bra odds på som jag trodde var Karen Khachanov (Elias förra träningspolare) precis efter att han vunnit sin första ATP titel förra året och var i riktigt bra form. Det skulle ge nästan 4 gånger pengarna för vinst mot ryssen Andrey Kuznetsov. Jag tänkte det här är ju skitbra odds. I själva verket var det en annan ryss - Konstantin Kravchuk och inte Karen Khachanov som ställdes mot Andrey Kuznetsov. Kände mig som en idiot när jag upptäckte mitt misstag och ännu argare när Konstantin Kravchuk rök i två raka med 6-1 6-4.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in