2016-09-02, 02:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av everythingis
Jul*ia skrev på sin Facebook samma dag som JM:s "drunknade"... Nämligen" don't believe everything you hear " hmm

På tal om Julia så känns det ändå som hon surt har drabbats av det scenska rättsväsendet. Någon postade en dom där hon dömdes för narkotikainnehav

Hon - en skör ungdom - blev alltså haffad av nådig länsman på ett torg för innehav av 0.5 mg Tramadol.
Men vad f-n är nu detta. En enda tablett av tramadol - och länsman är där och finner det lägligt att gripa in beslagta en tablett - och bekosta skattebetalarna en rättegång.
Visserligen hittade man sedan 30 mg till i en lägenhet - men vad i h-e är det för något.
Detta är ju för lite in den meningen att om hon hade ett helrör whisky i lägenheten så måste det anses vara större risk för avlidande om man halsar ur den - ställt emot 30 tabletter pluttnarkotika.
Rätten hade sedan mage att påstå att hon hade tabletterna i avseende att sälja dem. Hur fan man nu kom fram till det? Om det hade varit 300 kanske.
Nej - nu får länsman jobba på i detta ärende och lösa gåtan om de Brutala morden.
Det känns som resurserna borde läggas ner där i stället.
Citera
2016-09-02, 03:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Wetnurse
Sova tolv timmar, svårt med barn.
Men har man supit sig dyngrak tillsammans med nå piller kan det nog gå.

Båten,, han kanske druttade i då han kom hem på morgonkvisten?

Vi vet ingenting, bara lösa antaganden hela tiden.

Hon kanske behövde torka kläderna innan hon larmade
Citera
2016-09-02, 03:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cleyton
På tal om Julia så känns det ändå som hon surt har drabbats av det scenska rättsväsendet. Någon postade en dom där hon dömdes för narkotikainnehav

Hon - en skör ungdom - blev alltså haffad av nådig länsman på ett torg för innehav av 0.5 mg Tramadol.
Men vad f-n är nu detta. En enda tablett av tramadol - och länsman är där och finner det lägligt att gripa in beslagta en tablett - och bekosta skattebetalarna en rättegång.
Visserligen hittade man sedan 30 mg till i en lägenhet - men vad i h-e är det för något.
Detta är ju för lite in den meningen att om hon hade ett helrör whisky i lägenheten så måste det anses vara större risk för avlidande om man halsar ur den - ställt emot 30 tabletter pluttnarkotika.
Rätten hade sedan mage att påstå att hon hade tabletterna i avseende att sälja dem. Hur fan man nu kom fram till det? Om det hade varit 300 kanske.
Nej - nu får länsman jobba på i detta ärende och lösa gåtan om de Brutala morden.

Du rörde till det lite grann där.
Det ska vara 0,5gr och 30gr.

Högsta rekommenderade dygnsdos 400mg.
Citera
2016-09-02, 07:18
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Addhoc
Nja, du syftade ju just på dagens förhör när du skrev att hon var pratglad genom att först hinna uppdatera sig på (dagens) förhör OCH sen svara på medias frågor.
När jag sedan frågar dig vad hon sagt som kan härledas till att hon är pratglad så hänvisar du till alla svar media fått sedan i måndags. Det svaret besvarade således inte min fråga.

Du är förstås inte tvungen att svara heller om det inte går.

Okej visste inte att du var så besatt att endast ett enda tillfälle/exempel fick ges och ett överlag-svar
gällande Wennas redan mediala vana inte var accepterat.

Citat:
Samtidigt som tidningen talar med Jessica Wenna pågår förhör med de misstänkta på Västerås polishus.

-Jag har kontinuerlig kontakt med polisen och får ta del av vad som sagts efter förhören.

Detta är från gårdagens vlt, många bollar i luften för Wenna och en av dessa är att ha tid att tala
med media. Nog om detta men jag avslutar med att säga att överlag är Wenna talförd från första
sekund hon fick klartecken på att få vara med. Härligt för media säkert som nu slipper ringa och
i det stora hela få ut noll av Fahlander utan nu har dom pratglada Wenna istället.

Citat:
Ursprungligen postat av vallero
Vill minnas att den usla Rönnbäck bjäbbade om samma sak i Lisa Holm-fallet. Anklagades rätt att gråta ut i media under pågående utredning är prio noll.

Det är ditt exempel Rönnbäck. Jag fyller på med lite namn jag med. Tomas Olsson, Johan Eriksson,
Hurtig, Kyrö, Samuelsson skulle kunna fortsätta men tror det räcker sådär. Saken är utredd. Du
hade fel när du i ditt tidigare citat till mig påtalade att advokater vanligtvis inte vill tala
med media om vad deras klienter tycker och känner. Ett råd ryck upp nivån lite, åtminstone när
du citerar mig. Jag börjar blinuttråkad serru.

Ena sidan får tala den andre får tiga vilket ger en skev medial bild och i värsta fall så pass
skev att den t o m kan påverka "slutresultatet" om det vill sig riktigt illa.

Citat:
Ursprungligen postat av FuckBlash
F´låt. Var bara så tvungen då bollen låg uppe för en volley.

Som du säger så råder det yppandeförbud både kors och tvärs för tillfället. En rapport från Hikes skulle förmodligen inte sprida några intressanta nyheter i ärendet. Hon har ju sin agenda.

På tal om annat: Sov gott.

Visst har Hikes sin agenda likaså har poliskällor och åklagare men i detta gäng kommer tyvärr
alla undan utom Hikes fastän yppandeförbudet trätt i kraft. Poliskällorna skyddas av källskyddet
och åklagarna behöver inget "skydd" alls, fritt fram att tala om dom så behagar.

Fahlander har visat prov på att sköta sig, vi får se om Wenna tar efter sin kollega och backar
lite hon med när media hänger på luren. Förhoppningsvis.
Senast redigerad av LKVN 2016-09-02 kl. 08:00.
Citera
2016-09-02, 07:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cleyton

Citat:
Ursprungligen postat av CarlJanne75
Du rörde till det lite grann där.
Det ska vara 0,5gr och 30gr.

Högsta rekommenderade dygnsdos 400mg.

Utöver Tramadol så hittade polisen spice i hennes rum, och hon dömdes samtidigt för att ha burit kniv på allmän plats. Narkotikan fann alltså polisen i JMs lägenhet där J*lia bodde. Det ligger nära till hands att JM kände till vad dottern sysslade med. Lägg till att J*lias pojkvän J*far flera gånger har dömts för olika brott och att det var de som följde med på Thailandsresan strax efter mordet så är det lätt att misstänka att de kan vara inblandade eller införstådda i JMs affärer också.
Citera
2016-09-02, 07:34
Medlem
habets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Metalkingdom
På att det är utstuderat? Nej, men att bilen stått parkerad på företaget och att alla haft tillgång till nyckel är en garanti. Från en 100%ig källa

Hmmm 100%.

Parkerad på företaget? Vart finns det företagskomplexet som var tillgängligt för alla? Vilka var det menar du som ingick i alla?
Citera
2016-09-02, 07:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av forum202
Utöver Tramadol så hittade polisen spice i hennes rum, och hon dömdes samtidigt för att ha burit kniv på allmän plats. Narkotikan fann alltså polisen i JMs lägenhet där J*lia bodde. Det ligger nära till hands att JM kände till vad dottern sysslade med. Lägg till att J*lias pojkvän J*far flera gånger har dömts för olika brott och att det var de som följde med på Thailandsresan strax efter mordet så är det lätt att misstänka att de kan vara inblandade eller införstådda i JMs affärer också.

Det tror jag också att JM hade full information om, förmodligen delaktig.

Om jag inte har fattat helt fel kommer mycket av Tradolan/Tramadol just från Thailand.
Citera
2016-09-02, 08:03
Medlem
michieffs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av styrlund
Man kan tycka och tänka vad man vill om denna kvinnas beteende och handlingar. Men hade polis/åklagare gjort sitt jobb från början hade det inte gått så långt som det gjort.
Det man måste fråga vilka krafter som påverkat polis/åklagare...

Jag tror de bara är fullständigt inkompetenta i (mord)utredningar. Det är inte ovanligt på mindre orter när polisen bara sysslar med blåskontroller och närvaro vid torgmöten.
Citera
2016-09-02, 08:19
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av LKVN
Jag köper inte detta med att man läckt strategiskt i fallet, absolut inte om det är vad du antyder.
Gissningsvis då du svärtar desinformation men det är tydligt och klart media som inte haft koll på
läget.

Större delen som media rapporterat är skvaller, borttrollade afgahner, brottsplatsundersökningar
som ej gjorts, dörrknackningar på HVB-hem, fönstertittande och vaktande i trapphus efter bortsprungna asylungar o s v ja listan går att göra milslång men jag har så många ggr
påtalat virrevarret i media så jag drar inte det igen.

Det som visat sig stämma är det poliskällorna läckt endast. Ett anhållande var nära på en
41-åring och spåren i VW:en kommer säkert visa sig ha bäring. Dessa två uttalanden
kommer från poliskällor och som jag sagt tidigare. Poliskällor är oftast synonymt men
sanningen. Men då skall polis vara före källa och när media använder sig av dessa ord
ihop är det oftast av värde. Ingen strategi utan det är vad det synes vara,
en läcka och inget annat som media betalar för och bjuder på i utbyte mot klick.

Du är självklart fri att tycka annat men jag står till hudra fast vid att polis inte arbetat
via media i detta fall för att nå resultat i sitt utredningsarbete. Handlar inte om någonsorts
medial provokatiopn här, enligt mig.

Hmm. Jag ser som du att det läcker. Ingen som har funderat på den pensionerade polisen som utredde drunkningen? Hans uttalande om fallet var typ "det mest besynnerliga jag sett"

Varför fick han lägga ner?
Har polisen förlorat den pensionerade utredare som kanske vet mest om det fallet och kopplingar med bara blott en pappershög kvar?

Det känns som landsortspolisen inte har kompetensen att utreda och att banden mellan poliser/media/BO och kanske GM är klart närmare än i dito fall i storstan.

Media har helt klart lyckats få krokarna fast både här och där. Mamman lär ju iaf inte vara glad över vare sig förlorad make eller "förlorad" dotter?

Här har vi två som sitter på MYCKET information i fallet och poliskällan kan ju användas till att verfiera rykten. Ouch

På toppen har vi åklagare som sladdrar kors å tvärs, så här faller mycket sållat ner till Flashback.
Senast redigerad av Omsvep 2016-09-02 kl. 08:24.
Citera
2016-09-02, 08:59
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Omsvep
Hmm. Jag ser som du att det läcker. Ingen som har funderat på den pensionerade polisen som utredde drunkningen? Hans uttalande om fallet var typ "det mest besynnerliga jag sett"

Varför fick han lägga ner?
Har polisen förlorat den pensionerade utredare som kanske vet mest om det fallet och kopplingar med bara blott en pappershög kvar?

Det känns som landsortspolisen inte har kompetensen att utreda och att banden mellan poliser/media/BO och kanske GM är klart närmare än i dito fall i storstan.

Media har helt klart lyckats få krokarna fast både här och där. Mamman lär ju iaf inte vara glad över vare sig förlorad make eller "förlorad" dotter?

Här har vi två som sitter på MYCKET information i fallet och poliskällan kan ju användas till att verfiera rykten. Ouch

På toppen har vi åklagare som sladdrar kors å tvärs, så här faller mycket sållat ner till Flashback.

Visst har väl den pensionerade polisen bidragit till en och annan artikel men han fick inte så
mycket mer sagt än det du påtalar och utöver det ville han även få fram att varenda sten lyfts och
vänts på både hit och dit. IF hade desto mer att säga, deras utredning var oerhört gedigen
påtalade dessa. Materialet är nu där dom önskade men än så länge har det inte ens gett resultat,
inte ens en skälig misstänkt finns, fanns får jag väl säga för nu kom ju yppandeförbudet så lägligt
så försvarsadvokaterna hör vi inget av något mera. ÅK Wenna kanske uppdaterar oss med just det
ÅK- sidan vill vi skall veta. . .

Absolut media har sannerligen fått napp och jag har mycket svårt att tro att detta
inte kommer hålla i sig mycket pga just det du säger, små ställen leder till mycket skvaller
och läckor.

Mamman är väl fullt upptagen med att få Massi hon, utan henne skall BO inte kunna fungera
berättar polis och kurator till både tingsrätt och hovrätt ii parti och minut.
Citera
2016-09-02, 09:14
Medlem
Polarn va ihop med J för några år sen.
Å alla undra va hon knaprar för shit! Har följt tråden..
ZOLOFT!! Alla år.
Å ja citerar ett mess från han "Hon knapra någon mera piller som ampullen var i 2 olika färger" han e pursvenne men skrev så.

Yes jag har träffat sajkot två ggr o d räckte!
Samma uppfattning som alla andra tydligen fått första träffen psykfall!!!
Jävla story o mega strul hela deras förhållande.
Massa andra snubbar inblandade...
Citera
2016-09-02, 09:35
Medlem
Butteris avatar
Undrar hur det går med "Fiamiljehemmet" (http://norfam.se/familjehem.html) som drivs av Johannas knivbeväpnade Julia tillsammans med en Thomas Cernerud (https://www.facebook.com/thomas.cernerud)

På "Fiamiljehemmet" sover ungdomarna gott :-) Tro fan det, de är väl fyllda med tramadol

http://norfam.se/omoss.html Bild och kontakt till VD Thomas Cernerud (Jag antar att denna kommer att rensas, så fort Thomas kommer på att det är allmänt känt att han driver företag med Julia Blomsterlund som är dömd för vapen och narkotikabrott https://minfil.org/O3v6o0b5bd/B1000-14.PDF och som är dotter till Johanna Möller som är sexförbrytare och troligen dubbelmördare)

Hur kan myndigheterna gå på detta.

Undrar hur mycket denna Thomas känner till om mamman till Julia som han driver sitt "Fiamiljehem" med?

Undrar vem som ligger bakom www.carefam.se som också driver "Fiamiljehem"
Senast redigerad av Butteri 2016-09-02 kl. 09:43.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in