2016-09-01, 21:22
Medlem
Kämpendahls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RullRull
Jag tror inte heller hon är dum, det kan bli svårknäckt detta om de bara kan hålla käften. Mitt tips är dock som från tidigt, afghanen/erna är den svaga länken i kedjan.
Jag delar din uppfattning. Hon är smart, eller i vart fall inte dum och hon verkar ganska beräknande och kall. Men någon kommer att börja prata. Även om Johanna har en viss begåvning så blir nog ändå hennes fall hennes psykopatiska och narcissistiska drag där hon lever i föreställningen att hon är osårbar och smartare än polisen. Hon har haft tur som haft med polisen i Sörmland och Västmanland att göra. Hade hon bott någon annanstans hade hon säkerligen varit dömd innan hon hann mörda sin pappa.
Citera
2016-09-01, 21:26
Medlem
DreamTwisters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MeMajk
Hindersprövningen registrerades 22/6
Och det gummistämplas väl direkt antar jag. Iofs rätt märkligt att det ska vara ett sätt till uppehållstillstånd men så är det ju.
Citera
2016-09-01, 21:28
Medlem
Addhocs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kämpendahl
Jag delar din uppfattning. Hon är smart, eller i vart fall inte dum och hon verkar ganska beräknande och kall. Men någon kommer att börja prata. Även om Johanna har en viss begåvning så blir nog ändå hennes fall hennes psykopatiska och narcissistiska drag där hon lever i föreställningen att hon är osårbar och smartare än polisen. Hon har haft tur som haft med polisen i Sörmland och Västmanland att göra. Hade hon bott någon annanstans hade hon säkerligen varit dömd innan hon hann mörda sin pappa.

Jag delar inte din uppfattning om att hon är smart. Slug möjligen.
Slug och impulsiv utan konsekvenstänk. En smart person mördar inte sin karl och förfalskar hans namnteckning gällande livförsäkring, samt mördar sina päron inom loppet av ett år typ..
Det är ju så klantigt att hälften hade räckt för att ta sig för pannan. Typ så här

Edit; och just fasiken, jag glömde sex/utpressningsaffären med asylanterna inom samma tidsram. Klantigt är bara förnamnet!
Citera
2016-09-01, 21:29
Medlem
MeMajks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DreamTwister
Och det gummistämplas väl direkt antar jag. Iofs rätt märkligt att det ska vara ett sätt till uppehållstillstånd men så är det ju.
Men hur är det där när man ska vittna mot varandra om man är gift?
Citera
2016-09-01, 21:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av neuron-drone
Sådana människor är så hela livet. Men det betyder inte att de har begått stora brott hela livet. Däremot så begår den typen antisociala handlingar/kicksökande/impulsiva handlingar hela livet. Det kan vara lögner och otrohet, spela sina barn mot varandra, spela folk mot varandra på jobbet, stjäla, förskingra, mobba osv osv osv. Känner ju inte henne som tur är men har känt andra psykopater och känner igen mönstret. Så just vad hon har gjort kan jag inte veta, men det har inte börjat nu, hon har gjort en massa saker innan. De flesta kvinnliga psykopater begår inte ens brott men lyckas iallafall förstöra folks liv.

Så är det. En del har börjat läcka ut men det måste finnas mycket mer.
Citera
2016-09-01, 21:31
Medlem
DreamTwisters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MeMajk
Men hur är det där när man ska vittna mot varandra om man är gift?
Det behöver man inte heller nä. Double whammy

Men varför Trondheim?
Citera
2016-09-01, 21:33
Avslutad
VG verkar vara på plats och gräva också. Det är bra, de omfattas inte alltid av samma pressetiska ansvar som svenska tidningar;

http://www.vg.no/nyheter/innenriks/krim/bekjent-av-drapssiktet-kvinne-41-til-vg-alt-dette-er-ubehagelig/a/23782311/

Inte så mycket nytt i den här artikeln, mest intervjuer med grannar.

"– Hun står fortsatt på papiret, men hun har ikke jobbet i firmaet siden sexskandalen i juni, sier kilden til VG."
Citera
2016-09-01, 21:35
Medlem
lasternassummas avatar
Citat:
En gång i månaden. Förrättas vad jag ser inga vigslar där och senaste tillfället var 28/8. Då var det tydligen: "Terminsupptakt med pilgrimsvandring".

Skicka ett mail till kyrkoherde eller präst i Oslo.
Det skulle förvåna mig om dom inte skulle förrätta en vigsel
när dom är i Trondheim, om bara hindersprövningen är klar.
Därmed inget sagt om att det var planen...

Citat:
Så poängen med Trondheim förstår jag inte. Jag hittade vid en snabb koll inga direktflyg från Bangkok till Trondheim så jag gissar att hon kom via Köpenhamn. Ville man "fly" till kontinenten borde väl älskling tagit sig dit kan jag tycka. Eller tänkte dom sig en romantisk tur på Hurtigruten?

Oslo - Bangkok, SAS och Thai direkt.

Inget av detta visar varför dom var i Trondheim.
Det visar bara på möjligheter.

Citera
2016-09-01, 21:36
Medlem
Pandalina4s avatar
Citat:

Men varför Trondheim?
Älskling var ju efter första anhållan hos vänner i Östersund. Kanske närmaste stad med flygplats för Jm men nära en relativt oövervakad gäns.
Citera
2016-09-01, 21:37
Medlem
MeMajks avatar
Citat:

Men varför Trondheim?
Varför Trondheim , tja för att det finns ett boende för ensamkommande baarn där och älsklingen kanske har någon polare eller brorsa där ?

Därför att det fanns en ledig behörig vigselförrättare där ?
OM så är fallet att de lyckats gänga sig medens de var i Norge, så borde det komma fram i gammelmedia under morgondagen.
Citera
2016-09-01, 21:38
Medlem
valleros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nantale
Sist när jag kollade var Norge inte med. Däremot hade de ett samarbetsavtal om bl.a gränskontroller.
Norge är inte med i EU. De ingår däremot i Schengen-avtalet.
Citera
2016-09-01, 21:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vallero
Har du källa på det?
På att det är utstuderat? Nej, men att bilen stått parkerad på företaget och att alla haft tillgång till nyckel är en garanti. Från en 100%ig källa
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in