Citat:
Ursprungligen postat av
Addhoc
Nja, du syftade ju just på dagens förhör när du skrev att hon var pratglad genom att först hinna uppdatera sig på (dagens) förhör OCH sen svara på medias frågor.
När jag sedan frågar dig vad hon sagt som kan härledas till att hon är pratglad så hänvisar du till alla svar media fått sedan i måndags. Det svaret besvarade således inte min fråga.
Du är förstås inte tvungen att svara heller om det inte går.
Okej visste inte att du var så besatt att endast ett enda tillfälle/exempel fick ges och ett överlag-svar
gällande Wennas redan mediala vana inte var accepterat.
Citat:
Samtidigt som tidningen talar med Jessica Wenna pågår förhör med de misstänkta på Västerås polishus.
-Jag har kontinuerlig kontakt med polisen och får ta del av vad som sagts efter förhören.
Detta är från gårdagens vlt, många bollar i luften för Wenna och en av dessa är att ha tid att tala
med media. Nog om detta men jag avslutar med att säga att överlag är Wenna talförd från första
sekund hon fick klartecken på att få vara med. Härligt för media säkert som nu slipper ringa och
i det stora hela få ut noll av Fahlander utan nu har dom
pratglada Wenna istället.
Citat:
Ursprungligen postat av
vallero
Vill minnas att den usla Rönnbäck bjäbbade om samma sak i Lisa Holm-fallet. Anklagades rätt att gråta ut i media under pågående utredning är prio noll.
Det är ditt exempel Rönnbäck. Jag fyller på med lite namn jag med. Tomas Olsson, Johan Eriksson,
Hurtig, Kyrö, Samuelsson skulle kunna fortsätta men tror det räcker sådär. Saken är utredd. Du
hade fel när du i ditt tidigare citat till mig påtalade att advokater vanligtvis inte vill tala
med media om vad deras klienter tycker och känner. Ett råd ryck upp nivån lite, åtminstone när
du citerar mig. Jag börjar blinuttråkad serru.
Ena sidan får tala den andre får tiga vilket ger en skev medial bild och i värsta fall så pass
skev att den t o m kan påverka "slutresultatet" om det vill sig riktigt illa.
Citat:
Ursprungligen postat av
FuckBlash
F´låt. Var bara så tvungen då bollen låg uppe för en volley.
Som du säger så råder det yppandeförbud både kors och tvärs för tillfället. En rapport från Hikes skulle förmodligen inte sprida några intressanta nyheter i ärendet. Hon har ju sin agenda.
På tal om annat: Sov gott.
Visst har Hikes sin agenda likaså har poliskällor och åklagare men i detta gäng kommer tyvärr
alla undan utom Hikes fastän yppandeförbudet trätt i kraft. Poliskällorna skyddas av källskyddet
och åklagarna behöver inget "skydd" alls, fritt fram att tala om dom så behagar.
Fahlander har visat prov på att sköta sig, vi får se om Wenna tar efter sin kollega och backar
lite hon med när media hänger på luren. Förhoppningsvis.