2016-09-01, 23:30
Medlem
Beatriceaurores avatar
Om det stämmer att "18-åringen" , ( jag tror att han likt de flesta "barn" som kommit från Afghanistan ljugit om sin ålder) är drogberoende bör han snart börja berätta, det bjuds inte på några Tramadol i häktet.
Hans eventuella kärlek till kvinnan sitter nog mest i byxorna. Han kan skylla allt på henne - utom mordet på fadern förstås, som nog han och eventuell kumpan gjort sig skyldig till
Citera
2016-09-01, 23:30
Medlem
Mooskys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LKVN
Nej på väg i säng strax. Som du väntat på mig ser jag. Gulligt

Vanligtvis gör dom så om advokaterna tillåts vill säga. Yppandeförbudet är till just för att dom inte får/skall prata. Detta arma förbud gäller inte åk som vanligtvis bjuder på lite smått och gott till media lite nu som då. Ett jävla otyg är vad advokaterna tycker detta förbud är för sig själva och för sin klient.

Fahlander och Wenna kan sitta och tala med varann, poliser, olika kollegor likaså tala med media
om dom känner för det. Advokaterna å sin sida får inte yppa ett ord till någon inte ens rådgöra
med sina kollegor om ditten och datten gällande fallet. Total tystnad gäller.

Snacka om obalans.

.

Fast försvarare kan ju babbla sönder förundersökningen vilket inte är speciellt bra.
Det finns så många sopor som måste babbla i media om hur oskyldiga deras klienter är och hur illa åklagaren sköter utredningen och hur dom blir behandlade. *Snyft* Så tack för att dom har yppandeförbud. Åklagaren bestämmer själv om han eller hon vill berätta något, och skillnaden är att dom gör sällan det så det sätter förundersökningen i gungning.

Vänta till häktningen är säkrad sedan åker locket på helt tills åtal väcks. Inget kommer läcka och ingen media får info.
Citera
2016-09-01, 23:32
Medlem
Citat:
...

Verbet pratglad är således en fullträff att använda sig av men du kanske vill använda dig
av helt andra verb, helt ok för mig.

Adjektiv va? Om man skall vara petig och OT
Citera
2016-09-01, 23:35
Bannlyst
Finns två alternativ enligt mej
a) Kvinnan är kär i killen. Mindre sannolikt då killen ser ovanligt ful ut även med afganska mått mätt.
b) Kvinnan har manipulerat dessa unga killar och lekt kär och smidigt mordplaner långt tillbaka.

Gissar på b)
Senast redigerad av fasttrain 2016-09-01 kl. 23:38.
Citera
2016-09-01, 23:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Moosky
Fast försvarare kan ju babbla sönder förundersökningen vilket inte är speciellt bra.
Det finns så många sopor som måste babbla i media om hur oskyldiga deras klienter är och hur illa åklagaren sköter utredningen och hur dom blir behandlade. *Snyft* Så tack för att dom har yppandeförbud. Åklagaren bestämmer själv om han eller hon vill berätta något, och skillnaden är att dom gör sällan det så det sätter förundersökningen i gungning.

Vänta till häktningen är säkrad sedan åker locket på helt tills åtal väcks. Inget kommer läcka och ingen media får info.

Hoppas också att det.blir "locket på" tills åtal väcks. Som i Lisa Holm fallet vilket resulterade i en robust Fup.
Citera
2016-09-01, 23:43
Medlem
FuckBlashs avatar
Citat:

Vanligtvis gör dom så om advokaterna tillåts vill säga. Yppandeförbudet är till just för att dom inte får/skall prata bl a "utredningen får inte störas" som det så vackert heter. Detta arma förbud gäller
inte åk som vanligtvis bjuder på lite smått och gott till media lite nu som då. Ett jävla otyg är vad advokaterna tycker detta förbud är för sig själva och för sin klient.

Fahlander och Wenna kan sitta och tala med varann, poliser, olika kollegor likaså tala med media
om dom känner för det. Advokaterna å sin sida får inte yppa ett ord till någon inte ens rådgöra

Snacka om obalans.

Hon är pratglad med media japp. Sen i måndags har hon alert svarat på medias frågor.
Fahlander som varit med sedan dag ett har i dagsläge inte hunnit med lika många artiklar
som Wenna hunnit med på sina fjuttiga fyra dagar.

Verbet pratglad är således en fullträff att använda sig av men du kanske vill använda dig

Vilket verb tänker du nu på?
Citera
2016-09-01, 23:59
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Frågan är.väl snarast, om hon yppat något av substans?

Det är långt till åtal. Vi får väl återkomma gällande detta rörande substans då. Men vi kan
i alla fall hittills se att Wenna svarar när media plingar på.

Citat:
Ursprungligen postat av Moosky

Helt enig. Advokaterna vill tala med media men får inte. Åklagarna däremot, precis som du säger, bestämmer helt själva när/om dom vill berätta något.

Att få på locket i denna cirkus blir inte lätt. Stämpeln är tidigt satt och jag ser det som ganska
omöjligt att tvätta bort den helt och hållet. Men det återstår att se. . .

Citat:
Ursprungligen postat av N01BA02
Adjektiv va? Om man skall vara petig och OT

Oops. Jag ändrade ordvalet från prata till pratglad men ordsatsen glömdes bort, bra att du påtalade detta. Hinner förstås redigera men låt stå och du det är bara bra att vara petig för
rätt skall vara rätt
Citera
2016-09-02, 00:10
Medlem
Addhocs avatar
Citat:

Vanligtvis gör dom så om advokaterna tillåts vill säga. Yppandeförbudet är till just för att dom inte får/skall prata bl a "utredningen får inte störas" som det så vackert heter. Detta arma förbud gäller
inte åk som vanligtvis bjuder på lite smått och gott till media lite nu som då. Ett jävla otyg är vad advokaterna tycker detta förbud är för sig själva och för sin klient.

Snacka om obalans.

Hon är pratglad med media japp. Sen i måndags har hon alert svarat på medias frågor.
Fahlander som varit med sedan dag ett har i dagsläge inte hunnit med lika många artiklar
som Wenna hunnit med på sina fjuttiga fyra dagar.

Nja, du syftade ju just på dagens förhör när du skrev att hon var pratglad genom att först hinna uppdatera sig på (dagens) förhör OCH sen svara på medias frågor.
När jag sedan frågar dig vad hon sagt som kan härledas till att hon är pratglad så hänvisar du till alla svar media fått sedan i måndags. Det svaret besvarade således inte min fråga.

Du är förstås inte tvungen att svara heller om det inte går.
Citera
2016-09-02, 00:26
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av FuckBlash
Inget att skämmas för. Alla kan göra fel. Till och med jag har gjort fe... Men hur som helst. Alla kan göra fel och du är förlåten.

Tack för den. Ser på filmen Basic instinct tillika som jag inte sett på tio år så jag tror
min fokus inte direkt är riktad på FB utan istället fokuserad på en massa andra
roliga och spännande verb

Men förhoppningsvis fick jag mitt budskap förmedlat nämligen att yppandeförbud leder
i det stora hela till en ensidig media rapportering. Dock är jag inte förvånad att förbudet
kom var helt införstådd med att det skulle komma snarast som jag också sagt tidigare men hade
önskat höra ifrån Hikes innan men tyvärr hann vi inte med detta. Munkavel gäller nu hela vägen
fram till åtal men alldeles för tidigt att tala om åtal ännu utan nu vi inväntar istället lördag
Kl. 12.00 först och ser vad det ger.

*Klick*
Citera
2016-09-02, 00:38
Medlem
valleros avatar
Citat:

Snacka om obalans.

Vill minnas att den usla Rönnbäck bjäbbade om samma sak i Lisa Holm-fallet. Anklagades rätt att gråta ut i media under pågående utredning är prio noll.
Citera
2016-09-02, 00:55
Medlem
nobbenss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kurtspurt
Tänk vad fint det hade varit om polisen buggade hotellrummet som de greps i... Det har ju framkommit i media att polisen ändå hade koll på parets förehavanden.
Ja finns det något skäl till att polisen inte företar sig buggning av paret?
Citera
2016-09-02, 01:01
Medlem
FuckBlashs avatar
Citat:
Tack för den. Ser på filmen Basic instinct tillika som jag inte sett på tio år så jag tror
min fokus inte direkt är riktad på FB utan istället fokuserad på en massa andra
roliga och spännande verb

Men förhoppningsvis fick jag mitt budskap förmedlat nämligen att yppandeförbud leder
i det stora hela till en ensidig media rapportering. Dock är jag inte förvånad att förbudet
kom var helt införstådd med att det skulle komma snarast som jag också sagt tidigare men hade
önskat höra ifrån Hikes innan men tyvärr hann vi inte med detta. Munkavel gäller nu hela vägen
fram till åtal men alldeles för tidigt att tala om åtal ännu utan nu vi inväntar istället lördag
Kl. 12.00 först och ser vad det ger.

*Klick*

F´låt. Var bara så tvungen då bollen låg uppe för en volley.

Som du säger så råder det yppandeförbud både kors och tvärs för tillfället. En rapport från Hikes skulle förmodligen inte sprida några intressanta nyheter i ärendet. Hon har ju sin agenda.

På tal om annat: Sov gott.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in