Citat:
Ursprungligen postat av
Tangentinkontinens
Ditt resonemang kring sång mm. är klassiskt horeri. Du förutsätter att det du tycker är bra, är vad barnen behöver...
Läs proffessorns ursäkt till samhället, som jag länkade. Tänk postmodern fostran...jag kallar det billigt horeri, som kan kosta mänskligheten sin framtid på denna planet. "Små" misstag kan kosta otroligt mycket när insatserna är höga.
Sociologi är ju inte ens en vetenskap idag p.g.a. horeri.
Mitt resonemang om sång är inte mitt resonemang, jag fortsatte använda Jaybones exempel på aktiviteter som är feminiserande. Huruvida den aktiviteten är bra eller inte har jag inte sagt något om, det jag pratade om var Jaybones attityd till att inte vilja göra saker med sina barn som han ansåg fjolliga.
Jag är som sagt ingen pedagog och har noll och ingen aning om vad som är bra för barn. Min protest låg i att det är trist att skippa aktiviteter man gör med sina barn för att de inte når upp till nån arbiträr stämpel om hur manligt det är, när vad som är manligt och inte är rätt jävla godtyckligt.
Du har missat vad jag försökt säga TOTALT. Läs vad jag skriver istället för att TRO vad jag säger baserat på att jag är feminist, tack.