2016-08-30, 16:03
Medlem
demonmormors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jaybone
Oj, har nog aldrig hört någon som har haft så pass mycket alkoholism inom sin släkt. Vågar man fråga på ett ungefär vart du kommer ifrån?

Norrland.
Citera
2016-08-30, 16:08
Medlem
Tangentinkontinenss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Redwoodmarin
Intressant! Har du länk du kan dela med dig av till detta? Tack.

Absolut!
http://cornucopia.cornubot.se/2016/08/pedagogikprofessor-ber-om-ursakt-for.html
Citera
2016-08-30, 16:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tangentinkontinens
Absolut!
http://cornucopia.cornubot.se/2016/08/pedagogikprofessor-ber-om-ursakt-for.html

Ja herregud vad snabbt det kan gå utför när vänsterpack får igenom sin vilja.
Citera
2016-08-30, 16:29
Medlem
jaybones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av demonmormor
Norrland.

Misstänkte det

Det är något över norrlänningar som är att "hålla käften och dricka sprit" helt klart. Frågan är om detta kan sammankopplas med mansrollen eller norrlandsrollen. Det är en annan fråga.
Citera
2016-08-30, 16:33
Medlem
Citat:
Det har jag inte sagt heller, och jag har som sagt inga barn att praktisera detta på. Det gör föräldrar vad de anser vara bäst för sina barn, hoppas jag.

Men det är trist att ni inte vill engagera er i era barn, det kommer jag inte backa på. Det är ju miniminivån. Varför skaffar man barn om man inte vill uppfostra dem?

Också ett billigt/dåligt kärringargument.
Hur jag gör med mina barn, står mellan mig och mina barn.
Jag vet att jag uppfostrar mina barn "mer" än personen i deras andra hushåll. Hon resonerar som du och det är bara en fasad
Faktum är att barn generellt älskar mig. Antagligen för att jag respekterar dem och kräver ömsesidighet, helt utan horeri.

Läs trådstarten. Manliga icke-feminister...
Citera
2016-08-30, 16:37
Medlem
demonmormors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jaybone
Misstänkte det

Det är något över norrlänningar som är att "hålla käften och dricka sprit" helt klart. Frågan är om detta kan sammankopplas med mansrollen eller norrlandsrollen. Det är en annan fråga.

Hehe

ja, du ställer en väldigt relevant fråga - och det är väl lite hönan och ägget där, men det går inte riktigt att separera dem tror jag. Mansrollen är snävare i norrland, helt enkelt och med begränsningar så kommer problem. Kvinnorna drabbas ju inte alls lika hårt av den som männen gör. Eller ja, indirekt - men det är ju inte kvinnorna som super ihjäl sig/hamnar i slagsmål/hamnar i ensamhet/har psykisk ohälsa som inte tas itu med osv, så läget är absolut mer trängande för männen än för kvinnorna.
Citera
2016-08-30, 16:40
Medlem
Citat:
Faktum är att barn generellt älskar mig. Antagligen för att jag respekterar dem och kräver ömsesidighet, helt utan horeri.

Precis. Barn ser igenom PK-skit och märker ifall man bryr sig på riktigt, eller bara vill leva upp till imbillat strunt.
Bryr man sig om sina barn, så slipper de bli politiska verktyg.
Citera
2016-08-30, 16:41
Medlem
demonmormors avatar
Citat:
Också ett billigt/dåligt kärringargument.
Hur jag gör med mina barn, står mellan mig och mina barn.
Jag vet att jag uppfostrar mina barn "mer" än personen i deras andra hushåll. Hon resonerar som du och det är bara en fasad

Läs trådstarten. Manliga icke-feminister...

Toppen att du tar hand om dina barn! Sen att du projicerar en jävla massa på mig och använder mig som ställföreträdare för din baby-momma får du gärna sluta med. Jag har inga barn. Kommer aldrig skaffa, så att kamma hem billiga poänger med att påpeka att du är en bättre förälder än mig är rätt dödfött; du vinner genom att bara HA barn. Jag är ingen auktoritet på ämnet och har aldrig påstått mig vara det heller.
Citera
2016-08-30, 16:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ManManne
Ja herregud vad snabbt det kan gå utför när vänsterpack får igenom sin vilja.

Ja och destruktivt för samhället... enorma skador.
Hela vår samhällsvetenskap bygger på att man är troende vänsterextremis.

Horeriet har även börjat förstöra annan vetenskap. Hela geovetenskapen är besudlad av miljöpartisters behov av att få vara hysteriska, framför rationella och vetenskapliga. Därav nyspråket kring "klimathotet", så de slipper erkänna att vattenånga är flera gånger värre än CO2 som växthusgas bl.a..
Senast redigerad av Tangentinkontinens 2016-08-30 kl. 16:50.
Citera
2016-08-30, 16:50
Medlem
Citat:
Toppen att du tar hand om dina barn! Sen att du projicerar en jävla massa på mig och använder mig som ställföreträdare för din baby-momma får du gärna sluta med. Jag har inga barn. Kommer aldrig skaffa, så att kamma hem billiga poänger med att påpeka att du är en bättre förälder än mig är rätt dödfött; du vinner genom att bara HA barn. Jag är ingen auktoritet på ämnet och har aldrig påstått mig vara det heller.

Nej, jag vinner för att jag respekterar barn och deras rätt att få vara de de är.
Du förlorar på ditt respektlösa horeri.

Frågan är om jag vinner eller om du förlorar.
Citera
2016-08-30, 16:51
Medlem
demonmormors avatar
Citat:
Nej, jag vinner för att jag respekterar barn och deras rätt att få vara de de är.
Du förlorar på ditt respektlösa horeri.

Frågan är om jag vinner eller om du förlorar.

Vem horar jag för dock? Blir förvirrad här. Har ju inga barn att hora FÖR.
Och det låter förbannat rimligt att du respekterar dina barn för vad de är och inte för vad du vill att de ska vara. Låter optimalt, tillochmed.
Citera
2016-08-30, 17:17
Medlem
Citat:
Vem horar jag för dock? Blir förvirrad här. Har ju inga barn att hora FÖR.
Och det låter förbannat rimligt att du respekterar dina barn för vad de är och inte för vad du vill att de ska vara. Låter optimalt, tillochmed.

Ditt resonemang kring sång mm. är klassiskt horeri. Du förutsätter att det du tycker är bra, är vad barnen behöver...
Läs proffessorns ursäkt till samhället, som jag länkade. Tänk postmodern fostran...jag kallar det billigt horeri, som kan kosta mänskligheten sin framtid på denna planet. "Små" misstag kan kosta otroligt mycket när insatserna är höga.

Sociologi är ju inte ens en vetenskap idag p.g.a. horeri.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in