2016-08-30, 17:22
Medlem
demonmormors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tangentinkontinens
Ditt resonemang kring sång mm. är klassiskt horeri. Du förutsätter att det du tycker är bra, är vad barnen behöver...
Läs proffessorns ursäkt till samhället, som jag länkade. Tänk postmodern fostran...jag kallar det billigt horeri, som kan kosta mänskligheten sin framtid på denna planet. "Små" misstag kan kosta otroligt mycket när insatserna är höga.

Sociologi är ju inte ens en vetenskap idag p.g.a. horeri.

Mitt resonemang om sång är inte mitt resonemang, jag fortsatte använda Jaybones exempel på aktiviteter som är feminiserande. Huruvida den aktiviteten är bra eller inte har jag inte sagt något om, det jag pratade om var Jaybones attityd till att inte vilja göra saker med sina barn som han ansåg fjolliga.

Jag är som sagt ingen pedagog och har noll och ingen aning om vad som är bra för barn. Min protest låg i att det är trist att skippa aktiviteter man gör med sina barn för att de inte når upp till nån arbiträr stämpel om hur manligt det är, när vad som är manligt och inte är rätt jävla godtyckligt.
Du har missat vad jag försökt säga TOTALT. Läs vad jag skriver istället för att TRO vad jag säger baserat på att jag är feminist, tack.
Citera
2016-08-30, 18:19
Medlem
Två problem:

1. Indoktrineringsproblemet:
Barnet skall felaktigt lära sig att pappan gillar aktiviteter som han i själva verket mår dåligt av.

2. Barn är smarta men har begränsningar:
Barnet inser att pappan mår dåligt, men får felaktigt för sig att pappan inte gillar barnet, när det i själva verket är så att pappan inte mår bra av att bli tvingad till aktiviteter som går emot hans natur.
Citera
2016-08-30, 18:50
Medlem
udons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Statistenidittliv

Kvinnor borde heller inte tillåtas att vara lärare.

Du bör inte tillåtas köra bil.

Du bör inte tillåtas gå på gym.

Du bör inte tillåtas dricka öl.

Du bör inte tillåtas åka båt.

.....om du fortsätter kräka ur dig poänglösa påståenden så kan jag göra detsamma.
Citera
2016-08-30, 21:07
Medlem
Tangentinkontinenss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av demonmormor
Mitt resonemang om sång är inte mitt resonemang, jag fortsatte använda Jaybones exempel på aktiviteter som är feminiserande. Huruvida den aktiviteten är bra eller inte har jag inte sagt något om, det jag pratade om var Jaybones attityd till att inte vilja göra saker med sina barn som han ansåg fjolliga.

Jag är som sagt ingen pedagog och har noll och ingen aning om vad som är bra för barn. Min protest låg i att det är trist att skippa aktiviteter man gör med sina barn för att de inte når upp till nån arbiträr stämpel om hur manligt det är, när vad som är manligt och inte är rätt jävla godtyckligt.
Du har missat vad jag försökt säga TOTALT. Läs vad jag skriver istället för att TRO vad jag säger baserat på att jag är feminist, tack.

Men du menar att det är ok att försöka få Jaybones att göra något fjolligt med sina barn. Bara för att feminister tycker att det är så rätt att män skall göra fjolliga saker med barn.

Vad Jaybone gör och var han drar sin gräns är hans egen sak.

Den regressiva smittan kommer att ha skapat stora tydliga klyftor i samhället. Jag och andra män kommer inte att städa efter er. I nutiden ser vi en kår som inte vill vara den regressiva regeringens deformationszon. Vilket vittnar om en sund syn och bra manlig integritet i förhållande till en horande omvärld.
Citera
2016-08-30, 23:30
Medlem
skotittares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jaybone
Det kostar mig för att jag kommer känna mig som en kärring om jag ska sitta i en ring och sjunga med bebisar. Dör jag av det? Nej. Men jag trivs inte med det. Vad är det som är svårt att förstå?

Det är väl just det som stör mig med 2016 att man ens ska behöva ha den här diskussionen. Min farsa hade aldrig gjort det, varför ska jag behöva bli en kärring?

Men varför behöver du se ner på de män som vill vara mer delaktiga i sina barns uppväxt?

För du förstår väl att ditt och andra snubbars språkbruk i den här tråden direkt tolkas som att ni ser ner på dessa män?

Varför finns behovet att kalla andra män för fjolliga eller kärringar?

Sedan förstår jag inte hur man inte vill vara delaktig i sitt barns uppväxt. Om man har varit med och skaffa ungen borde det väl fan vara ens jäkla plikt...
Citera
2016-08-31, 00:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av skotittare
Men varför behöver du se ner på de män som vill vara mer delaktiga i sina barns uppväxt?

För du förstår väl att ditt och andra snubbars språkbruk i den här tråden direkt tolkas som att ni ser ner på dessa män?

Sedan förstår jag inte hur man inte vill vara delaktig i sitt barns uppväxt. Om man har varit med och skaffa ungen borde det väl fan vara ens jäkla plikt...

Saken är väl den att de inte just behöver sitta och sjunga med dem utan göra något som de faktiskt tycker är kul eller lära ungarna något de kan ha nytta av för att bonda.

Det är liksom inte alla som är säkra nog på sig själva för att göra det andra.
Senast redigerad av Statistenidittliv 2016-08-31 kl. 00:31.
Citera
2016-08-31, 00:32
Medlem
skotittares avatar
Citat:
Saken är väl den att de inte just behöver sitta och sjunga med dem utan göra något som de faktiskt tycker är kul eller lära ungarna något de kan ha nytta av för att bonda.

Det är inte alla som är säkra nog på sig själva för att göra det andra.

Och vad säger att män inte tycker om att sjunga?

Sedan är nog de flesta forskare och pedagoger rätt överens om att sång och berättelser är något som är bra för barn och som de absolut har nytta av.
Citera
2016-08-31, 00:36
Medlem
Citat:
Och vad säger att män inte tycker om att sjunga?

Sedan är nog de flesta forskare och pedagoger rätt överens om att sång och berättelser är något som är bra för barn och som de absolut har nytta av.

Men det skiter dem i för de skulle tycka det var tråkigt och pinsamt.
Citera
2016-08-31, 00:39
Medlem
skotittares avatar
Citat:
Men det skiter dem i för de skulle tycka det var tråkigt och pinsamt.

Vilka skiter i vad? Och vilka skulle tycka att vad var tråkigt och pinsamt?
Citera
2016-08-31, 00:41
Medlem
Citat:
Vilka skiter i vad? Och vilka skulle tycka att vad var tråkigt och pinsamt?

Snubbarna som du försöker resonera med i tråden.
Citera
2016-08-31, 09:10
Medlem
jaybones avatar
Citat:

Alltså män som går över gränsen till vad som är faderligt traditionellt till ist moderligt kan jag bara se ner på tyvärr. Det sitter för djupt rotat i mig. Det är inte bara min uppfostran utan även mina ideal helt enkelt. Feminina män stör mig, blir att jag föraktar dessa.

Folk får göra vad de vill men det är också min rätt att tycka att dessa individer inte är riktiga män. Om du tror att mammarollen är det enda sättet att vara en del av barnets uppväxt så får du nog tänka ett steg till.
Citera
2016-08-31, 09:35
Medlem
Naknekejsarens avatar
Jag hatar hur det finns en kamp om att vara cool på en väldigt ytlig plan i skolan, mycket mer så än vad det fanns för 50 år sedan.

Det är ju så att PR människor är ofantligt mycket smartare än feminister och pedagoger, de har inga illusioner kring den mänskliga naturen, har liksom förstått den inre törsten bland killar att bevisa sig vara lika coola som deras hjältar i filmer eller rocknroll, det handlar om hur du klär dig tillslut, hur du pratar och bröstar din manlighet inför andra.

Ytliga saker, inte sann manlighet: man ska verka vara manlig snarare än egentligen vara manlig.

Så, vi får massa ungar som skapar sin artificiella lilla hierarki grundad på coolhet, men ingen jävel har ju egentligen varit med om saker som ger de förtjänsten att gå runt och klä sig som postapokalyptiska freaks. Tatueringar, svarta kläder, piercingar och en attityd mot auktoritet som de inte på något sätt förtjänat.

Men hur fan ska man bekämpa något sådant när man har muppar bland pedagoger och feminister som har noll koll på vad killar går igenom, och har en rent av fientlig inställning till maskulinitet i sig?

Ingen aning, helt klart behövs riktiga män i skolan (inte de 15-20% töntar som ofta väljer lärarutbildning bland män), jag kommer ihåg några äldre som framkallade respekt, men bland de yngre var de bara dåliga kopior av kvinnor. Sedan har många av de inga riktiga fadersgestalter hemma. Jag antar att vi har öppnat pandoras ask och det finns inget som kan stoppa fallet förutom en total krasch av hela systemet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in