2016-08-30, 21:57
Medlem
Nordanvindarnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MisterWhite
Har inte Jonas Inde nåt eget ansvar för det han skriver?
I din värld så har han nog inte det, han har nog ett carte blanche i din värld, han vågar ju säga sånt som du säkert håller med om. Det var en liten gissning bara.

Oj oj oj, vilken stark upprördhet!

Nej, jag tycker nog, till skillnad från dig, att man som individ har något mindre ansvar om man har psykiska besvär. Karln behöver ju hjälp.

"Vågar säga sånt jag håller med om"?

Vad exakt skulle det vara menar du? Jag har inte så stor koll på exakt vad "han säger" förutom att han inte verkar helt stabil.

Fiska fram ett par bra exempel där han skrivit sådant som "jag håller med om" så får vi se om det stämmer, annars framstår ditt inlägg bara som hätskt och snurrigt och argt och förvirrat tyvärr.

Citat:
Ursprungligen postat av Yinool0401
Håller med dig,, tre smutsketörer säger sig vara hjette hjette hjetterädda för latrinmannen från Torsk...

Han är ett galet geni, och ni är tre råttor.

Precis, typiskt fega journalistskitar. Typisk att de måste vara tre också. Ger mig fan på att de snackat ihop sig riktigt ordentligt innan och kommit överens om att hålla varandra riktigt hårt i handen.

Ge sig på en individ som har psykiska besvär... Här ser vi alla vilka modiga hjältar våra s.k. "journalister" är.

Vad ska de göra härnäst? Spöa på ett femårigt rullstolsbundet barn?

Det verkar vara på den nivån dessa fegskitar befinner sig.
Citera
2016-08-30, 22:15
Medlem
DreamTwisters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nordanvindarna
Oj oj oj, vilken stark upprördhet!

Nej, jag tycker nog, till skillnad från dig, att man som individ har något mindre ansvar om man har psykiska besvär. Karln behöver ju hjälp.

"Vågar säga sånt jag håller med om"?

Vad exakt skulle det vara menar du? Jag har inte så stor koll på exakt vad "han säger" förutom att han inte verkar helt stabil.

Fiska fram ett par bra exempel där han skrivit sådant som "jag håller med om" så får vi se om det stämmer, annars framstår ditt inlägg bara som hätskt och snurrigt och argt och förvirrat tyvärr.

Precis, typiskt fega journalistskitar. Typisk att de måste vara tre också. Ger mig fan på att de snackat ihop sig riktigt ordentligt innan och kommit överens om att hålla varandra riktigt hårt i handen.

Ge sig på en individ som har psykiska besvär... Här ser vi alla vilka modiga hjältar våra s.k. "journalister" är.

Vad ska de göra härnäst? Spöa på ett femårigt rullstolsbundet barn?

Det verkar vara på den nivån dessa fegskitar befinner sig.
Bara om barnet är övertygad Sverigedemokrat, annars vågar de inte.
Citera
2016-08-30, 22:18
Moderator
Citat:
Ursprungligen postat av staticage
Uppdatera mina referensramar?till din sjuka PK ideologi?

Högerextrema hatet?
Vart är det,ser bara en person med en personlighetsstörning och missbruksproblematik.
Utveckla vad högerextrem är
Det enda hotet idag kommer från vänsterfalanger,titta på hur man behandlat SD ett demokratiskt valt parti.
Du är vit medelklass boende i tokvitt område,curlad uppväxt och tycker att kommunism är den bästa ideologin som någonsin skapats.
Vi kommer inte längre än så.Tack för mej.
Hepp! Behövdes inte mycket för att bevisa min poäng, tack.
Att du inte ens förstår att AB är en socialdemokratisk tidning, att du dessutom tror att inte nån annan gör det heller, att du tycker att man inte ska bekämpa brott för att det finns värre brott. Jodå, du behöver uppdatera dig.
Citera
2016-08-30, 23:07
Medlem
Det gick upp för mig att Jonas Inde är ju han som spelar Lennart i Torsk på Tallinn
Citera
2016-08-30, 23:22
Medlem
MADs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av westfreedom
Brottsling? Snarare hjälte.

Tänk om fler i Sverige hade lite stake och följde hans exempel, då hade Sverige varit mer demokratiskt.

Killen är ju psykiskt sjuk och har förmodligen noll självinsikt i vissa perioder. Är det din kategori på en hjälte? En person som agerar i affekt?
Citera
2016-08-30, 23:50
Medlem
tjenaretjenares avatar
Med fler människor som Jonas Inde så hade Sverige mått mycket bättre vill jag lova.
Citera
2016-08-30, 23:52
Medlem
Ferneths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Darkangel.
Det är en massa förtal/hot hit o dit på Aftonbladets kommentarsfält på Facebook. Ofta sverigevänner och liknande drägg som står bakom det.
Kan det bero på att det är svenska tidningar?
Citera
2016-08-30, 23:55
Medlem
Så himla sorgligt med Jonas Inde, en av mina allra största idoler med fantastiska sketcher bakom sig............. och fullständigt lysande i killing-gänget.

Ett geni !

Alla genier har sina egenheter - De kan vara födda i fel tid, vara för smarta för sitt eget bästa etc etc
Citera
2016-08-30, 23:59
Medlem
Ferneths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gurkmajja
Man må tycka vad man vill om dessa journalister men hot mot journalister bör man ta allvarligt. De står, som yrkeskår generellt, för en viktig samhällsfunktion som förmedlar information under tryck- och yttrandefrihet, samhällsinformation mm mm.

Ja, generellt kan man ju tycka att det är så. Men dessa herrar har mer kommit att anta formen opinionsbildande krönikörer mot majoriteten av ursprungsbefolkningen i Sverige. I detta embete för de ju faktiskt tåla lite, precis som polisen får göra i tjänst.
Edit: enligt egen lära kan man ju inte missbruka det fria ordet hur som helst, trots yttrandefrihet.
Citera
2016-08-31, 00:07
Medlem
systemkollapss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gato12
Får väl leka djävulens advokat för journalisterna då...

Ingen som tänkt på att deras åtal kanske är ett sätt att "stämma i bäcken" när det gäller hot mot journalister. Att det hela tiden gäller att hålla efter allt hat på nätet så att det inte kommer att normaliseras?

Tror nog detta ligger till grund för stämningen, till yttermera visso då man inte kräver något skadestånd.

Edit: de är säkerligen medvetna om att Inde inte mår så bra, som farfar så fint skrev om i sitt inlägg, men man kan ändå inte godta dödshot mot sin person.

Edit 2: men då det rör sig om etablerade journalister, på Aftonbladet dessutom, så ska det såklart tolkas illvilligt. Flashback är väldigt förutsägbart ibland...

Allt beror på vilka journalister det handlar om. Dessa tre journalister håller själv en hög nivå varav en anklagats för våldtäkt. Svårt att känna någonting för Cantwell, Swedin och Virtanen. Jag är förvånad att dom tre ens har kvar jobben.
Citera
2016-08-31, 00:23
Medlem
Det är många i den här tråden som nu efter hans psykiska kollaps hyllar den här filuren som ett geni. Kan inte erinra mig om att någonsin tänkt om/läst om honom som ett geni tidigare. Kan någon som har läst hans texter/böcker verifiera att han verkligen är ett geni? (Knasiga sketcher som random bakfull studentspexare hade kunnat matcha räknas inte)
Citera
2016-08-31, 00:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ReAnimater
Det gick upp för mig att Jonas Inde är ju han som spelar Lennart i Torsk på Tallinn

Han gjorde även många kul tv-sketcher som "Tommy Bolin"
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in