Citat:
Ursprungligen postat av Siden-Carlsson
Nej, du behöver inte beklaga. Du känner varken mig eller han som dog. Jag ville mest påvisa att deppighet kanske inte är så lättsamt som du tycks tro. Har dessutom en kvinnlig vän som hängde sig för ett och ett halvt år sedan, deprimerad hon med.
Ärlighet? Här har du lite ärlighet, från mig till dig.
Tror du inte jag kan din typ, Roger Persson? Jag har träffat dem på byggen, ätandes ur sina grisiga matlådor med champinjonsåsen stretandes i sega strängar mellan tänderna när de drar sina negerskämt och löser stryktipset. Hur de mot rastens slut reser sig, smäller ihop händerna och säger ”Nu ere dags” med ansvaret drypandes i mungiporna. Hur de berättar för grabbarna att de ska ”sätta på kärringen” fast de varken får knulla kärringen eller någon annan. De är rädda för kvinnor. De är rädda för allt som inte är som de själva. Därför har de sina träskalliga åsikter som de aldrig ändrar - trots att många av dem inte är korkade. Det är tunnisar hit och kommunister dit och alla är ena jävla fifflare fast de själva jobbar svart så fort det går. Böcker är för bögar, kärringar är ena jävla kärringar, negrerna ska skickas hem. Självgodheten löper amok hos er, ni tycker ni är hederliga, smarta, sveriges ryggrad. Men bakom den bullriga fasaden är ni bara rädda. Så jävla rädda att ni inte vågar flyga, gå till doktorn eller ens lämna er lilla förort eller bondhåla. På sätt och vis är ni Sveriges ryggrad med era villalån och bilamorteringar, men i huvudet står det - som vanligt - alldeles, alldeles still.
Ärlighet? Här har du lite ärlighet, från mig till dig.
Tror du inte jag kan din typ, Roger Persson? Jag har träffat dem på byggen, ätandes ur sina grisiga matlådor med champinjonsåsen stretandes i sega strängar mellan tänderna när de drar sina negerskämt och löser stryktipset. Hur de mot rastens slut reser sig, smäller ihop händerna och säger ”Nu ere dags” med ansvaret drypandes i mungiporna. Hur de berättar för grabbarna att de ska ”sätta på kärringen” fast de varken får knulla kärringen eller någon annan. De är rädda för kvinnor. De är rädda för allt som inte är som de själva. Därför har de sina träskalliga åsikter som de aldrig ändrar - trots att många av dem inte är korkade. Det är tunnisar hit och kommunister dit och alla är ena jävla fifflare fast de själva jobbar svart så fort det går. Böcker är för bögar, kärringar är ena jävla kärringar, negrerna ska skickas hem. Självgodheten löper amok hos er, ni tycker ni är hederliga, smarta, sveriges ryggrad. Men bakom den bullriga fasaden är ni bara rädda. Så jävla rädda att ni inte vågar flyga, gå till doktorn eller ens lämna er lilla förort eller bondhåla. På sätt och vis är ni Sveriges ryggrad med era villalån och bilamorteringar, men i huvudet står det - som vanligt - alldeles, alldeles still.
Helt lysande skrivet! TACK!!!!