2016-08-30, 19:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av develi
NB är dömd via DNA.
Han hade givetvis blivit inplockad oavsett då analyssvar inkommit från NFC.
ÅK har inte nonchalerat nån - du rör med fakta som om du skulle skriva från ett demensboende..
Finns du på riktigt? Semesterresa. Hahahahaha.

24 augusti, ja.

Men som Niklas Lindström informerade om så var polisen klärvoajant och "visste" att de skulle hitta DNA-spår (och fingeravtryck - men det lyckades de inte "fixa") redan första veckan eftersom de valde bort andra misstänkta.
2016-08-30, 19:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av X-pert
Vi behöver inte göra det svårt för oss med ordet framrycka. Det räcker tydligen att reda ut vad DÄR betyder. Så BS försa sig alltså och medgav att de bedrivit sök DÄR=Martorp?
Din analys bygger har jag förstått på att du genomskådar lögnerna och hittar vittnenas klavertramp.
Men Adriana försa sig aldrig alltså. Du bara bedömer att hon borde sett ditten och datten och följdaktligen ljuger.
Beträffande bunkrarna har jag ingen aning. Finns det ens bunkrar där?

Enligt BS så var militären väldigt rörlig denna natt : "vi flängde runt lite i krokarna" hann detta avgörande vittne säga innan han blev avbruten av den handplockade advokaten Tore Brandtler.
Vad gjorde SH där hela natten om han inte sökte? Men du menar att de andra roade sig - bara?

Helt otroligt att detta inte är utrett - det kan bara besvaras med en "känsla": rädsla. Undfallenhet.
Men detta är ju Kinnekulle.

Vilken tänkande domstol som helst inser att ingen kan vara opåverkad i detta mål. Och ja, bilden publicerades tidigt i svensk press. Polisen läckte ju till litauisk press och sedan var det fritt fram för svensk. Så brukar inte gå till. Inte förrän dom fallit brukar svensk press publicera bild. Men här gick pressen bananas och slängde alla publicistiska principer överbord.

Du slingrar dig om bunkrarna. Varför är jag inte förvånad?
Militären känner bra till området runt Martorp redan innan gården byggdes - tydligen.
Senast redigerad av nopomil 2016-08-30 kl. 19:24.
2016-08-30, 19:17
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nopomil
24 augusti, ja.

Men som Niklas Lindström informerade om så var polisen klärvoajant och "visste" att de skulle hitta DNA-spår (och fingeravtryck - men det lyckades de inte "fixa") redan första veckan eftersom de valde bort andra misstänkta.
Du är patetisk.
15 juni.
Citat:
Om det nu blir så att vi kommer och påträffa spår ifrån dig på Lisas tillhörigheter eller på Lisa själv så kommer vi och konfrontera dig med dom och vi vill faktiskt ge dig chansen att du själv kan få berätta vad som har hänt
Citat:
Men du, du förstår vad det är jag förklarar för dig nu alltså äh, om du har med detta och göra så vi, vi kom, vi kommer hitta det
2016-08-30, 19:22
Medlem
Citat:
Du är patetisk.
15 juni.

Hur vet du att det var 15 juni?
2016-08-30, 19:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rotesau
Har du fortfarande inte blivit sugen på att åka med en sväng? - lyssnar gärna på dig lite grann också.
Grusvägen yrkar jag dock att vi lägger tid på som så.

Angående handsken.
Kvällen där, var det sök efter sin dotter / människa det handlade om. Att tycka att man ska gå eller kika in i en lada och lägga märke till en inte så avvikande detalj, bär spår av låg sannolikhet under omständigheter.
SH for runt på bygden / täckte ett större område, och ägnade sig åt vad iaf jag uppfattar, som människosök och inget annat.
Tills Nerijus svarar, får det väl tyvärr lov att bli höjt i dunkel hur det ligger till med telefon, och hela fyndvägen.

Hunden hittade inte handsken. Alla som kan något om hundar vet att den inte fanns där vid detta sök. Hunden hittade avföring. (Handskar är för övrigt mycket vanligt övningsmaterial både i sök och spår vid hundträning.)

Frågan är också varför det ignorerades att hunden markerade ut åt ledningsgatan.
2016-08-30, 19:34
Medlem
develis avatar
Citat:
Hur vet du att det var 15 juni?
Datum på förhör, pucko.
I förhör ses sen att DNA-svar inkommit 23 Juni.
Att du är en notorisk lögnare som går på repeat rubbar inte sakfakta.
2016-08-30, 19:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av katw
Du behöver inte ta i så att du spricker. Det var ju i första hand bilden på Lisa som hela tiden valsades runt i media. Den enda bild på NB som publicerades innan tingsrättsförhandlingen var väl den då han togs in till förhör och då hade huvudet i ett snedvridet läge. Rätta mig gärna om jag har fel.

Det stämmer, i alla fall så vitt jag vet, att det var den enda bilden som publicerades utan censur på NB innan rättegången.
Bilden fanns även att se på löpsedeln.

http://www.expressen.se/gt/bilderna-som-avslojar-nerijus-forvandling/

Dock så publicerade litauisk media NB utan censur. Minns att jag läst i Fup att förhörsledaren visar NB bilder på honom utan censur som förhörsledaren snabbt och lätt kunde få fram på internet.
2016-08-30, 19:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MegaTant
Du säger att de gjorde sin bedömning pga sina känslor=upplevelser. Men kan man verkligen anväda känslor=uppelvelser, som vittnesmål. Vart tog förnuftet vägen? Vad de kände kan väl inte NB stå för.

Kan vi verkligen lita på deras vittnesmål? Det fanns ju olika uppgifter om detta, men de andra fick inte komma till rättsalen och vittna. De nonchalerades av Åk. Varför? Åk verkade svälja alla känsloyttringar som bevis, men struntade totalt andras vittnesmål.

http://www.aftonbladet.se/nyheter/krim/article21607973.ab

Det är inga "herrar" - det är bara EN herre som fått vittna. BS. Allt vilar på honom som också vittnade om en "ilsken" katt ( vad gjorde hunden där?) och om en "plufsig" litauisk kvinna. Som kände utstrålning.
Den andre, DL, fick inte vittna. Han som såg små svarta hundar. Honom ville de inte ha i rätten.
2016-08-30, 19:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av helsan
Det stämmer, i alla fall så vitt jag vet, att det var den enda bilden som publicerades utan censur på NB innan rättegången.
Bilden fanns även att se på löpsedeln.

http://www.expressen.se/gt/bilderna-som-avslojar-nerijus-forvandling/

Dock så publicerade litauisk media NB utan censur. Minns att jag läst i Fup att förhörsledaren visar NB bilder på honom utan censur som förhörsledaren snabbt och lätt kunde få fram på internet.

Varför publicerades den överhuvudtaget innan rättegången? Så ska inte media göra.
2016-08-30, 19:43
Medlem
boidis12s avatar
Citat:
Hunden hittade inte handsken. Alla som kan något om hundar vet att den inte fanns där vid detta sök. Hunden hittade avföring. (Handskar är för övrigt mycket vanligt övningsmaterial både i sök och spår vid hundträning.)

Frågan är också varför det ignorerades att hunden markerade ut åt ledningsgatan.

Men du kan ju inget om hundar så hur vet du att hunden inte missade handsken ?
Hunden letade efter en levande Lisa , har du inte fattat det ännu ?
Var du med i ladan och såg hur söket gick till ?
Att den markerade skiten efter mördaren Nerijus är ju mera förståeligt .
Maken till illaluktande typ finns väl knappast .
Den fick säkerligen uppsöka veterinär efteråt .
Senast redigerad av boidis12 2016-08-30 kl. 19:45.
2016-08-30, 19:44
Medlem
develis avatar
Citat:
Allt vilar på honom som också vittnade om en "ilsken" katt ( vad gjorde hunden där?) och om en "plufsig" litauisk kvinna.
Irina själv använder följande ordval om fetma - ooohh, så fasansfullt.
Citat:
Jag städade även då inuti huset för Arne Jönsson skulle visa kött där inne. Då träffade jag även en kille med tjocka kinder som jobbade där.
2016-08-30, 19:49
Medlem
Citat:
Datum på förhör, pucko.
I förhör ses sen att DNA-svar inkommit 23 Juni.
Att du är en notorisk lögnare som går på repeat rubbar inte sakfakta.

Nu använder du dina berömda cirkelresonemang. DNA spåren fanns för att Niklas Lindström förutsade dem. Vart tog fingeravtrycken vägen då?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in