Citat:
Att de varit i trakten för Martorp på torsdag står tydligt i förhör, det är varken spännande eller sensationellt.
1. Framkommer under TR-förhören:
BS
Dels hela utstrålningen, sedan att han faktiskt levererar en lögn , säger att det varit mycket militärer där på platsen, mig veterligen är det bara vi som framryckte i militära fordon dagen innan,
Det vill säga: BS intygar att militären var där på torsdag i samma mening han påstår att NB "levererar" en lögn. Vem ljuger då? Pekboken: BS
BS
Dels hela utstrålningen, sedan att han faktiskt levererar en lögn , säger att det varit mycket militärer där på platsen, mig veterligen är det bara vi som framryckte i militära fordon dagen innan,
Det vill säga: BS intygar att militären var där på torsdag i samma mening han påstår att NB "levererar" en lögn. Vem ljuger då? Pekboken: BS
Lögn nr 1 från NB:
" Mig veterligen så var det bara vi"
NB sa att det var mycket militärer där - även polis. Sahl tycker väl dels att det inte det var en invasion då fyra militärreggade fordon användes, polis var inte där öht.
Lögn nr 2:
" att det varit mycket militärer här på platsen."
De var inte inne på gården överhuvudtaget.
Lögn nr 3:
NB påstår att de varit på inne på Martorps gård och letat genom brunnarna.
BS uppger att NB säger följande:
Citat:
NB bekräftar diskussionen. Han säger till BS och DL att brunnarna redan är genomsökta:
Polis och militär har redan varit här igår. Det var ett stort sök med mycket personal. Han pekar mot gödselbrunnarana och säger att det är klart där, färdigsökt.
Citat:
Sen säger han att det är Bennhage som påstått detta. Bennhage uppger inte ett ord om att de varit inne på gården och sökt i brunnarna:
… och oj, och äh, och jag sa till honom också att så, så vitt jag kände till så sökte dom igenom dom här tunnorna…
Citat:
Jag minns att på torsdagen så stod tre Mercedes bilar som jag tror är från militären och några civila bilar i backen ner, strax innan entrén till Martorp. Jag tror att de sökte området vid Martorp. Om dom var inne på Martorp har jag ingen uppfattning om.
)