2016-08-22, 22:37
Medlem
Notera också att man i den första artikeln skriver att det kommer att dröja MINST 2 år innan operationen ens kan vara aktuell. Flickan är för liten nu.
Just nu lever hon på näringslösning. Vilket naturligtvis går lika bra i hemlandet som här.
Ändå påstår man att hon kommer att dö om hon utvisas...

Det bästa är väl om hon får åka hem igen. Det är väl grymt att skilja den lilla flickan från sitt hemland. Sina släktingar och kompisar.
Sen har man gott om tid att samla ihop pengar till en eventuell operation i Sverige 2, 3 eller 5 år i framtiden, om den fortfarande inte kan utföras i hemlandet.
Citera
2016-08-30, 13:38
Medlem
arboratoruss avatar
Sveriges Radio Värmland: Efter lagändring: Ayan, 24, ska vräkas av Migrationsverket

Hon har nu bott i Sverige i fyra år, men har fått avslag på sin asylansökan och sedan tre månader får hon ingen dagersättning. Nu har Kronofogden meddelat att Migrationsverket vill få henne avhyst från lägenheten i Lesjöfors där hon bor.

- Jag har inga pengar. Jag har inga släktingar. Kyrkan ger mig mat. Var ska jag sova? Tjejer kan inte sova på gatan, det är inte bra. Jag är rädd, säger Ayan.

På Migrationsverket tror man inte på att Ayan kommer från Somalia.
Citera
2016-08-30, 13:56
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av arboratorus
Sveriges Radio Värmland: Efter lagändring: Ayan, 24, ska vräkas av Migrationsverket

Hon har nu bott i Sverige i fyra år, men har fått avslag på sin asylansökan och sedan tre månader får hon ingen dagersättning. Nu har Kronofogden meddelat att Migrationsverket vill få henne avhyst från lägenheten i Lesjöfors där hon bor.

- Jag har inga pengar. Jag har inga släktingar. Kyrkan ger mig mat. Var ska jag sova? Tjejer kan inte sova på gatan, det är inte bra. Jag är rädd, säger Ayan.

Det är väl bara att deportera fanskapet. Sänd live på internet när man har slagit den illegala människan järn och när hon deportas, så kan vi alla jubla när vi slipper försörja skräp som Ayan ,24

Negrer har vi så det räcker i Sverige. Varför kan hon inte sova på gatan för? Finns väl knappast någon som våldtar en neger.
Senast redigerad av 53280 2016-08-30 kl. 13:59.
Citera
2016-08-30, 14:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av arboratorus

Hon klagar över att språkanalysen bara omfattade 15 minuter, men vilken svensk/svensktalande skulle inte kunna kunna skilja en svensk från en dansk, norrman eller finlandssvensk på 15 sekunder?

Dessutom borde ju en kort och grund språkanalys snarare ge resultatet att fejkare lyckas passera testen, så om redan ett snabbtest leder till underkänt så lär väl knappast ett par timmars vidare utfrågning ge annat resultat?
Citera
2016-08-30, 18:06
Medlem
spoilers avatar
"Adrian och Florentina kom till Sverige 2012 och träffades på en asylförläggning i Varberg. De blev så kära att det resulterade i att en dotter föddes i Västervik året efter.

Nu har deras asylansökningar vandrat hela vägen till Migrationsöverdomstolen som vägrar att pröva ärendet. Beslutet står fast. Familjen ska utvisas. Men till olika platser.

– Jag kommer att utvisas till Albanien. Det blir illa, jag tror inte att jag överlever. Där finns en gammal fejd med en annan familj. De vill ha blodshämnd, och det är ingen hjälp att jag är gift med en bosniska.

– När jag träffade Adrian tog min familj helt avstånd för mig. Albaner är hatade i Bosnien. Jag kommer att få bo på gatan, säger Florentina."

http://www.barometern.se/kalmar/familj-ska-utvisas-till-olika-lander/

Bisarrt att det ska ta så lång tid att skicka hem folk inom Europa.
Citera
2016-08-30, 18:15
Medlem
Raderat (dubbelpost)
Senast redigerad av Bud Fox 2016-08-30 kl. 18:18. Anledning: Dubbelpost
Citera
2016-08-30, 18:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av spoiler
"Adrian och Florentina kom till Sverige 2012 och träffades på en asylförläggning i Varberg. De blev så kära att det resulterade i att en dotter föddes i Västervik året efter.

Nu har deras asylansökningar vandrat hela vägen till Migrationsöverdomstolen som vägrar att pröva ärendet. Beslutet står fast. Familjen ska utvisas. Men till olika platser.

– Jag kommer att utvisas till Albanien. Det blir illa, jag tror inte att jag överlever. Där finns en gammal fejd med en annan familj. De vill ha blodshämnd, och det är ingen hjälp att jag är gift med en bosniska.

När jag träffade Adrian tog min familj helt avstånd för mig. Albaner är hatade i Bosnien. Jag kommer att få bo på gatan, säger Florentina."

http://www.barometern.se/kalmar/familj-ska-utvisas-till-olika-lander/

Bisarrt att det ska ta så lång tid att skicka hem folk inom Europa.

Oddsen på att Florentinas familj skulle glömma allt gammalt groll och ansöka om anhöriginvandring så fort hon fått PUT?
Citera
2016-08-30, 18:32
Moderator
pudelluss avatar
En variant på snyftartikel. Nu ska vi tydligen snyfta för att en asylinvandrares katt kommit bort när hon skulle ta den till Sverige från Qatar.

http://mitti.se/honeys-flyttade-fran-qatar-nu-ar-hon-vilse-i-vallentuna/
Citera
2016-08-31, 07:03
Medlem
pampussas avatar
http://www.vg.no/nyheter/innenriks/afghanistan/broedre-sendt-ut-etter-nesten-fem-aar-i-norge/a/23773630/

Utlendingsnemnda mener storesøster, foreldre og søsken kan treffe hverandre ved at hun drar på ferie til Afghanistan:

– Samværet med foreldrene og søsknene kan gjennomføres i hjemlandet i form av feriereiser og besøk der, skriver Utlendingsnemnda.

– Etter dom i Borgarting Lagmannsrett av 01.02.2016, som bare gjaldt familiens eldste datter, kom de innvandringsregulerende hensynene i øvrig families saker tydeligere frem. Her ble den voksne datterens opplysninger sammenholdt med øvrig families opplysninger, noe som gjorde at UNE klart så at det her dreide seg om en bevisst bruk av datteren som ankerbarn. Familien har fått sin sak vurdert i UNE fire ganger, skriver Lund i en epost til VG.
Senast redigerad av pampussa 2016-08-31 kl. 07:09.
Citera
2016-08-31, 07:23
Medlem
pampussas avatar
http://www.vg.no/nyheter/innenriks/asyl-debatten/firebarnsfamilie-satt-fengslet-paa-trandum-uanstendig-og-umenneskelig/a/23762976/

Lørdag ble familien pågrepet på bussterminalen i Oslo. Da forklarte Mir Wais at familien var på vei til Italia for å søke asyl der. Familiefaren sier han ikke visste at de ikke kunne få asyl i Italia etter å ha fått avslag i Norge.

Merkelig hvordan ørkenfolk kan alle sine rettigheter, men ikke sine plikter! De skulle antakelig til Sverige.

Ørkenfolket sier: For Basharpal-søsknene opplevdes det likevel slik. De beskriver et lite rom med to små vinduer og fire senger og tilgang på et rom der de kunne forsyne seg med mat og drikke.

Eldstesønnen Sangar sov på en madrass på gulvet. Han sier de ble luftet to ganger om dagen, i 15 minutter om gangen.

– Jeg følte meg som en fugl innesperret i et bur. Vi fikk så vidt startet å leke før luftetiden er over. Dette er ikke et sted for mennesker. Det er ingen andre barn her og vi har ingen å snakke med, sier han.

Politiet sier: – Denne består av tre rom med en kapasitet på fem personer per rom. I tillegg har avdelingen eget oppholdsrom/stue med tilgang til mat og drikke, spill, TV og lekerom, sier kommunikasjonsrådgiver i Politiets utlendingsenhet, Linda Hafstad.

Hafstad avviser til familiens påstand om at de kun ble luftet to ganger om dagen.

– Vi legger opp til at familier er ute tre ganger hver dag, to korte og en lengre på minst en time. Familier som ønsker å være ute utover det faste tidene får selvsagt være mer ute så lenge det det passer med driften.
Citera
2016-08-31, 12:21
Medlem
Knullkungens avatar
Folk som fått avslag och avhyses, kastas ut på gatan.

http://sverigesradio.se/sida/artikel.aspx?programid=160&artikel=6506788
Citera
2016-09-01, 22:10
Medlem
LenaMelons avatar
"Efter sju år i Sverige ska pizzabagaren Danyar Mohammed, 27, utvisas till Irak. Orsaken: han har tjänat några hundralappar för lite i månaden."

http://www.dn.se/nyheter/sverige/danyar-tjanade-nagra-hundralappar-for-lite-nu-ska-han-utvisas-fran-sverige/
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in