2013-10-11, 10:17
Medlem
Fudge0wns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Winston Smith
Det är inte graden av anpassning som ska avgöra om en person ska få stanna i Sverige eller ej. Det är graden av skyddsbehov som avgör.

En person utan skyddsskäl som får stanna tar en plats från någon som behöver den bättre.

Eftersom Abrahim var tolv år när han kom hit måste han ju ha varit medveten om att mannen som uppgav sig vara hans pappa inte var det. Som tolvåring hade han väl inte mycket att sätta emot när familjen bestämde att han skulle fuskas in i Sverige, men han måste ju hela tiden här ha varit medveten om att han var här genom ett bedrägeri. Nu när han är arton borde han kunna förstå varför Sverige inte accepterar ett sådant bedrägeri.

Att söka något innebär att det finns ett visst mått av osäkerhet om utgången. Abrahim måste ju hela tiden ha vetat att det fanns en osäkerhet i om han skulle få stanna eller ej, och nu bör han vara mogen att acceptera att det faktiskt blev ett nej.

Det må vara att han inte har bott i Liberia tidigare, men han ska faktiskt åka hem till sin mamma och fyra syskon som han har haft kontakt med under tiden här.

Det är underligt att många tycker att det ska gå bra att ett ensamkommande barn eller ungdom (jag talar alltså inte nu bara om Abrahim utan generellt) flyttar till ett helt okänt land, t ex Sverige, medan det uppfattas som helt omöjligt att flytta andra vägen, dvs från Sverige till ett annat land. Är det för att de tror att levnadsstandard i materiella termer är det enda viktiga, eller för att de har någon grumlig tanke om att Sverige är så överlägset alla andra länder att det är omöjligt att bo någon annanstans?

Sådana här fall är principiellt viktiga. Det ska aldrig gå att vinna fördelar genom medvetet bedrägeri. Det underminerar samhällsmoralen. Det är dessutom viktigt att Sverige signalerar att vi inte accepterar bedrägerier av detta slag, att man inte har något att vinna på att försöka. Om man är konsekvent i detta kommer andra att avskräckas från att försöka, vilket sparar både pengar och besvär både för Sverige och för dem som avstår från att försöka.

Dessutom borde DNA-prover tas på alla som söker asyl och hävdar släktskap.

Må så vara, eller inte. Han har sitt liv i Sverige, ingen annanstans. Han är oerhört älskad av sina nära och kära. Han är långt ifrån den vanliga blatteungen i förorten när det gäller beteende och moral. Om du tänker dig in i hans situation så borde du förstå. Du och jag skulle också börja gråta om vi plötsligt fick beskedet att lämna vårt liv och flytta till en helt främmande plats i världen.
Citera
2013-10-11, 10:26
Medlem
MoLoKs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fudge0wn
Må så vara, eller inte. Han har sitt liv i Sverige, ingen annanstans. Han är oerhört älskad av sina nära och kära. Han är långt ifrån den vanliga blatteungen i förorten när det gäller beteende och moral. Om du tänker dig in i hans situation så borde du förstå. Du och jag skulle också börja gråta om vi plötsligt fick beskedet att lämna vårt liv och flytta till en helt främmande plats i världen.

Kanske bör han få stanna, jag vet inte. Jag bryr mig inte. De senaste 20 årens svenska politik har ändrat mina prioriteringar.

Men förihelvete... varför kallar du till en 18-årig man för en "unge"?

Det är fullständigt sjukt av dig och visar hur jävla skadat vårt samhälle blivit.
Citera
2013-10-11, 10:35
Medlem
Fudge0wns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MoLoK
Kanske bör han få stanna, jag vet inte. Jag bryr mig inte. De senaste 20 årens svenska politik har ändrat mina prioriteringar.

Men förihelvete... varför kallar du till en 18-årig man för en "unge"?

Det är fullständigt sjukt av dig och visar hur jävla skadat vårt samhälle blivit.

Måste varit länge sen du såg en artonåring. De flesta artonåringar ser knappast ut som män.

EDIT: Lite påverkar det också att jag gått i samma skola som honom (inte i samma årskull), och därför ser jag honom framför mig i yngre dagar.
Senast redigerad av Fudge0wn 2013-10-11 kl. 10:40.
Citera
2013-10-11, 10:58
Medlem
AussieRedMans avatar
Heja Ibbe, klart han ska få stanna. Verkar vara en riktig svärmorsdröm, och tjejerna vekar gilla Ibbe. Om han utvisas finns det nog många som vill gifta sig med Ibbe och då är frågan avgjord.
Citera
2013-10-11, 11:00
Medlem
MoLoKs avatar
Citat:
Måste varit länge sen du såg en artonåring. De flesta artonåringar ser knappast ut som män.

EDIT: Lite påverkar det också att jag gått i samma skola som honom (inte i samma årskull), och därför ser jag honom framför mig i yngre dagar.

Att referera till en myndig personer som "unge" är lika fel ändå. Sen är det ju faktiskt så att väldigt många 17-åringar helt plötsligt råkar se ut som män. Du har därmed fel.

Jag har bevis.

17-åring: http://afghan.blogg.se/2011/january/...ktingbarn.html

16-åring: http://4.bp.blogspot.com/-Ir9b9_ucDw...tingbarn_8.jpg

Han i mitten på bilden är 16 år. En unge alltså. http://www.ystadsallehanda.se/simris...lyttat-in.html
Citera
2013-10-11, 11:12
Medlem
Fudge0wns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MoLoK
Att referera till en myndig personer som "unge" är lika fel ändå. Sen är det ju faktiskt så att väldigt många 17-åringar helt plötsligt råkar se ut som män. Du har därmed fel.

Jag har bevis.

17-åring: http://afghan.blogg.se/2011/january/...ktingbarn.html

16-åring: http://4.bp.blogspot.com/-Ir9b9_ucDw...tingbarn_8.jpg

Han i mitten på bilden är 16 år. En unge alltså. http://www.ystadsallehanda.se/simris...lyttat-in.html

Suck Om det här är så viktigt för dig så kan jag lika gärna be om ursäkt om mitt helt idiotiska sätt att använda uttrycket "unge".

Fast tyvärr är detta inga bevis. Bara för att du visar en bild på en 16-åring som har skäggväxt så betyder det inte att alla ungdomar har det vid 16-års ålder. Väldigt ovanligt mogna 16 och 17-åringar verkar det där vara.
Citera
2013-10-11, 11:13
Medlem
Retsinas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AussieRedMan
Heja Ibbe, klart han ska få stanna. Verkar vara en riktig svärmorsdröm, och tjejerna vekar gilla Ibbe. Om han utvisas finns det nog många som vill gifta sig med Ibbe och då är frågan avgjord.
Varför ska han få stanna? Han är en illegal flykting och har inget i detta landet att göra öht.

Funderar på att starta facebookgruppen: "Låt Ibbe få åka hem".
Citera
2013-10-11, 11:35
Medlem
Månsans avatar
Typisk svensk kass och ologisk invandringspolitik. Ut med en som verkar fungera i Sverige. In med 40 andra som man vet aldrig kommer funka och kommer att kosta en förmögenhet.

Varje jävla vecka anländer motsvarande 23 fulla turistbussar till Sverige med dysfunktionella muhammedaner. Stoppa en av dessa fullpackade bussar och låt grabben stanna hos sina kamrater. Det kommer kosta 50 miljoner kronor mindre under det kommande decenniet.

Alternativt stoppa alla 23 bussarna och skicka ut Ibbe.
Citera
2013-10-11, 12:11
Medlem
spoilers avatar
"G@gik Gh@zarjan och M@rgarit Hovh@nnisyan är avvisade från Sverige till Armenien. De är Jehovas vittnen och de vet att de därmed inte har någon framtid i hemlandet. Migrationsverket håller inte med. Det tycker inte att G@gik och M@rgarit är tillräckligt trakasserade för att få skydd i Sverige."

http://www.vk.se/998659/svar-situati...ehovas-vittnen
Citera
2013-10-11, 13:45
Bannlyst
Detta är ju enbart för att spä på bilden av att vi ska hata oss själva, vi ska hjärntvättas att hata sverige, för att sedan lögnaktigt luras att invandring är bra
Citera
2013-10-11, 14:04
Medlem
krackelerars avatar
Citat:
Suck Om det här är så viktigt för dig så kan jag lika gärna be om ursäkt om mitt helt idiotiska sätt att använda uttrycket "unge".

Fast tyvärr är detta inga bevis. Bara för att du visar en bild på en 16-åring som har skäggväxt så betyder det inte att alla ungdomar har det vid 16-års ålder. Väldigt ovanligt mogna 16 och 17-åringar verkar det där vara.
Det finns hundratals miljoner afrikaner, de har en hel kontinent att leva på. Det är deras ansvar att skapa samhällen och välfärd i deras egna nationer.
De förökar sig som flugor och har mångdubblat sin befolkning på de senaste 50 åren, det fortsätter i samma takt. Det är inte svenskarnas eller Europas ansvar att sörja för dessa ekonomiska migranter.
Vi svenskar har vårt Sverige och av oss finns det kanske 7 miljoner av.
Varje afrikan, arab, asiat o.s.v är ett hot mot oss etniska svenskar och utrotar oss för all framtid om detta får fortgå ytterligare.
Att värna det svenska folket och dess väl och ve är långt viktigare än att ömma för främmande folk.
Citera
2013-10-11, 14:35
Bannlyst
Det är synd att man utvisar någon som har blivit så pass integrerat i samhället - och då referar jag till "Ibbe". Hans svenska är nästan prickfri jämfört med irakier som kommer från irak och som har stulit miljontals dollar från irakiska staten och gömt pengarna i Schweiz samt lever på bidrag här i Sverige kan inte ett enda jävla ord på svenska efter ha bott här i 10 år. Det är dessa parasiter som ska utvisas, inte "Ibbe"

Och då är jag en riktig negerhatare men denna unga kille är ett undantag
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in