2016-08-20, 03:37
Medlem
ThisIsTheZodiacs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 53280
Finns det bevis på att han är 17 år? Varför kan inte leva i Kabul? Varför skall jag jobba betala världens högsta skatter, som borde gå till försvar och välfärd istället för att dalta med en ekonomisk lyckosökare.

Handikappet? Hur vet man att han inte simulerat? Det finns många exempel ibland invandrare som simulera handikapp för att fiska ut höga ersättning för assistenter.

Hur mycket betyder en delvis förlamning när han klarar av att som 14åring färdas hundratals mil och jobbar 2år för flyktingsmugglare. Uppenbarligen är han knappast begränsad av sitt handikapp så vad ska han skyddas ifrån?
Citera
2016-08-20, 04:44
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av ThisIsTheZodiac
Hur mycket betyder en delvis förlamning när han klarar av att som 14åring färdas hundratals mil och jobbar 2år för flyktingsmugglare. Uppenbarligen är han knappast begränsad av sitt handikapp så vad ska han skyddas ifrån?

Instämmer! Det där handikappet är troligen påhittat för få stanna Sverige. Han kommer inte ens ifrån ett land som befinner sej i krig och tog man bort New York Protokollet, så skulle inte ens kunna söka asyl i Sverige.
Citera
2016-08-20, 22:03
Medlem
Marija Brkic, 7, är svårt sjuk. Riskerar utvisning.

Hur kan en vara så känslokall att utvisa henne till en plågsam framtid. Hjärtat gråter här och jag tycker beslutet är helt fel.

http://www.expressen.se/gt/fortfarande-ovisst-for-sjuka-marija-7-ar/

"Marija Brkic, 7, är svårt sjuk. Migrationsverket har beslutat att hon ska utvisas till hemlandet Bosnien  vilket är lika med en dödsdom.

Beslutet har överklagats och i väntan på det nya utfallet ska Marija börja skolan och hennes mamma har fått jobb. Men allt kan snart få ett abrupt slut  familjen vet fortfarande inte om de får stanna.

Man kan hoppas att personerna som behandlar ärendet på Migrationsverket tar till sig detta, säger Agneta Tjäder som är engagerad i familjens fall." GT

Hur kan vi påverka så hon får stanna?
Hur kan Sverige vara så känslokallt?

Rymdkram.
Senast redigerad av praktjakt 2016-08-20 kl. 22:08.
Citera
2016-08-20, 22:08
Medlem
bithaxs avatar
Serbien är inte ett land i krig, men dock ett u-land. Det bor massor av folk där som har en massa olika sjukdomar. Kan vi inte bara låta alla dem få åka hit och ta del av gratis sjukvård?

Kan vi inte vara hela världens socialkontor?
Det vore väl snällt?
Citera
2016-08-20, 22:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av praktjakt
Hur kan en vara så känslokall att utvisa henne till en plågsam framtid. Hjärtat gråter här och jag tycker beslutet är helt fel.

http://www.expressen.se/gt/fortfarande-ovisst-for-sjuka-marija-7-ar/

"Marija Brkic, 7, är svårt sjuk. Migrationsverket har beslutat att hon ska utvisas till hemlandet Bosnien  vilket är lika med en dödsdom.

Beslutet har överklagats och i väntan på det nya utfallet ska Marija börja skolan och hennes mamma har fått jobb. Men allt kan snart få ett abrupt slut  familjen vet fortfarande inte om de får stanna.

Man kan hoppas att personerna som behandlar ärendet på Migrationsverket tar till sig detta, säger Agneta Tjäder som är engagerad i familjens fall." GT

Hur kan vi påverka så hon får stanna?
Hur kan Sverige vara så känslokalla?

Rymdkram.

Jag tänker inte göra ett enda dugg för att påverka,men du själv kan väl inhysa lilla Marija och hennes mamma? Alternativt betala för Marijas vård och uppehälle?

Ringa skriva och göra vad DU kan för att påverka dina lokalpolitiker?

Varför skulle VI påverka något som jag skiter i? Är detta viktigt för dig så påverkar du väl själv?
Så vad har du gjort hittills?
Citera
2016-08-20, 22:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bithax
Serbien är bara ett u-land, men det bor massor av folk där som har en massa olika sjukdomar.
Kan vi inte bara låta alla dem få åka hit och ta del av gratis sjukvård?

Har du druckit? Bosnien står det, inte Serbien.

Det finns fullt med bosnier här som etablerat sig och tjänar mycket deg. De får väl hjälpa henne med insamling, vård och senare ett drägligt liv hemma? Varför ska Sverige hela tiden göra det?
Citera
2016-08-20, 22:13
Medlem
bithaxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kris00tian
Har du druckit? Bosnien står det, inte Serbien.

Det finns fullt med bosnier här som etablerat sig och tjänar mycket deg. De får väl hjälpa henne med insamling, vård och senare ett drägligt liv hemma? Varför ska Sverige hela tiden göra det?

I filmklippet säger de uttryckligen att hennes hemland är Serbien.
Kanske journalisten som skrev manus till klippet var full?
Senast redigerad av bithax 2016-08-20 kl. 22:16.
Citera
Medlem
edm4lifes avatar
Matstrupen säger dom. Det har ju fungerat bra för oss hittills..
Citera
Medlem
Hitokiri-Battosais avatar
Så varje person som är sjuk i världen ska få hjälp i Sverige?
Varför?
Citera
2016-08-20, 22:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hitokiri-Battosai
Så varje person som är sjuk i världen ska få hjälp i Sverige?
Varför?

Hon är bara 7 år ju. Tänk om det var min/din dotter/syster.
Rymdkram.
Citera
2016-08-20, 22:17
Medlem
bithaxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av praktjakt
Hon är bara 7 år ju. Tänk om det var min/din dotter/syster.
Rymdkram.

Tänk om jag var din son, hur besviken skulle du inte vara då?

Som någon sa, betala hennes sjukhusräkning då om det är så viktigt för dig.
Tänk att det alltid är någon annan som skall stå för godhetsknarkandet.
Senast redigerad av bithax 2016-08-20 kl. 22:20.
Citera
2016-08-20, 22:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bithax
Tänk om jag var din son, hur besviken skulle du inte vara då?

Som någon sa, betala hennes sjukhusräkning då om det är så viktigt för dig.

Hon behöver ju vård här. Vilka möjligheter ser du att hjälpa?

Rymdkram.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in