Citat:
Ursprungligen postat av
jaybone
Ja han lär bli en fjolla om man ger honom en manlig förebild som är en fjolla t.ex. Vad ska man göra mer? Bli knullad i arslet av andra män så att man kommer utanför sin trygghetszon? Alla dina ideal allt du tänker kommer från ditt huvud, det är väl inget konstigt att det är så. Jag är mer traditionellt uppfostrad och kan helt enkelt känna ett visst äckel inför feminina män som ska hålla på.
Kanske helt enkelt att din pappa är en fjolla, därför som du har dessa ideal.
Tvärtom. Min pappa är hypermaskulin med allt vad det innebär, han följde inte med på barnsång, han var knappt närvarande, han var den som delade ut straffen när vi betedde oss illa och var en overall hardass. Han uppfostrade oss genom att skrämma oss och straffade oss ofta fysiskt. Vi fick aldrig beröm, gick aldrig till honom med våra problem och kvinnorna i hans liv fick vänta förgäves på ömhetsbetygelser.
Nu när vi är vuxna håller han på att supa ihjäl sig för att han inte kan hantera sina känslor överhuvudtaget och kan endast kommunicera dessa när han är aspackad. Om det är manlighet så tycker jag vi lägger den på sophögen direkt.
Men visst; han lärde mig att bygga saker, byta däck, laga blandare och dyl (annat hushållsarbete också såklart; tvätta, laga mat osv) men det är ju inte en sån man jag har en relation med idag, om en säger.
Männen som är som min pappa var den sort jag växte upp med, de flesta männen där jag kommer från är som han. Och sen jag blev 18 och flyttade hemifrån har jag undvikt den sortens man som pesten. Deras manlighet är ingen manlighet som intresserar mig, eftersom den är så enormt destruktiv. Främst för männen själva, men också för de kvinnor som valt/tvingats att leva med dem.