2016-08-29, 20:39
Medlem
bagarn29s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Otrolig
Där kommer SvFF:s tombola in. Spelaren måste som sagt visa att denne har försökt att få kontrakt hos andra klubbar. Var denna godtyckliga gräns går och hur många klubbar man måste ha varit i kontakt med vet ingen riktigt.

Nicklas Bendtner.

Danskarna hade vallfärdat för att se sin nationalikon, fast det ser som att M'boro hann före.
2016-08-29, 20:50
Medlem
Sodomizer-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bagarn29
Var håller Valmir Berisha hus nu för tiden? Har han stannat i utvecklingen?
Stannat i utveckling är att ta i. Han har väl i princip avvecklats som spelare.
2016-08-29, 20:59
Medlem
mishimas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sodomizer-
Stannat i utveckling är att ta i. Han har väl i princip avvecklats som spelare.

Var ju med OS-truppen, men fortfarande klubblös.
2016-08-29, 21:02
Medlem
Sodomizer-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mishima
Var ju med OS-truppen, men fortfarande klubblös.

Ja, som reserv till reservens reserv.
2016-08-29, 21:06
Medlem
mishimas avatar
Citat:

Han kom tillslut med och gjorde väl något inhopp.

Tror nog att han kan få ett kontrakt med Halmstad, Varberg eller Falkenberg.
2016-08-29, 21:19
Medlem
bagarn29s avatar
Citat:

U-VM brons och skyttekung han ville till allsvenskan och borde väl i något allsvenskt lag?
2016-08-29, 21:21
Medlem
nygards avatar
Citat:
Har du någon i tankarna?

Nej, ingen alls. Bara undrade om det går. Mest troligt väljer MFF att förlita sig på de vi har kvar.

Citat:

2016-08-29, 21:34
Avslutad
Citat:
Då har vi Mackan, Jerimejeff och Teddy Bergqvist kvar som anfallare?

Vi har Berget också som kan flyttas upp.

Annars är jag inte så orolig faktiskt. Låt Kjartansson lämna om han nu vill. Lite synd om prislappen är så pass "låg" men jag känner mig ganska lugn ändå. Detta kommer låta konstigt men en kille som skall vara en "killer" i straffområdet ska inte behöva 3-4 lägen för att göra ett mål vilket Kjartansson alltid behöver. Det hade varit betydligt tyngre att tappa Mackan i dagsläget tycker jag personligen.

Sedan förstår jag inte varför vi skulle bli sämre i anfallet, visst vi tappar en målskytt men man istället kommer man få en helt ny dimension i anfallet. Jämför man med våra främsta konkurrenter som har Andersson och Holmberg i anfallet, inget illa mot dessa två spelare men de är inte i närheten av Mackan och Berget.
2016-08-29, 21:44
Medlem
bagarn29s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AIP
Vi har Berget också som kan flyttas upp.

Annars är jag inte så orolig faktiskt. Låt Kjartansson lämna om han nu vill. Lite synd om prislappen är så pass "låg" men jag känner mig ganska lugn ändå. Detta kommer låta konstigt men en kille som skall vara en "killer" i straffområdet ska inte behöva 3-4 lägen för att göra ett mål vilket Kjartansson alltid behöver. Det hade varit betydligt tyngre att tappa Mackan i dagsläget tycker jag personligen.

Sedan förstår jag inte varför vi skulle bli sämre i anfallet, visst vi tappar en målskytt men man istället kommer man få en helt ny dimension i anfallet. Jämför man med våra främsta konkurrenter som har Andersson och Holmberg i anfallet, inget illa mot dessa två spelare men de är inte i närheten av Mackan och Berget.

Kan detta ha varit igång ett tag, så det är därför som Jerimejeff kom in?
2016-08-29, 21:45
Medlem
junazs avatar
Citat:

Citat:
U-VM brons och skyttekung han ville till allsvenskan och borde väl i något allsvenskt lag?
Kanske, men han verkar ju dock inte hålla nån vidare nivå alls. Verkar som att han för närvarande är klubblös efter att holländska Cambuur (som åkte ur Eredivise, ska tilläggas) avslutat hans kontrakt.

Snacka om att dansa en sommar, bokstavligt talat.
2016-08-29, 21:46
Medlem
Kung_Ingentings avatar
Nu har jag inte full koll på alla spelare som försökts värvats efter fönstret har stängts men är det inte så enkelt som att om dom har blivit "naturligt" kontraktslösa så är det inga problem att få dispens? Har dom däremot blivit utköpta eller sparkade eller nått liknande så blir det inget om det inte är ett extremfall.
2016-08-29, 21:55
Avslutad
Citat:
Kan detta ha varit igång ett tag, så det är därför som Jerimejeff kom in?

Mycket möjligt, tror inte Mackan varit så nöjd att agera target sedan IKT såldes så Jerimejeff är nog införskaffad för en sådan roll. Skall som sagt bli intressant att se oss utan Kjartansson om han nu försvinner. Sedan misstänker jag att Kjartansson är rätt så missnöjd med tillvaron här i Malmö, inget jag kan bevisa men bara en känsla jag får varje gång jag ser honom.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in