2016-08-29, 19:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ZlatanMania
Nog för att det (eventuellt) är ett tapp men jämför spelaromsättningen med guldkonkurrenten Norrköping och ni är definitivt favoriter.
Ja men jag behöver de där pengarna också :P
2016-08-29, 19:51
Medlem
Otroligs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ZlatanMania
Nog för att det (eventuellt) är ett tapp men jämför spelaromsättningen med guldkonkurrenten Norrköping och ni är definitivt favoriter.
Skiftar ju dock onekligen oddsen en smula till vår fördel. Bara att titta på matchen igår när spelet hackade en aning för Malmö. Då klev Eikrem och Kjartansson fram på en fast situation och fixade 0-1 vilket blev slutresultatet. Med tanke på att Rosenberg inte har varit lika dominant i år ska man nog inte underskatta detta tapp.

Märkligt att detta sker hursomhelst och den enda logiska anledningen är en klausul.
2016-08-29, 19:53
Medlem
nygards avatar
Jag tror inte att detta skulle vara aktuellt egentligen, men hur det funkar med kontraktslösa spelare? Kan man få dispens även om fönstret är stängt?
2016-08-29, 19:56
Medlem
nygards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Otrolig
Med tanke på att Rosenberg inte har varit lika dominant i år ska man nog inte underskatta detta tapp.

Det här beror nog på att han haft en annan roll i år. Han har hamnat lite i "skymundan" för Kjartansson sett till målgörandet, men fortfarande varit en riktig krigare och slitvarg. Jag tror faktiskt att han kommer få ännu mer utrymme nu även om jag såklart blir besviken om vi tappar Kjartansson.
2016-08-29, 19:56
Medlem
Otroligs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nygard
Jag tror inte att detta skulle vara aktuellt egentligen, men hur det funkar med kontraktslösa spelare? Kan man få dispens även om fönstret är stängt?
Om de kan visa att de aktivt har sökt "jobb" hos andra klubbar.
2016-08-29, 19:57
Medlem
bagarn29s avatar
Citat:

Har du någon i tankarna?
2016-08-29, 20:00
Medlem
knullklassons avatar
Citat:
Ja, vid "extremfall". Mitt Peking fick ta in en ny målvakt när Mitov Nilsson gick sönder i våras. J-Södra fick dock ansökan avslagen i samma veva då deras målvakt skadades. Även Hammarby fick ju dispens av någon anledning för Boo Wiklander.
2016-08-29, 20:01
Avslutad
Verkar som att jag får rätt om att det var något mer i kontraktet än de 11 miljoner som MFF betalade.

Om det INTE finns klausul/procent av något slag, så blir denna försäljning lika märklig som när han värvades
2016-08-29, 20:02
Medlem
Otroligs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av knullklasson
Ja, vid "extremfall". Mitt Peking fick ta in en ny målvakt när Mitov Nilsson gick sönder i våras. J-Södra fick dock ansökan avslagen i samma veva då deras målvakt skadades. Även Hammarby fick ju dispens av någon anledning för Boo Wiklander.
Där kommer SvFF:s tombola in. Spelaren måste som sagt visa att denne har försökt att få kontrakt hos andra klubbar. Var denna godtyckliga gräns går och hur många klubbar man måste ha varit i kontakt med vet ingen riktigt.
Citat:
Ursprungligen postat av bagarn29
Har du någon i tankarna?
Nicklas Bendtner.
2016-08-29, 20:03
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av se_där...
Verkar som att jag får rätt om att det var något mer i kontraktet än de 11 miljoner som MFF betalade.

Om det INTE finns klausul/procent av något slag, så blir denna försäljning lika märklig som när han värvades
Det mest märkliga är ju isåfall att man hade kunnat ta betydligt mer i höst om han skulle vinna skytteligan.
2016-08-29, 20:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av spratte
Det tisslas ÅTERIGEN om Johan Elmander till Öis. Till och med folk som påstår att han sajnar sitt kontrakt i dag.

Det vore något, inte minst PR-mässigt.

Era anfallare producerar ju hyfsat som det är, William har ju sett ganska bra ut, jobbar, sliter och producerar bra, men kommer han billigt och anpassar lönen efter ÖIS budget så är det förstås aldrig fel.

Angående Kjartansson, SÄLJ!!!!!!
2016-08-29, 20:37
Medlem
bagarn29s avatar
Var håller Valmir Berisha hus nu för tiden? Har han stannat i utvecklingen?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in