2016-07-26, 21:08
Medlem
Fred Friendlys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SoderortFTW
Nahir lirade ju mycket def. mitt i bajen, dvs brevid JP.

Vårt försvar är skit, och värvningar bakåt behövs såklart. Men se det såhär, att byta Haglund mot Besara skulle betyda betydligt färre felpass på mittplan, och alltså färre kontringar emot oss.

Besara är ingen frälsare, men ens i närheten utav höst2014/vår1015-form vore han helt klart ett tillskott.
Fast Besara var inte bra där. Han lyfte när han gick ut på kanten och fick möjlighet att spela centralt. Som defensiv mitt var det mestadels sidledspass. Å andra sidan la han till sig en del muskler och om Friberg gjort någon nytta var det med honom eftersom han hade en helt annan pondus från sommaren 2014 fram tills att han lämnade.
2016-07-26, 21:16
Medlem
Tlagnojs avatar
Citat:
Nahir lirade ju mycket def. mitt i bajen, dvs brevid JP.

Vårt försvar är skit, och värvningar bakåt behövs såklart. Men se det såhär, att byta Haglund mot Besara skulle betyda betydligt färre felpass på mittplan, och alltså färre kontringar emot oss.

Besara är ingen frälsare, men ens i närheten utav höst2014/vår1015-form vore han helt klart ett tillskott.

Man kan inte syssla med att värva vad jag misstänker är halvdyra tillskott när man är på väg att trilla ur allsvenskan. Mycket oklart vad för typ av värvning som kan rädda Hammarby då det känns som alla som kommer dit, utom Israelsson, underpresterar något brutalt.

Jag säger skicka Nanne, enda lösningen, det går inte att värva sig ur den situationen ni är i, speciellt inte med ärkesopan Jingblad vid rodret.

Lös det förfan, visst skitkul att retas när bajen kör jojo, men ni behövs för att göra allsvenskan roligare i det långa loppet.
2016-07-26, 21:31
Medlem
a.e.gs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tlagnoj
Man kan inte syssla med att värva vad jag misstänker är halvdyra tillskott när man är på väg att trilla ur allsvenskan. Mycket oklart vad för typ av värvning som kan rädda Hammarby då det känns som alla som kommer dit, utom Israelsson, underpresterar något brutalt.

Jag säger skicka Nanne, enda lösningen, det går inte att värva sig ur den situationen ni är i, speciellt inte med ärkesopan Jingblad vid rodret.

Lös det förfan, visst skitkul att retas när bajen kör jojo, men ni behövs för att göra allsvenskan roligare i det långa loppet.
Bajen borde snarare sluta trupperna och eventuellt värva in en fungerande mittback då en sådan saknas i deras trupp.

Slopa Nannes ideer om "tysk fotboll" och manualer hit och dit och gå in och kriga varje match.

Ironiskt nog vore Pelle en utmärkt tränare för att hålla Bajen kvar.

Bajen behövs inte alls, alla lag som spelar på plast skall tyckas ner så långt det går i seriesystemet.

Hjärtliga hälsningar.
a.e.g med personal.
2016-07-26, 21:31
Medlem
SoderortFTWs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fred Friendly
Fast Besara var inte bra där. Han lyfte när han gick ut på kanten och fick möjlighet att spela centralt. Som defensiv mitt var det mestadels sidledspass. Å andra sidan la han till sig en del muskler och om Friberg gjort någon nytta var det med honom eftersom han hade en helt annan pondus från sommaren 2014 fram tills att han lämnade.

Om vi ska prata position tycker jag att 10a passar honom bättre än kant. Han är, precis som Kennedy (fast ett gäng nivåer lägre), snabbare i tanken än löpning och behövs centralt för att lägga bra passningar.

Tror att hans förvandling har med att göra med trygghet, bättre träning och allmän mognad att göra, mer det än att han flyttade upp några steg i banan.

Kennedy är påväg att lägga av, Besara är ett utmärkt alternativ för att länka ihop träfötterna i backlinjen med kanterna, 10an och strikern.

Med det sagt vill jag återigen poängtera att Nahir inte är någon frälsare, hade jag valt mellan Nahir och en mittback hade såklart mittbacken värvats. Men vid sidan av nödvändiga övriga förstärkningar är Besara ett gott tillskott, han vet Hammarby, han vet svensk fotboll och han lär inte vara superdyr (om än knappast billig).
2016-07-26, 21:42
Medlem
bagarn29s avatar
Citat:
Om vi ska prata position tycker jag att 10a passar honom bättre än kant. Han är, precis som Kennedy (fast ett gäng nivåer lägre), snabbare i tanken än löpning och behövs centralt för att lägga bra passningar.

Tror att hans förvandling har med att göra med trygghet, bättre träning och allmän mognad att göra, mer det än att han flyttade upp några steg i banan.

Kennedy är påväg att lägga av, Besara är ett utmärkt alternativ för att länka ihop träfötterna i backlinjen med kanterna, 10an och strikern.

Med det sagt vill jag återigen poängtera att Nahir inte är någon frälsare, hade jag valt mellan Nahir och en mittback hade såklart mittbacken värvats. Men vid sidan av nödvändiga övriga förstärkningar är Besara ett gott tillskott, han vet Hammarby, han vet svensk fotboll och han lär inte vara superdyr (om än knappast billig).
Är inte Ali Khan ledig?
2016-07-26, 21:42
Medlem
Fred Friendlys avatar
Citat:

Besara vore ett utmärkt tillskott. Där eller som tia. Eriks målskörd bör inte per automatik förändras för att han tar ett steg ner. Han är, trots allt, en brunkare och inte en spelfördelare... Vår centrallinje består av träben och brunkare. Svårt att spela "morgondagens" fotboll då.
2016-07-26, 21:45
Medlem
SoderortFTWs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bagarn29
Är inte Ali Khan ledig?

Nej tack. Han lär väl bokstavligen självmåla oss ner i ettan.

Citat:
Ursprungligen postat av Fred Friendly
Besara vore ett utmärkt tillskott. Där eller som tia. Eriks målskörd bör inte per automatik förändras för att han tar ett steg ner. Han är, trots allt, en brunkare och inte en spelfördelare... Vår centrallinje består av träben och brunkare. Svårt att spela "morgondagens" fotboll då.

Exakt. Vem av de två som lirar 10a respektive def.mitt. kan varieras beroende på motstånd.
2016-07-27, 08:14
Medlem
kostymnisses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JohnnyGenzale
Tycker gott han kan gå dit oavsett. Han verkar vara en sympatisk snubbe och förstår inte varför vi ska hålla honom kidnappad när han ändå inte får speltid.

Det är typ som att JL hatar Sköld sen innan och värvade honom för att förstöra hans karriär/bästa år i fotbollsåldern.

Nej, skicka honom till FFF direkt så slipper vi en lönekostnad, får in några hundratusen samt blir av med en spelare som kan skapa dålig stämning då han är totalt utfryst.
Vi verkar ju ändå hellre lösa det på annat sätt i anfallet trots att vi vilar Hysén och har Boman skadad.
Matchen mot J-Södra kändes lite som spiken i kistan för att konstatera att JL hellre slår knut på sig själv än spelar Sköld.

Rieks som släpande och Paka från start när Rieks är vår viktigaste spelare från sin vänsterkantsposition och Paka bedömts vara för klen/vek för att starta.

Minns inte ens när jag såg Sköld spela senast, om jag ens sett honom spela live på GU. Möjligen ett inhopp eller två förra säsongen.

Jag blev rätt sne när vi spelade Rieks som forward senast, inte för att han skulle göra ett dåligt jobb men han behövde vilan och dessutom fanns alternativet i Sköld.
Jag köper helt och fullt att vi låter Sköld gå när han spelat marignellt mer än mig under säsongen men tycker det är synd då han inte inte direkt lär vara dyr i drift.

Citat:
Ursprungligen postat av AIP
Jag har nog aldrig varit mer taggad på "öresundstågs-derbyt" än som denna säsong.

Nej men för att vara lite seriösa så hoppas jag att Falkenberg på något sätt håller sig kvar. Alltid kul med lag som spelar på gräs. Sen att deras stadion är mög det är en annan diskussion.

Det blir bättre nästa säsong stadionmässigt även om den nya inte är någon höjdare som nybygge men Falkenberg är ett föredöme som trots allt fick igenom sitt krav på att ha en fotbollsplan.

Citat:
Ursprungligen postat av bagarn29
Är inte Ali Khan ledig?

Förutom hans klart bristande fotbollsmässiga "kvalitéer" så trodde jag han spelade kvar i HBK men han står inte med i deras trupp, varför drog han därifrån? Han var la ändå ordinarie?
2016-07-27, 08:17
Medlem
JohnnyGenzales avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kostymnisse
Jag blev rätt sne när vi spelade Rieks som forward senast, inte för att han skulle göra ett dåligt jobb men han behövde vilan och dessutom fanns alternativet i Sköld.
Jag köper helt och fullt att vi låter Sköld gå när han spelat marignellt mer än mig under säsongen men tycker det är synd då han inte inte direkt lär vara dyr i drift.

Framförallt tycker jag det är en aning provocerande att man flyttar på Rieks som är vår enskilt mest kreativa och viktigaste spelare i offensiven till en för honom relativt ovan position snarare än att låta Paka spela i sin ordinare roll.

Istället blir det ju två spelare som spelar i en roll de inte till hundra procent är bekväm i.

För Paka har ju spelat högerkant den här säsongen, vilket inte alls är hans riktiga roll.
Han är ju typ offensiv mittfältare med utgångspunkt på vänsterkanten, alternativt släpande anfallare.
2016-07-27, 08:24
Medlem
kostymnisses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JohnnyGenzale
Framförallt tycker jag det är en aning provocerande att man flyttar på Rieks som är vår enskilt mest kreativa och viktigaste spelare i offensiven till en för honom relativt ovan position snarare än att låta Paka spela i sin ordinare roll.

Istället blir det ju två spelare som spelar i en roll de inte till hundra procent är bekväm i.

För Paka har ju spelat högerkant den här säsongen, vilket inte alls är hans riktiga roll.
Han är ju typ offensiv mittfältare med utgångspunkt på vänsterkanten, alternativt släpande anfallare.

Givetvis är det dumt gjort även det. Jag fattar att alla spelare i varje match inte kan spela på sina favoritpositioner eller där de är som bäst men i detta fall fanns alla förutsättningar för att låta spelarna spela på sina bästa platser.
2016-07-27, 08:28
Medlem
JohnnyGenzales avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kostymnisse
Givetvis är det dumt gjort även det. Jag fattar att alla spelare i varje match inte kan spela på sina favoritpositioner eller där de är som bäst men i detta fall fanns alla förutsättningar för att låta spelarna spela på sina bästa platser.

Sen ska man väl inte sitta och klaga för mycket. Vi har ju gjort en rätt bra sommar nu, till skillnad från tidigare år då detta brukar vara vår sämsta period, när vi ska försöka växla EL-spel med allsvenskan.

Så man får väl vara positiv, 3p mot J-Södra var det ändå som spelade någon roll. Och Rieks verkar ju inte alltför sliten, även om det såklart är svårt att avgöra.

jag tycker personligen inte att Sköld borde spelat, då jag utgår från att han är längre ifrån matchform än Paka, men åtminstone borde ju Paka och Rieks spelat på omvända positioner i den matchen.

Nåväl, nu är det hype inför HJK.

2-0 vinst eller något där hade ju varit kanon, gett oss ett bra utgångsläge för avancemang samt möjlighet att vila någon spelare eventuellt, beroende på hur HJK ser ut förstås. Dålig koll på HJK, de kanske spöar skiten ur oss med 3-0, drömlottning som detta var.
2016-07-27, 08:59
Medlem
Gallachers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av a.e.g
Bajen behövs inte alls, alla lag som spelar på plast skall tyckas ner så långt det går i seriesystemet.
Sant. Detsamma gäller dif som uppenbarligen inte heller har några som helst problem med att svälja faktumet att man spelar på balkongmatta.

Ni kan alla dra åt nällorna.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in