2016-08-29, 22:07
Medlem
bagarn29s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AIP
Mycket möjligt, tror inte Mackan varit så nöjd att agera target sedan IKT såldes så Jerimejeff är nog införskaffad för en sådan roll. Skall som sagt bli intressant att se oss utan Kjartansson om han nu försvinner. Sedan misstänker jag att Kjartansson är rätt så missnöjd med tillvaron här i Malmö, inget jag kan bevisa men bara en känsla jag får varje gång jag ser honom.

Jag har också haft den känslan sen EM-uppehållet. Jag tycker att han har visat något när han blivit utbytt av taktiska skäl. Precis som du är det en känsla som har kommit.
2016-08-30, 00:03
Medlem
Sodomizer-s avatar
Citat:
Mycket möjligt, tror inte Mackan varit så nöjd att agera target sedan IKT såldes så Jerimejeff är nog införskaffad för en sådan roll. Skall som sagt bli intressant att se oss utan Kjartansson om han nu försvinner. Sedan misstänker jag att Kjartansson är rätt så missnöjd med tillvaron här i Malmö, inget jag kan bevisa men bara en känsla jag får varje gång jag ser honom.

Om han är missnöjd i Malmö vad ska han inte bli i Israel? Det är ett nedbyte, i.a.f. sportsligt. Sedan är kulturen väldigt annorlunda.

Men det måste vara någon konflikt som ligger bakom. Med tanke på det låga priset och att det är mitt under säsongen utan möjlighet att skaffa någon ersättare. Korkat av MFF hursomhelst.
2016-08-30, 00:17
Bannlyst
Juventus ryktas ha köpt Matthias Andersson född 1998 från MFF.

http://gianlucadimarzio.com/news-cat/juventus-preso-il-giovane-difensore-matias-anderson/
2016-08-30, 02:05
Medlem
Citat:
De gånger jag stött ihop med Vidar så har det känts rätt tydligt att hans ambition är att tjäna pengar, göra mål och flytta vidare till en bättre lönecheck. Väldigt ytlig person även med fotbollsspelare mått mätt och antagligen ingen direkt glädjespridare i omklädningsrummet. Tråkigt om han lämnar i alla fall då han tveklöst är en formidabel anfallare och vital för vårt spel.
2016-08-30, 03:03
Medlem
MrSkargards avatar
Maccabi Tel Aviv ska ju spela i Europa League den här säsongen, det lär nog vara väldigt lockande för Kjartansson.
2016-08-30, 03:04
Medlem
MrSkargards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dalesmale
De gånger jag stött ihop med Vidar så har det känts rätt tydligt att hans ambition är att tjäna pengar, göra mål och flytta vidare till en bättre lönecheck. Väldigt ytlig person även med fotbollsspelare mått mätt och antagligen ingen direkt glädjespridare i omklädningsrummet. Tråkigt om han lämnar i alla fall då han tveklöst är en formidabel anfallare och vital för vårt spel.

Naturligtvis är pengar en stor drivkraft för honom, han har ju trots allt spelat i Kina.
2016-08-30, 03:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrSkargard
Naturligtvis är pengar en stor drivkraft för honom, han har ju trots allt spelat i Kina.
För honom precis som för nästan alla andra. Jag uppskattar i alla fall ärligheten men man vinner inga hjärtan på det sättet.
2016-08-30, 05:18
Medlem
MrSkargards avatar
Värt att komma ihåg är att Kjartansson lämnade Kina för MFF för att kunna få en plats i Islands EM-trupp.
2016-08-30, 05:58
Medlem
skrudiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av xIcaRdix
Juventus ryktas ha köpt Matthias Andersson född 1998 från MFF.

http://gianlucadimarzio.com/news-cat/juventus-preso-il-giovane-difensore-matias-anderson/

Dessutom inte under A-lagskontrakt i MFF. Inga större stålar där för Malmö...
2016-08-30, 06:34
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Sodomizer-
Om han är missnöjd i Malmö vad ska han inte bli i Israel? Det är ett nedbyte, i.a.f. sportsligt. Sedan är kulturen väldigt annorlunda.

Men det måste vara någon konflikt som ligger bakom. Med tanke på det låga priset och att det är mitt under säsongen utan möjlighet att skaffa någon ersättare. Korkat av MFF hursomhelst.

Jo det undrar man. Tror inte chansen att spela för landslaget ökar direkt ifall han flyttar till Israel. Vi värvade en ersättare i Jerimejeff. Visst inte alls på samma nivå men där har vi ersättaren.

Citat:
Ursprungligen postat av Dalesmale

Jo men det kändes redan så från början. Kjartansson var en sådan spelare som skulle spela en-två säsonger och sedan dra vidare. Hans inställning är nog en av anledningarna till att det gick som det gick i Kina.
2016-08-30, 08:19
Medlem
mishimas avatar
Jaha, då var han klar för det israeliska laget. Bara för de andra att steppa upp och ta chansen.

Teddy Bergqvist har ju öst in mål i U21-laget. Ta chansen grabben!
2016-08-30, 08:46
Medlem
kostymnisses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Eaglesandshit
Vi kommer leva på vatten och bröd framöver om vi inte säljer spelare, FFF lär ta ordentligt betalt för Karlsson så vi är ute ur leken. Dock har den inlånade islänningen sett riktigt bra ut i de två matcher han spelat, och även han har en bra ålder, 21 år, man får Lasse Vibe vibbar av honom, fortsätter han leverera, och vi har råd, så hoppas jag att vi utnyttjar köp optionen.

Vi borde ju i den optionen skrivit en summa vi anser oss ha råd att betala får man förmoda. Givetvis var det en förhandlingssak men annars är ju en sådan option helt meningslös.

Citat:
Ursprungligen postat av spratte
Det tisslas ÅTERIGEN om Johan Elmander till Öis. Till och med folk som påstår att han sajnar sitt kontrakt i dag.

Det vore något, inte minst PR-mässigt.

Det är väl egentligen mer PR-mässigt än nåt annat? Nu fick ni ju en "ledig" forwardsplats via Mustafas skada men Elmander känns väldigt passé.
Om vi har problem med en åldrande Tobbe känns det ju öis får än större problem med Elmander.

Citat:
Ursprungligen postat av mishima
Jaha, då var han klar för det israeliska laget. Bara för de andra att steppa upp och ta chansen.

Teddy Bergqvist har ju öst in mål i U21-laget. Ta chansen grabben!

Vad är Bergqvist för spelartyp? Kan de två liknas vid varandra?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in