2016-08-31, 13:06
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av kostymnisse
Ja givet att det är från journalister man tar infon. Från folk man litar på stämmer det bättre.

Spelaren ifråga är anfallare och har gjort 8 mål på två säsonger i fucking allsvenskan. Vad tror du Bristol lade upp totalt för denne, om 25 miljoner enbart är den del av summan som tillfaller IFK?
2016-08-31, 13:11
Medlem
kostymnisses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av se_där...
Spelaren ifråga är anfallare och har gjort 8 mål på två säsonger i fucking allsvenskan. Vad tror du Bristol lade upp totalt för denne, om 25 miljoner enbart är den del av summan som tillfaller IFK?

Inte den blekaste mer än vad jag hört.

Dock lever han ännu på att han är lovande vilket givetvis skjuter upp priset. Det är ju deadline idag, laget sålde sin skyttekung till Villa för stora pengar, de har hört den summan vara den vi varit villiga att släppa honom för och behövde handla snabbt.
Som sagt, jag tycker det är ett galet pris men det verkar stämma och bara att tacka och ta emot även om det vore 5-7 mille mindre... Matchen mot AIK borta ifjol (stor match och han var som bäst) lever kvar med.
2016-08-31, 13:36
Medlem
Har MFF en möjlighet att ta tillbaka Cibicki nu när Örnen är såld?
2016-08-31, 13:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av .superman69
Nej. Om han varit utlånad till superettan eller om behovet uppstått tidigare i somras hade det varit möjligt. Nu kan man i teorin få dispens för en spelare som står utan kontrakt men det lär inte hända något på den fronten.
2016-08-31, 13:47
Medlem
Kungblas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av .superman69

Nej, det går inte då Cibicki har representerar en klubb i samma ligga som MFF spelar i.
2016-08-31, 14:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av se_där...

Är dom tillräckligt "desperata" och Gren har is i magen så är det absolut inte omöjligt. Men allt är spekulationer tills vi får årsredovisningen där det kommer framgå mer svart på vitt vad vi sålt och köpt för.

Förutsättningarna för att mjölka så mycket pengar som möjligt ur Bristol kunde inte ha varit bättre dock.

Edit: Vi sålde visst för 20,7 MSEK förra året, varav Vibe var en stor bidragande orsak, hade för mig att det var över 24, men det var 2014.
2016-08-31, 14:51
Medlem
bagarn29s avatar
Jag är lite besviken att 18-årige mittbackslöftet Mattias Andersson lämnar MFF för spel i Juventus Primavera. Han ska tydligen även träna några gånger i veckan med A-laget.

Givetvis är det kul för honom om det lyckas men synd att så unga killar lämnar allsvenskan. MFF lär ha fått runt 4 mille.
2016-08-31, 15:04
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av bagarn29
Jag är lite besviken att 18-årige mittbackslöftet Mattias Andersson lämnar MFF för spel i Juventus Primavera. Han ska tydligen även träna några gånger i veckan med A-laget.

Givetvis är det kul för honom om det lyckas men synd att så unga killar lämnar allsvenskan. MFF lär ha fått runt 4 mille.

Speciellt synd när vi har en fin tradition att ta fram bra mittbackar. Önskar honom all lycka men det är nog rätt så låga odds på att kommer han bli utlånad till en Serie B/C/D klubb till vintern.
2016-08-31, 15:19
Medlem
JohnnyGenzales avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AIP
Speciellt synd när vi har en fin tradition att ta fram bra mittbackar. Önskar honom all lycka men det är nog rätt så låga odds på att kommer han bli utlånad till en Serie B/C/D klubb till vintern.

Men? Det vore väl bättre för honom att bli utlånad till typ Serie C/B och få ordinarie speltid än harva runt i MFF:s u21.
2016-08-31, 15:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bagarn29

Jag hade givetvis fördragit om stannat i MFF men tanken på en 21 år ung återvändande mittback med tre års italiensk skolning i bagaget gör mig uppspelt. Gärna i par med en rutinerad Franz Brorsson vid sin sida.
2016-08-31, 15:29
Medlem
bagarn29s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JohnnyGenzale
Men? Det vore väl bättre för honom att bli utlånad till typ Serie C/B och få ordinarie speltid än harva runt i MFF:s u21.

Han satt på bänken mot Sundsvall och med Kari och Rasmus på väg utför så var han nog inte så långt ifrån allsvenskt spel.
2016-08-31, 15:43
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av JohnnyGenzale

Jansson, Helander och Brorsson gjorde debut när de fyllde 18 år. Det är inte så att Bengtsson eller Árnason håller en hel säsong och i och med att han redan satt på bänken mot Sundsvall och skulle få ett kontrakt nästa säsong så är jag säker på att han hade fått speltid redan nästa säsong.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in