2016-08-29, 15:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av se_där...
Ja, det korta kontraktet är ju en liten förklaring, men fortfarande så kunde Kjartansson fått betydligt mer pengar och få spelat i en bättre klubb än MFF.

Men, återigen, det kan ju vara så att Kjartansson har % på sin egen försäljning vilket skulle göra den annars "billiga" övergången till MFF betydligt mer logisk. Det kommer utkristalliseras vid årsredovisningen om inte annat.

Hade han prioriterat sin privatekonomi så hade han nog inte lämnat Kina, då det är såpass lukrativt att spela där om du har rätt profil, Vibe hade om jag kommer ihåg ryktena rätt ett erbjudande från Tianjin Teda som hade gett han 75 miljoner brutto för 2 år. Med det sagt har jag inte den blekaste aning om vad Kjartansson tjänade.

Det är väl inte omöjligt att han vägt in en del andra faktorer i beslutet. Jag ser MFF som en ganska bra mellanlandning och ett bra skyltfönster för den övriga Europeiska marknaden, i en klubb som satsar, och som haft sportslig framgång, med bland annat CL spel.

Men visst, det är väl inte omöjligt att han får % på sin egen försäljning.
2016-08-29, 15:36
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Eaglesandshit
Men visst, det är väl inte omöjligt att han får % på sin egen försäljning.
Fine, slut diskussion
2016-08-29, 15:50
Medlem
Citat:
Fine, slut diskussion

Jag tycker att det är en intressant diskussion, vad är en rimlig värdering av en spelare som Kjartansson? Hade han några andra anbud när han tackade ja? Någon som har koll?

Vi står rätt långt ner i näringskedjan i Sverige tyvärr, så när vi säljer blir det ju inga gigantiska summor, AZ säljer sin skyttekung för 190 mille, och vi kan kanske hoppas på som bäst 30(med några undantag).
2016-08-29, 15:55
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Eaglesandshit
Jag tycker att det är en intressant diskussion, vad är en rimlig värdering av en spelare som Kjartansson? Hade han några andra anbud när han tackade ja? Någon som har koll?

Vi står rätt långt ner i näringskedjan i Sverige tyvärr, så när vi säljer blir det ju inga gigantiska summor, AZ säljer sin skyttekung för 190 mille, och vi kan kanske hoppas på som bäst 30(med några undantag).

Hade han spelat i typ Bajen, Dif, Örebro så hade värdet varit kanske 20-25 miljoner.
Nu spelar han i MFF, som absolut inte behöver pengar utan spelare som tar klubben mot sm-guld och då blir han betydligt dyrare.

Givet att det inte finns dolda klausuler så har jag svårt att se att MFF säljer honom för under 35-40 miljoner. MFF behöver skytterkungar, inte pengar på banken.
2016-08-29, 16:07
Medlem
Citat:
Hade han spelat i typ Bajen, Dif, Örebro så hade värdet varit kanske 20-25 miljoner.
Nu spelar han i MFF, som absolut inte behöver pengar utan spelare som tar klubben mot sm-guld och då blir han betydligt dyrare.

Givet att det inte finns dolda klausuler så har jag svårt att se att MFF säljer honom för under 35-40 miljoner. MFF behöver skytterkungar, inte pengar på banken.

Ja den värderingen håller jag med om, och Malmö har ju den möjligheten, men jag tänkte mer på när han kritade på för Malmö, rent spontant känns det som att värdet borde depreciera om du drar till Kina, hur många klubbar letar efter spetskvalitéer där?
2016-08-29, 17:53
Medlem
Det tisslas ÅTERIGEN om Johan Elmander till Öis. Till och med folk som påstår att han sajnar sitt kontrakt i dag.

Det vore något, inte minst PR-mässigt.
2016-08-29, 18:30
Medlem
nygards avatar
Folk kommer bli vansinniga om vi släpper Kjartansson nu. "Hoppas" att det finns en klausul inskriven i kontraktet, vilket skulle vara nog så illa, annars är det helt åt helvete.
2016-08-29, 18:36
Medlem
mishimas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nygard
Folk kommer bli vansinniga om vi släpper Kjartansson nu. "Hoppas" att det finns en klausul inskriven i kontraktet, vilket skulle vara nog så illa, annars är det helt åt helvete.

Eller att man sitter på något på väg in som är minst lika bra.
2016-08-29, 18:43
Medlem
nygards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mishima

Vi kan ju inte ersätta honom den här säsongen. Vårt fönster är stängt.
2016-08-29, 18:59
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av spratte
Det tisslas ÅTERIGEN om Johan Elmander till Öis. Till och med folk som påstår att han sajnar sitt kontrakt i dag.

Det vore något, inte minst PR-mässigt.
Kommer kosta mer än de smakar som Markus Allbäck en gång i tiden. 10 miljoner la de ut på Allbäck om jag inte minns fel. 1 år i Allsvenskan blev det sen dalat sen dess.
2016-08-29, 19:05
Medlem
Sälj inte Kjartansson!!! Kommer vinna storkovan om han vinner skytteligan...

Säljer guldet dessutom. Vore vansinne.
2016-08-29, 19:06
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av mishima
Rantie till hösten? Bär han fortfarande vattnet i Bournemouth eller är han utlånad?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in