2016-06-27, 11:38
Medlem
nygards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mishima
Det var väl närmast väntat att det skulle ske? Jag var i varje fall inställd på det sedan någon vecka tillbaka.

Nu glömmer vi detta och går vidare. Vi leder fortfarande serien.

Jag och säkerligen många med mig hoppades väl in i det sista, även om chansen kanske inte varit så stor.

Ingen är större än klubben, men det här kommer ta en stund att smälta för mig personligen.
2016-06-27, 11:43
Avslutad
Det är jäkligt synd att Molins lämnar, men det är precis som Mishima skriver rätt så väntat att man inte skulle komma överens. Förhoppningsvis så slipper vi höra massa skit om detta nu i efterhand i media...
2016-06-27, 11:54
Medlem
bagarn29s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mishima
Det var väl närmast väntat att det skulle ske? Jag var i varje fall inställd på det sedan någon vecka tillbaka.

Nu glömmer vi detta och går vidare. Vi leder fortfarande serien.

Du har varit inne på rätt spår.
Citat:
Uppgifter till Sydsvenskan gör gällande att Guillermo Molins har erbjudanden från bland annat Danmark, men också att han tackat nej till ett par svenska klubbar.
2016-06-27, 11:54
Avslutad
http://www.aftonbladet.se/sportbladet/fotboll/article23073855.ab#abFbCommentsContainer om detta stämmer får mff skylla sig själva när de erbjuder sämre i lön än vad han hade. Att personer skriver att han är dyr för AIK tror jag ej på nu när jag läser detta. Goitom ersätter Strandberg och Molins ersätter Brustad?
2016-06-27, 11:58
Medlem
bagarn29s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nygard
Jag och säkerligen många med mig hoppades väl in i det sista, även om chansen kanske inte varit så stor.

Ingen är större än klubben, men det här kommer ta en stund att smälta för mig personligen.
Citat:
Malmö FF har lagt fram flera kontraktsförslag till Guillermo Molins sedan sommaren 2014. När det innestående kontraktet går mot sitt slut står det tråkigt nog klart att vi inte kunnat enas om villkoren för en förlängning

Att de inte kunnat komma överens under två år tyder väl på att i lön och kontraktslängd har det varit stora skillnader.
Det verkar som att skillnaderna tog fart när han miste kaptensbindeln.
2016-06-27, 12:01
Medlem
bagarn29s avatar
Apropå MFF:
Citat:
Den 21-årige mittfältaren Piotr Johansson lånas ut till Östersunds FK. Låneavtalet gäller till säsongens slut.
2016-06-27, 12:08
Medlem
bagarn29s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ville91
http://www.aftonbladet.se/sportbladet/fotboll/article23073855.ab#abFbCommentsContainer om detta stämmer får mff skylla sig själva när de erbjuder sämre i lön än vad han hade. Att personer skriver att han är dyr för AIK tror jag ej på nu när jag läser detta. Goitom ersätter Strandberg och Molins ersätter Brustad?

Molins av idag är inte den Molins de skrev kontraktet med. Han drabbades av ytterligare en knäskada så det är väl inte så konstigt om MFF vill ha ett kortare kontrakt än ett långt om lönen ska vara den samma. Molins gamblade och blev synad.

Jag tycker trots allt att MFF handlat rätt även om jag kommer att sakna Molins.
2016-06-27, 12:12
Medlem
Ograsts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ville91
Önsketänkande. Goitom eventuellt. Molins tror jag inte ett dugg på även om han vore varmt välkommen.
2016-06-27, 12:30
Medlem
Bra besult av MFF, men de tappar en spelare som kan vara helt grym när han är bra(och hel). Nu är det bara att hoppas på att Mördar-Mackan går sönder.
2016-06-27, 13:52
Medlem
a.e.gs avatar
In:
Goitom
Molins

Ut:
Ofori
Eliasson

Hjärtliga hälsningar.
a.e.g med personal.
2016-06-27, 14:37
Medlem
Avhuggethuvuds avatar
Vart tror ni han går då? Skulle inte förvåna mig om man drar till Danmark eller Kina.
2016-06-27, 15:52
Medlem
nygards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Avhuggethuvud
Vart tror ni han går då? Skulle inte förvåna mig om man drar till Danmark eller Kina.

Kina tror jag inte ens är ett alternativ med tanke på att han har tre små barn. Danmark är en lågoddsare. Då lär han inte ens behöva flytta utan kan lätt bo kvar i Malmö.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in