Citat:
Vi hade körning varannan dag, och teori varannan dag. Vi var 2 i varje lastbil och det fanns 2 lastbilar som var ute och körde i 4 timmar sen kom tillbaka för chaufförsbyte och de andra var på gården och finjusterade och fick prova släp under C utbildningen, och så bytte man. Så många timmar blev det. Började någon gång i April, hade sommaruppehåll juni, juli och augusti och sen klar i November men då med CE
Jag har bara varit i kontakt med min utbildare via mail så jag väntar svar på mina följdfrågor. Från svaret jag redan fått så verkar upplägget vara detsamma som det var för dig förutom att vi tydligen kommer att få köra varje dag i ca 2 timmar under hela utbildningstiden på 40 veckor, eller så tolkar jag svaret i varje fall.
"När det gäller din fråga om antalet körtimmar så kommer ni att få köra ungefär två timmar per dag under hela utbildningsperioden. Ni är tre personer i hytten samtidigt, en utbildare och två elever som alternerar."
Vet inte om han skrivit fel med det blir ca 400 timmar vilket verkar väldigt mycket, inte för att jag klagar då det bara är bra med mycket körerfarenhet, men 400 timmar verkar som sagt väldigt mycket.
Minns att när jag tog min B-behörighet för en hel del år sedan så gjorde jag det på knappt 10 timmar, tog 16 st 35 min körlektioner, och då hade jag inte kört en enda meter innan. Visst, att jämföra en bil och en lastbil är inte riktigt detsamma men blir lite förvånad om detta med 400 timmar stämmer.