Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-01-18, 22:10
  #5677
Medlem
TheGamers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lufttork
Om du är medlem i transport, kan du logga in på "mina sidor" via bank-id. Där finns all information!

Redan gjort, förvillat mig ett ex antal gånger hittills. Som om inte det vore nog så loggar jag in, upprepande gånger och får ändå inte komma in.. BankID säger att inloggning lyckats, men sidan uppdateras inte.

Och nu börjar den istället så still på "var god vänta", så ja, jag ger upp. Någon som kan kopiera eller skicka på något höger?
__________________
Senast redigerad av TheGamer 2017-01-18 kl. 22:15.
Citera
2017-01-18, 22:46
  #5678
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TheGamer
Redan gjort, förvillat mig ett ex antal gånger hittills. Som om inte det vore nog så loggar jag in, upprepande gånger och får ändå inte komma in.. BankID säger att inloggning lyckats, men sidan uppdateras inte.

Och nu börjar den istället så still på "var god vänta", så ja, jag ger upp. Någon som kan kopiera eller skicka på något höger?

Tror att avtalet är lätt att hitta. Nu är jag iofs inte med i transport längre eftersom min arbetsgivare går på annat avtal.
Citera
2017-02-16, 17:12
  #5679
Medlem
sebbolitos avatar
Om man kör upp med automatlåda för bil o släp, får man då köra manuell om man har kört upp med manuell för vanlig tung lastbil?
Citera
2017-02-16, 18:14
  #5680
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sebbolito
Om man kör upp med automatlåda för bil o släp, får man då köra manuell om man har kört upp med manuell för vanlig tung lastbil?
Eftersom du redan har ett körkort för manuell låda kan du göra en uppkörning med bil och släp, OM bilen har en hybridväxellåda (dvs i-shift, opti-cruise eller likvärdigt), utan att det blir begränsat till automat. Givetvis behöver du kunna visa upp att du kan växla.
Citera
2017-02-16, 18:53
  #5681
Medlem
sebbolitos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DozerD10
Eftersom du redan har ett körkort för manuell låda kan du göra en uppkörning med bil och släp, OM bilen har en hybridväxellåda (dvs i-shift, opti-cruise eller likvärdigt), utan att det blir begränsat till automat. Givetvis behöver du kunna visa upp att du kan växla.
Det är i-shift. Tack för snabbt svar
Citera
2017-02-17, 16:58
  #5682
Medlem
Nån som vet hur det är att köra containers i Stockholm från Frihamnen och Södertälje?
Citera
2017-02-17, 17:37
  #5683
Medlem
Någon som vet vad många rullburar en får plats med på en 18-palls lastbil?
Citera
2017-02-17, 18:36
  #5684
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SweDutch
Någon som vet vad många rullburar en får plats med på en 18-palls lastbil?

18 st.
Citera
2017-02-19, 21:13
  #5685
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SweDutch
Någon som vet vad många rullburar en får plats med på en 18-palls lastbil?
Det beror på hur stora burarna är.
Citera
2017-02-19, 21:25
  #5686
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av smokieknife
Det beror på hur stora burarna är.
Är det olika storlekar på dem? Det visste jag inte. Men typ som ICA.
Citera
2017-02-20, 10:02
  #5687
Medlem
Emystias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SweDutch
Är det olika storlekar på dem? Det visste jag inte. Men typ som ICA.
Ungefär 30,sen får du räkna bort en om du ska ha stickrad. 1ppl= 1,7rc.
Citera
2017-02-20, 10:26
  #5688
Medlem
CommanderShepards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lufttork
Biljettfusk, låga ob-ersättningar, låg lön, låga traktamenten (beställningstrafik) och delade turer vid linjekörning.

I övrigt tycker jag inte om låsningen när man kör människor. Att inte få stanna och köpa en korv eller dricka när man känner för det är en kränkning av friheten. Att inte kunna stanna och skita på dragstången är också en kränkning

Nä tacka vet jag lastbil. Det är ett kanonjobb det!

Jo tack, har kört buss i 2 och ett halvt år nu, biljettfusken och stressade turer etc bryr jag mig inte så mycket om, det är den obetalda tiden vi har som skon klämmer för mig, vi går på 40 timmars veckor (kollar man på "normala" arbeten spm har 40 timmars veckor så är dom på jobbet 45 timmar i veckan med lunchen alltså 180 timmar är dom på jobbet i månaden.) kollade igenom mitt schema för ett par dagar sedan, i snitt är jag på jobbet 200 timmar i månaden, men jag har betalt för 160 timmar. Hur fan ska branschen försöka få in nya människor när vi har 2 timmar obetalt per dag i snitt!

Nä snart blir det lastbil för min del också, blev klar med CE i julas och väntar på att få göra en förkortad YKB just nu. Men lite nervös är jag att kasta bort min tillsvidare anställning. Men det är väl sånt som ordnar sig antar jag.

Vet någon hur det ser ut i Kiruna med lastbilschaufförer? Skulle gärna kunna tänka mig att flytta dit eller om man har ett jobb med långledighet så kan jag lika gärna bo här 100 mil söderut.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback