2016-08-13, 07:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jenlov
Framförallt för att vittnen har angett att GM ska ha varit i 20-årsåldern vid tidpunkten.

Det finns inga vittnen till själva dådet vad jag förstått.
Citera
2016-08-13, 07:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jenlov
Framförallt för att vittnen har angett att GM ska ha varit i 20-årsåldern vid tidpunkten.

Här står det att Anna-Lena sagt att det är en 20-åring. Men vem vet vad hon eg sagt.

http://mobil.corren.se/nyheter/linkoping/polisen-vittnen-till-dubbelmordet-i-linkoping-skramda-till-tystnad-4232098.aspx
Citera
2016-08-14, 08:03
Medlem
substitutes avatar
Anna-Lena yttrade också detta: han heter Leif
kan vara att hon sa: HJÄLP men Leif kan ju vara ett spår att gå
på för den som känner/kände till män i rätt åldersspann som bar på en kniv,
med just namnet Leif, i Linköping eller åtminstone befann sig i Linköping vid detta
tillfälle.
Citera
2016-08-14, 10:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av substitute
Anna-Lena yttrade också detta: han heter Leif
kan vara att hon sa: HJÄLP men Leif kan ju vara ett spår att gå
på för den som känner/kände till män i rätt åldersspann som bar på en kniv,
med just namnet Leif, i Linköping eller åtminstone befann sig i Linköping vid detta
tillfälle.

Ovanligt namn på en ungdom vid den tiden.
Är väl sekretess på annat hon ev sagt.
Citera
2016-08-17, 02:53
Medlem
Nu har jag skummat igenom hela tråden för kanske andra gången och det är riktigt tragiskt nu i slutet att man fortfarande knappt vet ett skit. Teorier och tankar skiljer sig rejält och personligen så går det fram och tillbaka lite kring känslan om motiv m.m.
Någonstans vill man ju få sig en sannolik bild av vad som skedde vid brottsplatsen för att kunna komma närmre ett sannolikt motiv.

Säkert är ju det att A-L nämner tjugoårsåldern och att det var oprovocerat, här har det spekulerats i att det kan vara så att A-L menar GM's attack på M och visst finns det en chans. Men mest sannolikt känner jag är att hon menar att hon blivit attackerad oprovocerat. Och därför är jag inte som tex GW säker på att hon ser överfallet på M, där hon mördas i kurvan in från parkeringen bör hon väl inte hittas ifall det är så att hon vänder på klacken direkt när hon ser att GM sitter på M. (Som GW gör gällande). Det är ju exakt där hon hittas som hon med all säkerhet bör se det isåfall, var ju mer växtlighet på gräsytan på den tiden som gjorde sikten tvärsöver mer begränsad.

Om A-L fått syn på samt ropat på honom och han börjat springa mot henne där hon hittades bör hon ju ha tagit sig en bit längre ner på gatan åtminstone. Alternativt att GM hade börjat springa motsatt riktning när hon isf påkallat uppmärksamheten, därför tror jag att att han stöter på henne i kurvan på så nära avstånd att hon skulle lämna ett utmärkt signalement eftersom hon samtidigt skulle se M en bit bort livlös.

Jag har läst så mycket detaljer och krångliga teorier så därför vill jag tänka enkelt, dock blev det rörigt i textformat känner jag. Men är detta scenario möjligt? Att A-L aldrig konfronterar eller ser överfallet eller ens M's kropp innan han slår till? Pappa Ammouri har ju döpt ett senare tillkommet barn till Anna-Lena för att hedra hennes hjälteinsats, sen verkar ju han av någon anledning bli väldigt säker på saker och ting som att han sett GM med sitt ärr och att det var en pedofil, undra varför
Citera
2016-08-17, 09:32
Medlem
Svarten skaffade ju en kvinna som med heter Anna-Lena o hon var nådens ljus.
Jag tänker att det kanske inte alls är pojken som blev mördad först. Men har pappan aningar så...
Citera
2016-08-17, 13:11
Medlem
Sonnenwendes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dumnorix
Ifall mördaren bor i Baltikum så är han förmodligen inte balt. Då skulle förmodligen Dna-profilen varit annorlunda. Med nordeuropé får man nog tänka "de germanska länderna".
Nej, Nordeuropé innefattar även Baltikum.
Kan vara en vettig teori, kanske en ung man som är här som grovjobbare men som har psykiska problem, får spel begår mordet.
Sedan flyttar han tillbaka till Baltikum.
Citera
2016-08-23, 23:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sonnenwende
Kan vara en vettig teori, kanske en ung man som är här som grovjobbare men som har psykiska problem, får spel begår mordet.

Vad får dig att tro det?
Citera
2016-08-24, 11:10
Medlem
Sonnenwendes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dumnorix
Vad får dig att tro det?
Därför att balter har haft stort utbyte med både skandinaver och tyskar genom århundradena.
Citera
2016-08-26, 00:28
Medlem
LeonVances avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sonnenwende

Inte ens Finland innefattar "nordeuropé" i gensammanhang.
Citera
2016-08-26, 00:35
Medlem
LeonVances avatar
Citat:
Ursprungligen postat av unleashit
Nu har jag skummat igenom hela tråden för kanske andra gången och det är riktigt tragiskt nu i slutet att man fortfarande knappt vet ett skit. Teorier och tankar skiljer sig rejält och personligen så går det fram och tillbaka lite kring känslan om motiv m.m.
Någonstans vill man ju få sig en sannolik bild av vad som skedde vid brottsplatsen för att kunna komma närmre ett sannolikt motiv.

Säkert är ju det att A-L nämner tjugoårsåldern och att det var oprovocerat, här har det spekulerats i att det kan vara så att A-L menar GM's attack på M och visst finns det en chans. Men mest sannolikt känner jag är att hon menar att hon blivit attackerad oprovocerat. Och därför är jag inte som tex GW säker på att hon ser överfallet på M, där hon mördas i kurvan in från parkeringen bör hon väl inte hittas ifall det är så att hon vänder på klacken direkt när hon ser att GM sitter på M. (Som GW gör gällande). Det är ju exakt där hon hittas som hon med all säkerhet bör se det isåfall, var ju mer växtlighet på gräsytan på den tiden som gjorde sikten tvärsöver mer begränsad.

Om A-L fått syn på samt ropat på honom och han börjat springa mot henne där hon hittades bör hon ju ha tagit sig en bit längre ner på gatan åtminstone. Alternativt att GM hade börjat springa motsatt riktning när hon isf påkallat uppmärksamheten, därför tror jag att att han stöter på henne i kurvan på så nära avstånd att hon skulle lämna ett utmärkt signalement eftersom hon samtidigt skulle se M en bit bort livlös.

Jag har läst så mycket detaljer och krångliga teorier så därför vill jag tänka enkelt, dock blev det rörigt i textformat känner jag. Men är detta scenario möjligt? Att A-L aldrig konfronterar eller ser överfallet eller ens M's kropp innan han slår till? Pappa Ammouri har ju döpt ett senare tillkommet barn till Anna-Lena för att hedra hennes hjälteinsats, sen verkar ju han av någon anledning bli väldigt säker på saker och ting som att han sett GM med sitt ärr och att det var en pedofil, undra varför

Absolut är din teori möjlig! Frågan är dock vad din teori innebär gällande var GM bodde. Om GM var någon utan känd koppling till Linköping så borde han inte behövt bry sig om att döda henne.

Eller så vänder man på frågan; Om GM inte dödat A-L, hade han då varit gripen nu? Om så, varför?
Citera
2016-08-28, 02:38
Medlem
Skriver detta eftersom ärendet verkar kört fast.

Vid tidpunkten för dubbelmorden fanns i Linköping en kille med
sydamerikanskt påbrå som vid aktuell tidpunkt var psykotisk och
aggressiv samt hade en butterflykniv som han skickligt kunde hantera.
Personen var frigående och behandlades av rättsvårdande myndigheter.
Han avskrevs som misstänkt efter bara några dagar enligt muntligt
besked från berörd inom kriminalvården.
Det är lite märkligt att berörd inom kriminalvården så snabbt kunde
lämmna beskedet "det var inte han".
Hans innehav av butterflykniv var väl känt av berörda rättsvårdare.
Hans dna finns sannolikt dokumenterat men torde inte överensstämma
med det dna-signalement som officiellt redovisats.

Man kan fråga sig hur många psykotiska och aggressiva personer med
butterflykniv som fanns i Linköping vid denna tidpunkt ?
Troligen bara en.

Polismyndigheten är informerad.

Det kan vara en het potatis med tanke på Anna Lind mordet och andra händelser
där psykiatri och rättsvårdnade myndigheter varit inblandade.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in