Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2011-10-28, 23:05
  #1441
Medlem
Hur funkar egentligen polisen när det gäller tips. Försöker de vara smidiga eller är risken stor att de kommer in och rotar och förstör i folks liv i onödan?
Citera
2011-10-30, 13:56
  #1442
Medlem
LeonVances avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quoter
Honom torde vi nog kunna utesluta omgående. Det krävs i vart fall ett par hjärnceller för att kunna hantera en kniv och ta på sig en mössa. Det saknar den här mannen i fråga.

Vilket fick in mig på en annan tankebana. Det här med att GW tror att GM kan vara så ung som 13-17 år. Då skulle det ju lika gärna kunna vara en som har en fysisk ålder på 20-30 år, men vars mentala ålder är 13-17 år. Alltså en person som är mentalt efterbliven. Är detta något som polisen kollat upp? Eller är det för icke-PK för att ens våga rota i?


Citat:
Ursprungligen postat av Slödder
Hur funkar egentligen polisen när det gäller tips. Försöker de vara smidiga eller är risken stor att de kommer in och rotar och förstör i folks liv i onödan?

Om du nekar att lämna DNA till dem, då kan de nog rota och förstöra ditt liv rätt bra.
Citera
2011-10-30, 16:44
  #1443
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Slödder
Vart ska man skicka tips angående det här fallet?

krim.linkoping@polisen.se
eller på vanliga numret 114 14
Citera
2011-10-30, 23:36
  #1444
Medlem
Yatsys avatar
Quoter

Jag tror inte att Linköping kommer att göra det.
Det kommer alltid att vara viktigt att försöka lösa kosta vad det kosta vill.
Citera
2011-10-30, 23:59
  #1445
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LeonVance
Vilket fick in mig på en annan tankebana. Det här med att GW tror att GM kan vara så ung som 13-17 år. Då skulle det ju lika gärna kunna vara en som har en fysisk ålder på 20-30 år, men vars mentala ålder är 13-17 år. Alltså en person som är mentalt efterbliven. Är detta något som polisen kollat upp? Eller är det för icke-PK för att ens våga rota i?

polisens signalement på GM var inledningsvis (och är fortfarande såvitt jag vet) 20-30 år.. och inom den kategorin har de nog även, framför allt snarare, kollat upp personer som inte har alla hästar i stallet. när GW förde fram att GM lika gärna kunde vara 13-17 år var det en kritik mot polisens, vad han ansåg, alldeles för snäva ålderskategori i signalementet.

eller missuppfattade jag dig helt?
Citera
2011-10-31, 00:02
  #1446
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Slödder
Hur funkar egentligen polisen när det gäller tips. Försöker de vara smidiga eller är risken stor att de kommer in och rotar och förstör i folks liv i onödan?

du behöver inte oroa dig för att bli inblandad eller misstänkt på något sätt, eftersom polisen har DNA på den skyldiga och verkar vara helt säker på att det är en ensam gärningsman. så lämna in tipset så kanske du till och med får belöning, om det skulle visa sig stämma.
Citera
2011-10-31, 02:39
  #1447
Medlem
Yatsys avatar
Finns det några tillbud registrerad i trappen tidigare? Just bara en fråga.
__________________
Senast redigerad av Yatsy 2011-10-31 kl. 02:44.
Citera
2011-10-31, 17:31
  #1448
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Yatsy
Finns det några tillbud registrerad i trappen tidigare? Just bara en fråga.

bodde inte damen i villa? kan varit jag som bara antagit. mordplatsen är i alla fall mittemot några villor.


appropå det här "han, helt oprovocerat" som hon påståss ha svamlat fram innan hon avled, handlar väl det antagligen om den lilla pojken och att han blev anfallen först och hon blev konfundersam över det.
Citera
2011-10-31, 18:30
  #1449
Avstängd
Radioactiives avatar
Har en på min facebook som tydligen ska lämna DNA prov till polisen.. Fast än han är i calcutta , Indien..
http://data.fuskbugg.se/skalman02/6babed2d_Jass%E5.jpg
Citera
2011-10-31, 19:17
  #1450
Medlem
Yatsys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av oldenbjurg
bodde inte damen i villa? kan varit jag som bara antagit. mordplatsen är i alla fall mittemot några villor.


appropå det här "han, helt oprovocerat" som hon påståss ha svamlat fram innan hon avled, handlar väl det antagligen om den lilla pojken och att han blev anfallen först och hon blev konfundersam över det.
Jag vet inte var kvinnan bodde.Det finns några villor längst gatan vid platsen det stämmer.
Citera
2011-10-31, 20:46
  #1451
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av oldenbjurg
bodde inte damen i villa? kan varit jag som bara antagit. mordplatsen är i alla fall mittemot några villor.

anna-lena bodde på åsgatan 1, alltså samma gata som hon dödades på. (källa: http://www.tv3.se/content/dubbelmoer...ortfarande-fri)

här är en bild, hoppas den funkar: http://gfx.aftonbladet-cdn.se/image/...3%96R+SITT+HUS

bildtexten: "Anna-Lena Svensson hann inte gå långt från sitt hem i går morse. I huset till vänser bodde hon och maken och höger om polismannen dödades hon."
Citera
2011-10-31, 22:00
  #1452
Medlem
LeonVances avatar
Citat:
Ursprungligen postat av clandeztino
polisens signalement på GM var inledningsvis (och är fortfarande såvitt jag vet) 20-30 år.. och inom den kategorin har de nog även, framför allt snarare, kollat upp personer som inte har alla hästar i stallet. när GW förde fram att GM lika gärna kunde vara 13-17 år var det en kritik mot polisens, vad han ansåg, alldeles för snäva ålderskategori i signalementet.

eller missuppfattade jag dig helt?

Du förstod mig rätt.

Förövrigt säger nu Jockiboi att han tänker vägra att lämna DNA. http://nyheter24.se/noje/kandisar/62...mmer-att-vagra Ska bli intressant att se hur polisen hanterar det hela då.

Vidare skriver Sveriges Radio att om GM var yngre än 18 år vid mordtillfället så kan han få så lite som 2-2,5 års fängelse.
http://sverigesradio.se/sida/artikel...rtikel=4774177

Kan tänka mig att det kan utdelas ännu mer rabatt på straffet om GM anger sig själv! Kom igen, ange dig, då får du säkert ett halvårs fotboja bara.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback