2016-08-26, 01:08
Medlem
JayGatsbys avatar
Såg nåt rykte som säger att James Rodriguez har köpt hus i Turin.
Det vore ju sannerligen pricken över i på en bra mercato för Juve.
Citera
2016-08-26, 11:37
Medlem
Hunden007s avatar
Grattis till fyra platser i CL.
Citera
2016-08-26, 14:33
Medlem
JayGatsbys avatar
Calcios Europa League-lag får spela som följer:

Grupp E
- Viktoria Plzeň
- AS Roma
- Austria Wien
- Astra Giurgiu

Grupp F
- Athletic Bilbao
- Genk
- Rapid Wien
- Sassuolo

Grupp J
- Fiorentina
- PAOK
- Slovan Liberec
- Qarabağ

Grupp K
- Internazionale
- Sparta Prague
- Southampton
- Hapoel Be'er Sheva

Vad tror vi?
Citera
2016-08-26, 14:39
Medlem
JayGatsbys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hunden007
Grazie.
Citera
2016-08-26, 16:03
Medlem
sebastian_s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hunden007
så underbart fantastiskt orättvist. Serie a is back baby
Citera
2016-08-26, 16:05
Medlem
sebastian_s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JayGatsby
Såg nåt rykte som säger att James Rodriguez har köpt hus i Turin.
Det vore ju sannerligen pricken över i på en bra mercato för Juve.
Han hade varit fruktansvärt bra i serie a med sin lite långsamma trequatista stil. Milan borde också göra ett försök. Han är dessutom ett stort namn fortfarande.
Citera
2016-08-26, 16:19
Medlem
Hunden007s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sebastian_
så underbart fantastiskt orättvist. Serie a is back baby

ja tråkigt. Men mitt Sassuolo får tampas om andraplatsen bakom Bilbao.
Citera
2016-08-26, 18:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av snillet_1
De Rossi borde ha sålts när man fick det där budet från Chelsea eller vad fan det var för några år sedan. Maken till loser. ALLA hans röda kort har varit rakt igenom korkade. Ja, röda kort är sällan begåvade men kan iaf förstås och förklaras i en del fall. De Rossis är jämt att han skall slå någon i magen eller göra en helt oprovocerad idiottackling. Så trött på skiten.
...

Många som fördömer och några som med mer eller mindre romantiskt snack försöker försvara De Rossi:

https://scontent-arn2-1.xx.fbcdn.net/v/t1.0-9/14055036_1627866240877048_3467809343575639571_n.jp g?oh=e1caba3d4089b6ee9d743ab74c5feb44&oe=5843881E

Men jag landar lite i att han är 33 år och tjänar 6,5 miljoner euro netto om året...

Alla spelarnas nettolöner:
http://www.panorama.it/sport/calcio/stipendi-calciatori-serie-a-squadre/#gallery-0=slide-2

(Finns ju ingen anledning att göra några sammanställningar över klubbarnas lönebudget förrän il Mercato är avslutad)

Konstaterar att Bruno Alves är Cagliaris bäst betalda spelare med 0,8 meuro. Den nyblivna europamästaren har förresten blivit kallad till nästa landslagssamling för Portugal.
Senast redigerad av Brille68 2016-08-26 kl. 18:03.
Citera
2016-08-26, 18:26
Medlem
Inter fortsätter att imponera när det gäller värvningar. Joao Mario och Gabigol klara idag. Rimligen går därmed Jovetic till Fiorentina och Kalinic till Napoli? Och kanske kanske borde Galliani försöka få Gabbiadini till Milan?

Fast det är inte helt självklart hur han ska passa in med Niang och Bacca i Montellas Milan... fast det är jag övertygad om att han skulle kunna lösa.
Citera
2016-08-26, 18:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Brille68
Inter fortsätter att imponera när det gäller värvningar. Joao Mario och Gabigol klara idag. Rimligen går därmed Jovetic till Fiorentina och Kalinic till Napoli? Och kanske kanske borde Galliani försöka få Gabbiadini till Milan?

Fast det är inte helt självklart hur han ska passa in med Niang och Bacca i Montellas Milan... fast det är jag övertygad om att han skulle kunna lösa.

Samtidigt tog jag en hastig blick på la Gazzettas Probabili Formazioni

http://www.gazzetta.it/Calcio/prob_form/?refresh_ce

Och många som spyr galla över hur jävla kassa Milan är. Men där finns ett antal spelare med kvalitet som dessutom är relativt unga:

Montellas 4-3-3:
Donnarumma, Abate, Gomez, Romagnoli, De sciglio, Kucka, Montolivo, Bonaventura, Suso, Bacca, Niang
Citera
2016-08-26, 19:06
Medlem
Ikväll kör Serie B igång med Spezia - Salernitana.

Och imorgon är det full omgång i Serie B, samt Lazio mot Juventus och framförallt Napoli mot Milan. Det kommer att bli en fantastisk lördag.
Citera
2016-08-26, 22:34
Medlem
Låt oss njuta av att en av Fula Gubbens absoluta favoriter, om man bortser från Recoba, dvs Rosina gav Salernitana ledningen i sin debutmatch för klubben. Sedan njuter jag av att Nenè kvitterade. Skytteligasegrare i Portugal och spelade sedan 5 säsonger i Cagliari. Fin spelare som jag önskar allt väl.

Lotito är kanske halvnöjd. Men han har visat hjärta för trots att han är född i den eviga staden så är hans familj inflyttad från Amatrice, som förstördes av jordbävningen. Flera fina uttalanden tillsammans med många andra inom Calcio. Bland annat så ska 50% av vinsten av derby della Lanterna gå till offren.

Men jag framhåller igen att ultras faktiskt hyllas. För deras aktiva ingripande genom att rädda människor på plats men också genom insamlingar som direkt kommer de nödställda till godo. Ingen beräkning bakom utan bara ryggradsreaktion. Personer som är vana att offra sig för något större. Och desutom så samarbetar de olika grupperingarna. Alldeles oavsett vad de tycker om varandra så kåämpar de tillsammans. Fint!

Lyfter ultras anseende på ett jävligt positivt sätt även om det är omöjligt att kunna glädja sig under omständigheterna. Tragedierna är fruktansvärda och berör alla...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in