Citat:
Njut av stunden. Det är det bästa laget sen 2003. Framtiden avgjors inte bara av antalet talanger utan hur mycket pengar juventus drar in i nuläget och hur stort varumärket blir igen. Samt strukturen kring klubben med arenan osv.En europaframgang är värd mer för framtiden än några yngre talanger. Sen har ni rugani, bonucci, benatia. Som är klass och under 30 år i försvaret.
Om jag ser in i min spåkula så kommer Milan att dominera serie A om låt oss säga ca 3år. Från och med nästa säsong kommer investerarna från Kina att slänga in 350 miljoner euro på nyförvärv enligt rykten. Och till säsong 2018/2019 kommer det att finnas 4st direktplatser i CL för Serie A (PL, la liga, bundesliga också) enligt nya regelverket där de 4st största fotbollsländerna kommer ha 4st som går direkt varje säsong till CL. Där kommer garanterat Milan att finnas med och då kunna locka med CL + saftiga löner.
Bonucci, benata och rugani för framtiden är inte på något sätt dåligt. Däremot så kommer det vara bra backups som behövs, likaså till ytterbackar där Evra också är inne på sista versen, måste finnas någon värdigt ersättare för Sandro. Likaså Alves som är kortvarig lösning och Lichtsteiner är inte pyrung. Så det kommer finnas många hål att fylla om 3år säger jag. Evra + Alves är kvar max 2st säsonger (denna och nästa)
Mittfältet är jag inte orolig för, har ungt och erfaret där. Anfallet ser också bra ut och higuain håller världsklass i minst 3-4 säsonger till. Dybala utvecklas fortfarande och kan bara bli bättre.