2016-08-26, 15:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pellets
"Peka ut en högt uppsatt individ inom Bitcoin som pratar BRA om Onecoin."

Att svara Volvo & SAAB och prata om fyrhjulsdrift är helt irrelevant , men det är som brukligt av ett klappmongo. Du kan ju svara på frågan istället.
Du skulle bli förvånad om jag sa vilka personer jag vet om som har satsat i konceptet Onecoin. Men av sekretesskäl så tänker jag inte röja några identiteter. Men så mycket kan jag säga att dom har fullt förtroende för Dr Ruja och satsat 6 siffriga belopp.
Citera
2016-08-26, 15:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MlmNeutral
Du skulle bli förvånad om jag sa vilka personer jag vet om som har satsat i konceptet Onecoin. Men av sekretesskäl så tänker jag inte röja några identiteter. Men så mycket kan jag säga att dom har fullt förtroende för Dr Ruja och satsat 6 siffriga belopp.

1) Du försökte komma med en lögn om en artikel i DI och blir tagen med brallorna nere...

2) Du kan bara komma med "Klappmongo svammel - jag känner en , som känner en , vars brorsa har en barndomskompis , som känner en som.........."

Nu kommer du ingenstans med något (eventuellt) framtida inlägg - den lilla trovärdigheten som möjligtvis fanns har du nu föbrukat....

Försvinn med dina fjantiga inlägg - kan du inte backa upp dina inlägg med fakta så kan du hålla käft istället för att bombardera tråden med trams.
Citera
2016-08-26, 15:55
Medlem
Kör länken i repris.

https://www.change.org/p/london-house-of-commons-arrest-ruja-ignatova-of-onelife-onecoin-along-with-her-co-mobsters?recruiter =7785844&utm_source=share_petition&utm_medium=face book&utm_campaign=share_facebook_responsive&utm_te rm=mob-md-no_src-no_msg&recuruit_context=fb_share_mention_variant&f b_ref=Default

Helt egalt vilka som satsat i OC

Visar på dåligt omdöme.....
Senast redigerad av Cristall 2016-08-26 kl. 16:04.
Citera
2016-08-26, 16:06
Medlem
Citat:

1) Du försökte komma med en lögn om en artikel i DI och blir tagen med brallorna nere...

2) Du kan bara komma med "Klappmongo svammel - jag känner en , som känner en , vars brorsa har en barndomskompis , som känner en som.........."

Nu kommer du ingenstans med något (eventuellt) framtida inlägg - den lilla trovärdigheten som möjligtvis fanns har du nu föbrukat....

Försvinn med dina fjantiga inlägg - kan du inte backa upp dina inlägg med fakta så kan du hålla käft istället för att bombardera tråden med trams.
Då får du vädja till Gromgutten att stänga av mig, men när jag skriver här ökar läsarsiffrorna med flera tusen, så det vill han nog inte.......

Nä, dina påhopp ger mig bara mer inspiration att skriva mer. Hur skulle det se ut om jag började namnge personer som har satsat i Onecoin här på FB? Då skulle väl göra som du gjorde med Ellie, bombadera dom med mail?
Men hon visste bättre och gav dig ett standardsvar som vi redan hade sett från Cristall.
Så inget personligt brev till dig "Pellets". Va synd va, skulle tro hon sorterar sin a email med autoresponder.....

Hello and thank you for your email.

I appreciate you taking the time to get in touch with me to bring this issue to my attention. I want to reassure you that I am looking into this and following it up – we take matters such as this very seriously.

I wish you well,

Ellie

Ellie Brown

Ellie har inte tagit bort sitt tack till OneWorld Foundation, Vad Tyder Det På?
https://www.facebook.com/oneworldfoundation.eu/?fref=ts
Citera
2016-08-26, 16:16
Medlem
Citat:
(FB) Onecoin

Längst ner i det inlägget framkommer det klart och tydligt att du är medlem i Onecoin bluffen. Alka medlemar i det ruffen å båg företag är klappmongon

Ok, så om man är medlem någonstans så är man i din värld per automatik indoktrinerad. Alla medlemmar i svenska kyrkan är djupt troende? Alla som har ett konto på svenska spel tycker att spelande är livets mening?
Citera
2016-08-26, 16:19
Medlem
Citat:
Då får du vädja till Gromgutten att stänga av mig, men när jag skriver här ökar läsarsiffrorna med flera tusen, så det vill han nog inte.......

Handlar inte om avstängning , men du kommer inte med något vettigt.
Så fort du försöker så blir du motbevisad med fakta.

Citat:
Nä, dina påhopp ger mig bara mer inspiration att skriva mer. Hur skulle det se ut om jag började namnge personer som har satsat i Onecoin här på FB? Då skulle väl göra som du gjorde med Ellie, bombadera dom med mail?
Men hon visste bättre och gav dig ett standardsvar som vi redan hade sett från Cristall.
Så inget personligt brev till dig "Pellets". Va synd va, skulle tro hon sorterar sin a email med autoresponder.....

Citat:
Hello and thank you for your email.

I appreciate you taking the time to get in touch with me to bring this issue to my attention. I want to reassure you that I am looking into this and following it up – we take matters such as this very seriously.

I wish you well,

Ellie

Ellie Brown

Ellie har inte tagit bort sitt tack till OneWorld Foundation, Vad Tyder Det På?
https://www.facebook.com/oneworldfoundation.eu/?fref=ts

Jag skickar själv "mallsvar" på många förfrågningar i jobbet.
Samma sak gör flertalet myndigheter.
Sedan tar jag tag i det när jag väl har tid - finns INGA konstigheter med Ellies email.
Och varför hon skall ta bort ett tack? Vad bevisar det att hon har kvar det?
Bevisar inte ett skit.

Följande är dock bevisat!
(FB) Onecoin

2) Du har själv nu bevisat att Onecoin inte är värda ett skit , och att du är fullt medveten om detta.
Annars skulle du gått med på följande erbjudande.
(FB) Onecoin

3) Onecoins ledning manipulerar kursen så det verkar som att Onecoin är värda något.
(FB) Onecoin
(Nej ditt klappmongo - du kan inte bakdatera kursen...)

4) Och här följer lite olika fakta som talar emot att Onecoin har ett uns rent mjöl i påsen.
(FB) Onecoin
Citera
2016-08-26, 16:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lyssna Kompis
Ok, så om man är medlem någonstans så är man i din värld per automatik indoktrinerad. Alla medlemmar i svenska kyrkan är djupt troende? Alla som har ett konto på svenska spel tycker att spelande är livets mening?

Nope - gäller endast MLM företagens medlemmar.

Dom ÄR indoktrinerade klappmongon/sektmedlemmar (Se valfri Youtube video från "MLM Väckelse möten")
Och klappmongona kan inte se att dom är blåsta , vissa extrema fall inser inte ens det när dom sitter i rättegångar.....
Citera
2016-08-26, 16:41
Medlem
Citat:
Nope - gäller endast MLM företagens medlemmar.

Dom ÄR indoktrinerade klappmongon/sektmedlemmar (Se valfri Youtube video från "MLM Väckelse möten")
Och klappmongona kan inte se att dom är blåsta , vissa extrema fall inser inte ens det när dom sitter i rättegångar.....

Alla medlemmar av onecoin har alltså varit på väckelsemöten eller fått annan intellektuell blockering som gör att de ser ensidigt på onecoin, och kan därför klassas som indoktrinerade, är det vad du försöker få fram? Det är nämligen så, förstår du, att din åsikt blir inte en sanning bara för att du upprepar den om och om igen...

Att vara indoktrinerad innebär i denna kontext att man ensidigt blivit påverkad att fatta ett beslut och är så pass hjärntvättad att man inte är öppen för kritiskt tänkande kring beslutet. Dvs. om du ska påstå att alla onecoinmedlemmar är indoktrinerade klappmongon, och få trovärdighet bakom det påståendet, så måste du också visa att alla onecoinmedelmmar tagit beslutet att bli medlemmar utan att ha haft egen intellektuell handlingsfrihet. Lycka till!
Senast redigerad av Lyssna Kompis 2016-08-26 kl. 16:44.
Citera
2016-08-26, 16:47
Medlem
Citat:
Handlar inte om avstängning , men du kommer inte med något vettigt.
Så fort du försöker så blir du motbevisad med fakta.
Många av dom är manipulerad och fakta direkt tagit ur luften.

Citat:
Jag skickar själv "mallsvar" på många förfrågningar i jobbet.
Samma sak gör flertalet myndigheter.
Förstod väl det, hur F-n skulle du annars ha tid och svara så snabbt på alla inlägg? Vet din chef om din aktivitet här på FB.....?

Kan du namnge företag och namn på din chef, kan du inte det, bevisar du att du är ett enda stort uppblåst "Klappmongo"......sticker man hål på dig går luften ur.

Citat:
Sedan tar jag tag i det när jag väl har tid -

Och var hittar du den tiden?
Det är ju inte bara här du lägger din näsa i blöt........
Citat:
Och varför hon skall ta bort ett tack? Vad bevisar det att hon har kvar det?
Bevisar inte ett skit.
För att visa dig m fl att hon tar det serious, skulle hon ta bort sitt TACK och fly Facebook sidan.....
Citat:
Följande är dock bevisat!
(FB) Onecoin

INGET är Bevisat, bara att du är tjurigare än en femåring......

Citat:
2) Du har själv nu bevisat att Onecoin inte är värda ett skit , och att du är fullt medveten om detta.
Annars skulle du gått med på följande erbjudande.
(FB) Onecoin

Hen kommer tacka mig sen....eller Snaaart.....!

Citat:
3) Onecoins ledning manipulerar kursen så det verkar som att Onecoin är värda något.
(FB) Onecoin
(Nej ditt klappmongo - du kan inte bakdatera kursen...)
Nonsens, finns förklarat längre bak i tråden.
Citat:
4) Och här följer lite olika fakta som talar emot att Onecoin har ett uns rent mjöl i påsen.
(FB) Onecoin
Såklart har alla nystartade företag motvind och barnsjukdomar som Dr Ruja rättar till allteftersom.
Senast redigerad av MlmNeutral 2016-08-26 kl. 16:51.
Citera
2016-08-26, 16:48
Medlem
Ni som inte läst om Rujas villkorliga dom kan göra detta här.

Court about three years after the collapse of the Waltenhofen company sets an opinion now marks the conclusion of the matter: A year and two months. Also indicted father has to pay fine

By Sabine Beck

Waltenhofen / Augsburg as the prosecutor at the end of "a yet certain criminal energy" speaks, the former head of Waltenhofen casting plant disfiguration short the dark red painted mouth. Otherwise they pursued without noticeable movement the one-hour hearing, which will be performed this Tuesday against them. The judgment, which announces the Augsburg magistrate Elke Bethge after a short pause, exactly corresponds to what they had announced at the beginning of the hearing: one year and two months on probation. Given a fine of EUR 18 000 to the state. The accused also father of ex-CEO will receive an order of punishment over EUR 12 000. He takes on health grounds not participate in the negotiations.

That one takes place of the originally planned five hearings and gives its judgment immediately, has a reason: Before the session begins, the representatives of prosecutor, defense and court have met three times already. The consultation: a penalty of between one and two months and a year and ten months, when the 35-year-old defendant admits. For them and their father is ultimately about delayed filing to insolvency , 24 cases of fraud by suppliers as well as violation of the accounting requirement. Withholding and embezzlement of wages were also part of the prosecution. However, after the consultation is omitted this point: The damage of almost EUR 163 0000 is now almost settled.

With almost EUR 430 000 to the damage suffered suppliers located. For the director and her father, who was at times also registered as Managing Director, awarded further contracts - even though they knew that they could not pay. Only for yourself and more of them run companies abroad, according to an in Kempten detective in court, paid it studiously until the final bills. For example, for acting as an adviser.

Had brought to light the cast broke and the inconsistencies in the environment, the savings bank and the IG Metall. Two ads there. One of the bank due to credit fraud, because money was not used as planned. And one of the union for wrongful. These, as well as fraud and violation of the accounting obligation admits the 35-year-old former CEO. Your defense outlined their career who with her family in 1990 first introduced the native Bulgarian in the Black Forest. After studying law and economics, the young woman worked first time for a consulting company. In spring 2010, she bought the casting, which it had initially have a good chance. But when the financial problems came, it had grown simply over his head the cause. In January 2012, the cast was finally broke. 80 employees lost their jobs.

Great company, great harm

"Companies now fail once and for large companies and the damage is just great," says the defender and also that the suspect his client wanted to get rich, have never been confirmed. Delayed filing to insolvency is consistent in his eyes, because the deadlines were so short. And he asks: "Where is the criminal energy at supplier fraud in the crisis? "

The prosecutor sees the criminal energy of the accused that the now 35-year-old had stopped immediately after the bankruptcy abroad. Well temporarily to London with her husband, from whom she is separated today. Currently they live according to their defense of 3500 euros net per month in Dubai, where she consults entrepreneurs.

The last word of the 35-year-old falls from scarce. "I agree with the statements," she says quietly after pleading her lawyer before going into the break before the verdict. The judge thus remains at the lower end of the agreed penalty framework. The reasons: The 35-year-old has kept to the agreement - and it has a positive social prognosis.

Article ID: srv0000039519779 | Source: AZ | Release Date: 4/13/2016 | Page: 28 | .. * Archives ORGAUSGABE: B-KE | Date: 20160413 | Input time: 054 725 | DCID: 939152984 | Newspaper: AZ | Output: B-KE | Department: LOK |
Citera
2016-08-26, 17:05
Medlem
Citat:
Många av dom är manipulerad och fakta direkt tagit ur luften.
Visa en enda av de länkar jag skickade i förra inlägget där det är "manipulerat" och direkt "taget ur luften".

Citat:
Förstod väl det, hur F-n skulle du annars ha tid och svara så snabbt på alla inlägg? Vet din chef om din aktivitet här på FB.....?

Kan du namnge företag och namn på din chef, kan du inte det, bevisar du att du är ett enda stort uppblåst "Klappmongo"......sticker man hål på dig går luften ur.
Företaget jag jobbar för och min chef kan jag inte ange - det är du fullt medveten om eftersom då outar jag mig här på forumet - och så roligt skall vi inte ha det.

Citat:
Och var hittar du den tiden?
Det är ju inte bara här du lägger din näsa i blöt........

För att visa dig m fl att hon tar det serious, skulle hon ta bort sitt TACK och fly Facebook sidan.....
Varför då? Finns ingen anledning att ta bort ett "tack" på facebook för en donation?

Citat:
INGET är Bevisat, bara att du är tjurigare än en femåring......
Jo , det är bevisat att du försökte komma med att...
"Redan i början av året skrev Di Dagens industri i denna artikel: Bitcoin har ingen framtid"
Tyvärr blev du synad med fakta - där faktan visar att DI skrev ingen artikel om Bitcoin - utan en artikel om en före detta Bitcoin utvecklare som ser dystert på Bitcoins framtid.

Citat:
Hen kommer tacka mig sen....eller Snaaart.....!
Vill du inte köpa till det ofattbara billiga priset?
Hen tackar inte dig då hen behöver stålar NU!

Citat:
Nonsens, finns förklarat längre bak i tråden.

Nej - det gör det inte.
Att hänvisa till att Onecoin sätter priset på en produkt som säljs under 2016 , till en kurs som skall motsvara 2014 års kurs är inte ett svar.

Endera så finns det en växelkurs - eller så finns det ingen.
Onecoin har ingen växelkurs eftersom alla sätter den kurs dom känner för , och det mest skrämmande är att Onecoin själva gör det...

Du kan plugga på...

https://sv.wikipedia.org/wiki/V%C3%A4xelkurs

Citat:
Såklart har alla nystartade företag motvind och barnsjukdomar som Dr Ruja rättar till allteftersom.
Motvind & barnsjukdomar?
Polisanmälda
folk har blivit arresterade i Asien
man lovar att "blockkedjan" och Onecoin ska gå "Publikt" när 30% var minade....
Sedan lovade man att det skulle finnas över 100.000 butiker som tog emot Onecoin när 80% var minade...
Ingen bank vill ha samarbete med Onecoin
Ingen kortutgivare vill ha samarbete med Onecoin
Onecoins ledare är fälld i Tyskland till Skyddstillsyn. (Här är nog det grövsta , vilken seriös företagsledning som helst hade gett den individen kicken med omedelbar verkan)

Du är bara pinsam som försöker på sedvanligt klappmongo sätt rättfärdiga en fet bluff.
Citera
2016-08-26, 17:06
Medlem
Frozen Position kan drabba vem som helst...Det har vi sett vid upprepade tillfällen.
Hon sitter i sitt ScamQueenRike och
Dikterar Sina egna lagar.

Tim T.
Disqus.
Onecoin does not exist. It is vapor-ware, therefore no one will "own it." But if they did, Ruja is already known to steal the Ponzi coins from affiliates she didn't like. Are you familiar with Chris Stone (joined Onecoin in August, 2014 as the 1554th person under Juha), Imran Shah (a former top Team Leader in U.K.) and J. Ryan Conley (former Team Leader in USA)? Each and every one of them were locked out of their accounts and had their coins confiscated by Ruja. Chris had approximately $200,000 "worth" of fake coins taken from him by Ruja. All have publicized this, the latter two having described their case on YouTube videos. Is this how your Cryptocurrency works?? Will you ever be the custodian of your own funds?

Somewhere in this thread I posted images of a Onecoin Rep who sent me a photo of Richard Branson making the "zero" sign (representing Onecoin's true value), stating that he was now involved in Onecoin. Additionally, she sent the logo of Alibaba, which said, "Don't miss the boat, Alibaba will begin accepting Onecoin in June 2016!!" These lies are not much different than Onecoin's official page and all of their famous leaders, like Juha, Sebastien, Joby Boughey, and Ruja herself, stating that she was on the "prestigious cover of Forbes." The Financial IT February issue (which I own) is an exact reprint of January. Exactly. Even xcoinx has removed their blatantly plagiarized FAQ's since this article was published, and remember, Ruja announced this affiliation on May 16th, 2015, in which she called the partnership "taking Onecoin to the next level - and this is the next level."

Not covered in the article, but you can look it up yourself, Ruja Ignatova plead GUILTY to and was CONVICTED OF FRAUD in March of this year for embezzling money and other charges stemming from her and her father's previous ownership in the Gusswerk casting company in Germany.

Onecoin activity and members are being closely watched in the USA by the SEC and investigations have been launched in over half a dozen countries on three continents. FYI: Such investigations typically take 8-26 months before aggressive action is taken.

This week the most respected man in ALL of Cryptocurrency has directly called Onecoin a devious SCAM (Andreas Antonopolous). And an Ethereum core developer has called it a "disgusting scam." These statements should not be taken lightly! It is like a boat manufacturer stating that your vessel is not sea-worthy and will certainly sink.

It is a FRAUD, just like the criminals and career scammers running it. That's all.

Känns som det behövs en repition här.
Fler får gärna komma med inlägg som vi behöver läsa igen och då gäller det Rujas lögner osv....
Senast redigerad av Cristall 2016-08-26 kl. 17:12.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in