Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2016-08-24, 22:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av grelin1999
Grunden i förbudet är inte i grunden anti-islamskt utan en säkerhetsföreskrift. Heltäckande kläder på en strand kan gömma vapen eller bomber.

Vem vet vad nunnor gömmer under sina kläder.
Så i framtiden så får nunnorna i Frankrike se upp.
Citera
2016-08-24, 22:50
Medlem
another-devils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sylvia.borin
Nja, det har jag inte fått intryck av. Jag har inte upplevt de huckletroll jag har träffat som speciellt religiösa.

De jag har kommit i kontakt med har haft slöja för att göra sig märkvärdiga; en markering för att visa att jag tänker minsann inte bli som du, Svenne. Det är som att de vill tillhöra en subkultur. Sen har vi de där som vill gå hemma och då underlättar slöjan att kärringen får slippa jobba. Det finns gott om kvinnor, både svenskar och invandrare, som inte vill arbeta utan föredrar att gå hemma.

Det stämmer säkert på en del, särskilt yngre eller konvertiter att de vill markera och tillhöra en "farlig" subkultur. Annars underlättar knappast slöjan ute i samhället (om vi bortser från muslimiserade förorter)
Citera
Bannlyst
Vi alla vet att gömma bomber under lakan eller vad fan det är dom har på sig är en muslimsk grej, så ingen idé att måla över det på andra.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Piii...
Vem vet vad nunnor gömmer under sina kläder.
Så i framtiden så får nunnorna i Frankrike se upp.

För det finns ju en tradition i att nunnor gömmer bombbälten, vapen, etc. och utför terrordåd menar du?

Var realistisk. Snälla.
Citera
2016-08-24, 22:51
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av M.J.A
För det finns ju en tradition i att nunnor gömmer bombbälten, vapen, etc. och utför terrordåd menar du?

Var realistisk. Snälla.

Precis det jag tänkte med. Nej vi alla vet vart bilbomber och självmordsbombare kommer ifrån
Citera
2016-08-24, 22:52
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Babianen
Varför bryr du dig? Det gör väl ingen skillnad för dig hur andra går runt?

Därför männen i den religionen anser att det är rätt att våldta och tagfsa på flickor ä/ kvinnor uran dessa. Samt att unga flickor påtvingas denna klädsel annars riskerar de sina liv. Därför bryr jag mig
Citera
2016-08-24, 22:53
Medlem
Verkar helt knasigt, rasistiskt och dumt. Är det någon som har ertappats med en
bomb under burkinin?. Frankrikes regering är väl vänster bara på papperet
Citera
2016-08-24, 22:54
Medlem
Babianens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Captinhero
Därför männen i den religionen anser att det är rätt att våldta och tagfsa på flickor ä/ kvinnor uran dessa. Samt att unga flickor påtvingas denna klädsel annars riskerar de sina liv. Därför bryr jag mig

1) Vad har det med kvinnors klädsel att göra?

2) Vilken klädsel påtvingas kvinnor?
Citera
2016-08-24, 22:54
Medlem
johanjosefssons avatar
Citat:
1) Så en heltäckande baddräkt är kvinnoförtryckande?

2) Du inser att alla kvinnor skulle ha burkini om de kunde komma undan med det right?

3) Men vill du se feta och äckliga arabiska kvinnor på stranden?

1. Ja, eftersom den symboliserar ett Islamistiskt budskap direkt ifrån Sharia.

2. De flesta västerländska kvinnor vill känna sig vackra utan att bli taffsade på. I grund och botten gillar västerländska kvinnor att få blickor på sig, det är bra bekräftelse. Tyvärr har massinvandring av babbar med taskig kvinnosyn för med sig de obehag som vi ser idag. Vilket även smittar över på de västerländska kvinnorna som blivit hjärntvättade till att det är "vita mannens" fel att babbar taffsar och vill slöjbeklä alla hondjur.

3. Nepp. Därför hoppas jag de stannar inne nu när förbudet råder.
Citera
2016-08-24, 22:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hejsan07
Läs denna artikel.

Förbudet mot ansikstäckande kläde har gjort att kvinnor iprotest börjar ta av sig sin hijab och ersätta den med den förbjudna ansikstäckandec niquaben och burkan.

[url]http://www.thelocal.fr/20160621/and-the-best-city-in-france-for-foreigners-to-live-is/URL]

Vad vill du förmedla?!
Jag förstår inte?
Klädförbud hindrar inga terrorbrott skrev jag, som svar på din dumma kommentar om terrorister i Sverige, som inte är någon hemlighet, och som inte har med något klädförbud att göra.
Vad vill du mena med artikeln du länkar??
Citera
2016-08-24, 22:58
Medlem
Babianens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av johanjosefsson
1. Ja, eftersom den symboliserar ett Islamistiskt budskap direkt ifrån Sharia.

2. De flesta västerländska kvinnor vill känna sig vackra utan att bli taffsade på. I grund och botten gillar västerländska kvinnor att få blickor på sig, det är bra bekräftelse. Tyvärr har massinvandring av babbar med taskig kvinnosyn för med sig de obehag som vi ser idag. Vilket även smittar över på de västerländska kvinnorna som blivit hjärntvättade till att det är "vita mannens" fel att babbar taffsar och vill slöjbeklä alla hondjur.

3. Nepp. Därför hoppas jag de stannar inne nu när förbudet råder.

1) Så viktorianska baddräkter symboliserar också ett Islamistiskt budskap direkt ifrån Sharia? http://www.victoriana.com/Fashion/victorian-bathing-suit.html ska det vara förbjudet att bära en viktoriansk baddräkt på stranden?

2) Men kvinnor är ju feta och äckliga. Att gå runt och visa upp det på stranden är så hemskt att de flesta kvinnor inte går till stranden. Om burkini var legit skulle många fler vanliga kvinnor gå till stranden.

3) Så varför är du emot burkini då?

4) Jag är personligen också emot burkini och täckande klädsel på stranden jag tycker att alla kvinnor borde tvingas att bära bikini så att de får skämmas över hur feta och äckliga de är.
Citera
2016-08-24, 22:59
Medlem
Citat:
Men sen när blev bikini/baddräkt en sed i Europa? Är du tappad? Gå tillbaka typ 100 år och kolla på hur folk klädde sig på stranden då.

Nu blir jag ganska intresserad av att prata med en arab!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in