Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2016-08-24, 23:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av killing.fields
Nu är jag inte för ett förbud. Men alla ni som tycker det är fel att tycka det bör betänka att det är dödsstraff på att vara ateist i saudi.

En till arabjävel!
Citera
2016-08-24, 23:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Balkan-King
Franskmænd skulle have tænkt sig om før de angreb og koloniserede Nord-Afrika og forslavede millioner af mennesker.

Muslimerna skulle ha tänkt sig för innan de via sjöröveri angrep och tillfångatog miljontals européer.

https://sv.wikipedia.org/wiki/Barbareskkusten

Barbaresk-ländernas sjöröveri var den direkta anledningen till att Frankrike erövrade och koloniserade Algeriet. Sverige fortsatte dock att betala mutor för att muslimerna inte skulle angripa svenska fartyg.

http://runeberg.org/barbaresk/
Citera
2016-08-24, 23:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LaScala
När får vi se nåt liknande här?
Jag anmäler mej frivilligt som slöjryckare.

Sedan burkiniförbudet införts på flera håll i Frankrike har polisen gått hårt åt muslimska kvinnor.
Nu kommer bilder från stranden i semesterorten Nice på där polis beväpnad med pepparsprej tvingar en kvinna att ta av sig sin hijab.

Nice förbjuder burkinin
”Det var våldsam stämning”
I Cannes tvingades en annan kvinna att lämna stranden och betala böter för att hon bar hijab.
– Jag tänkte inte ens bada, bara doppa mina fötter, säger kvinnan.
Hon visste inte om att det fanns ett förbud och kläderna täckte inte hennes ansikte.
En fransk journalist på plats såg poliserna rikta pepparsprej även mot henne och människor omkring började skrika åt kvinnan att hon inte var välkommen i Frankrike.
– Det var ganska våldsam stämning. Jag hade känslan av att de skulle ge sig på en kvinna som bara satt på marken och grät tillsammans med sin dotter, säger journalisten Mathilde Cusin till Franska 4TV.

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article23397202.ab

Det finns hopp, det finns hopp.

Marine Le Pen nästa President?

Ett riktigt blodigt terrordåd i Frankrike till så är hon nästa President och Front Nationale regeringsparti.
Citera
2016-08-24, 23:19
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av HolmgerKnutsson

Ett riktigt blodigt terrordåd i Frankrike till så är hon nästa President och Front Nationale regeringsparti.

Nej Hollande och hans Saudi vänner är nog inte på så bra humör just nu.

Fast han spenderar ju 12 000 euro på sitt hår i månaden. Fransmännen betalar.
Citera
2016-08-24, 23:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Piii...
Vem vet vad nunnor gömmer under sina kläder.
Så i framtiden så får nunnorna i Frankrike se upp.

Skillnaden är att kristendomen funnits där på ett eller annat sätt sedan 100 efter Kristus.

Det är ingen som tvingar någon att bli nunna.
Det är ett val.

Kristendomen är en saga, men den är idag inte en våldsideologi.

Islam hör inte hemma här.

Poitiers 732
Constantinople 1147
Constantinople 1453
Vienna 1683
Senast redigerad av HolmgerKnutsson 2016-08-24 kl. 23:29.
Citera
2016-08-24, 23:29
Medlem
Att kvinnor i Frankrike tvingas ta av sig kläderna i sekularismens namn är lika extremistiskt som att de i Saudiarabien tvingas ta på sig i Islams namn. Jag förstår förbud mot att helt täcka ansiktet i burka (en identifierings- och säkerhetsfråga) men detta är bara löjligt.
Citera
2016-08-24, 23:51
Medlem
Såhär borde såklart hela Europa behandla muslimer.
Citera
2016-08-24, 23:52
Medlem
Sperssons avatar
.
Huvuddukar är en symbol för kvinnoförtryck, och ska således förbjudas omedelbart.

Det handlar ytterst om kvinnors frihet.
Citera
2016-08-24, 23:53
Medlem
antoneriks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HolmgerKnutsson

Det skulle bli en vitamininjektion för hela Europa om hon blev president. PK-stollarna kissar på sig av chock. Folket kan ryta tillbaka, dom vill inte se en utplåning av deras tusenåriga kultur.
Citera
2016-08-24, 23:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Spersson
.
Huvuddukar är en symbol för kvinnoförtryck, och ska således förbjudas omedelbart.

Det handlar ytterst om kvinnors frihet.
Du vill alltså öka kvinnors frihet genom att förbjuda kvinnor att själva välja sina kläder. Jag tror du precis hade lite otur när du tänkte.

Låt kvinnor klä sig hur de vill på stranden, allt ifrån att gå nakna till mankini till att bära vinterjackor, och förbjud istället män som har åsikter om hur kvinnor ska klä sig. Det enda sättet att främja frihet är att ge människor frihet.
Citera
2016-08-25, 00:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Piii...
Kristna har dödat kristna i alla tider, så vad är skillnaden?
Skillnaden är att kristna inte dödar kristna i Kristi namn. Det är faktiskt omöjligt med tanke på Kristi lära (älska din fiende). Men islam säger något annat, och det gäller ÄN IDAG. Därför blir det problematiskt att ge efter för en efterbliven religion som islam, med dess uttryck (inkl klädsel) i ett modernt land som Frankrike, som strävar efter sekulär samhällsgemenskap.
Citera
2016-08-25, 00:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zorigo
Du vill alltså öka kvinnors frihet genom att förbjuda kvinnor att själva välja sina kläder. Jag tror du precis hade lite otur när du tänkte.

Låt kvinnor klä sig hur de vill på stranden, allt ifrån att gå nakna till mankini till att bära vinterjackor, och förbjud istället män som har åsikter om hur kvinnor ska klä sig. Det enda sättet att främja frihet är att ge människor frihet.
Burkini/chadorkvinnor har inte själva valt hur de ska klä sig, de vet redan hur de BÖR klä sig för att slippa repressalier om de blir igenkända.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in