Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2016-08-25, 13:55
Medlem
Den svenska rapporteringen av skälet till de lokala franska besluten om att införa de nya ordningsreglerna är felaktig. Grunden för de beslut som har överprövats och som hittills har fastställts av domstolarna är att skydda människor från våld och andra oroligheter som skulle kunna inträffa efter de islampräglade terrorattackerna, mordet på den katolske prästen och Niceattentatet. Upploppet på Korsika blev droppen för myndigheterna. Domstolarna har funnit att besluten mot den bakgrunden är rimliga och proportionerliga. Ingen nyhetskanal berättar om det och inte heller att besluten är tillfälliga. De gäller till olika tidpunkter efter sommaren. Vi får se vad den högsta franska förvaltningsdomstolen kommer fram till i dagarna.

För övrigt är rapporteringen om vad som har hänt på stränderna, och den bild som cirkulerar om poliser som skulle ha tvingat en kvinna att ta av sig, lika felaktig. Ingen polis har använt pepparspray och bilden beskriver inte en situation där poliser tvingar av en kvinna kläderna. Allt det här framgår av franska tidningar.

Jag tycker att besluten ska permanentas. Gör allt som går för att motverka islams avtryck i samhället.
Citera
2016-08-25, 14:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av weseeyou
Har Sverige infört separata badtider även på stränderna? Är utlandsboende o har ej koll på alla tokigheter som galna/senila Svea hittar på numera.

Har och har.. men det är nog en tidsfråga bara... jag menar de muslimska kvinnorna måste ju också få njuta av vågornas brus, soldränkta stränder och havsbrisen i håret.. oj, inte i håret förstås, där blev det lite fel men du förstår säkert vad jag mena.

Mvh
Citera
2016-08-25, 14:09
Medlem
Citat:
Man borde påminna Gardell om att koranen uppmanar till att kasta homosexuella från höga höjder...vilket sker i IS namn t ex.

Hans bror är ju Mattias Gardell - med gedigen bakgrund som muslimkramare. Äpplet faller inte långt från trädet.
Citera
2016-08-25, 14:10
Medlem
Man skulle kunna anföra att niqab/burka/burkin faktiskt är en politisk uniform; vilket jag har fått för mej är olagligt i tex Sverige. De som är så dogmatiska att de har heltäckande slöjor ser definitivt islam som politiskt, religiös och juridisk ideal.
Citera
2016-08-25, 14:11
Medlem
Andersdamaans avatar
En av Expressens hipsterjournalister ger sig in i debatten. Dock så verkar han inte riktigt begripa varför Frankrike har infört ett slöjförbud i det offentliga rummet, eller varför polisen är litet extra på hugget just vid platsen där kvinnan blev "Avslöjad":
http://www.expressen.se/debatt/i-sverige-bar-mannen-shorts-pa-sommaren/?ref=yfp
(unvis.it verkar strejka så det fick bli en direktlänk istället, bara så att ni vet)
Citera
2016-08-25, 14:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DwWU
Har och har.. men det är nog en tidsfråga bara... jag menar de muslimska kvinnorna måste ju också få njuta av vågornas brus, soldränkta stränder och havsbrisen i håret.. oj, inte i håret förstås, där blev det lite fel men du förstår säkert vad jag mena.

Mvh
Förstår exakt, njuta av havsbrisen i den fladdriga burkan/chadorn/hijaben. Gärna en helsvart i två lager så det kan svettas lite extra mycket därunder. Undrar hur de bär sig åt just nu, då vi har 40+ grader i hela Frankrike sedan några dagar...man kan förstå deras behov av bad i havet, men det går ju inte i burka. De får investera i ett badkar, i med kallvatten och hoppa sedan ner iklädd burkini så blir det bra.
Citera
2016-08-25, 14:30
Medlem
volvo 240s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PiusXIII
Detta är helt klart en rasistisk åtgärd. Om lagen påbjuder detta är det en rasistisk lag. Det ska inte vara tillåtet att dölja sitt ansikte, vilket även bör gälla fotbollshuliganer mm, men i övrigt ska man ha rätt att klä sig som man vill.

Angående argumentet att man kan gömma bomber under dessa kläder så går det lika bra under vilken kappa eller rock, eller i vilken ryggsäck som helst.
Jahapp då drar jag på mig SS-uniformen imorgon då.
Citera
2016-08-25, 14:55
Medlem
Kung-Caligulas avatar
Jättebra givetvis. Ju mer förbud av Islam desto bättre. Nästa steg är att göra det jävligt obekvämt att vara muslim sen kanske dom emigrerar tillbaka till sina skitländer istället för att parasitera på vårat samhälle. Vem fan bryr sig förutom Jonas Gardell och resten av europahatarna?

Låt muslimerna emigrera till Israel. Europeiska judar verkar ju vara hemskt förtjusta i Islam.
Citera
2016-08-25, 15:18
Medlem
DaEzzs avatar
Citat:
De poliser som bötfällde kvinnan på stranden är nu utsatta för hot, och foton på dem samt deras hemadresser sprids nu på nätet bland div jihadistsympatisörer...

Vilken skräll. Undrar om Hollande tycker det är värt det, dvs ett meningslöst, populistiskt förbud när poliser som bara gör sitt jobb försvinner spårlöst för att sedan dyka upp i en video på YouTube där de halalslaktas av några stinkande islamistsvin.

Ska man ta strid på allvar så bör det vara för saker som ger genomslag. Till exempel återkallande av medborgarskap och utvisning inte bara av gärningsmannen utan även av familjerna till personer som genomför och/eller döms för terrorbrott.
Citera
2016-08-25, 15:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av killing.fields
Man skulle kunna anföra att niqab/burka/burkin faktiskt är en politisk uniform; vilket jag har fått för mej är olagligt i tex Sverige. De som är så dogmatiska att de har heltäckande slöjor ser definitivt islam som politiskt, religiös och juridisk ideal.
Det är just så Nice mfl städer motiverar sitt burkiniförbud: förbud mot religiösa och politiska uniformer på sekulära badstränder finns det stöd i lagen för.
Citera
2016-08-25, 16:03
Medlem
kuntakinte55s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DaEzz
Ska man ta strid på allvar så bör det vara för saker som ger genomslag. Till exempel återkallande av medborgarskap och utvisning inte bara av gärningsmannen utan även av familjerna till personer som genomför och/eller döms för terrorbrott.
Du menar alltså att det inte räcker med integrationsprojekt, dialogpoliser och körinteövermigmedlastbil-armband?
Citera
2016-08-25, 16:12
Medlem
kuntakinte55s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kung-Caligula
Låt muslimerna emigrera till Israel. Europeiska judar verkar ju vara hemskt förtjusta i Islam.
Ett utmärkt förslag, kan omöjligt ifrågasättas utan att samtidigt avslöjas som både antisemit och islamofob. Ungefär som när en ful negress föreslås bli Lucia, hon blir det med automatik eftersom ingen vågar ifrågasätta eller rösta på något annat.

Ibland undrar jag om inte judar ser alla vita europeer som en grupp, som ska straffas för sin genetiskt ärvda historia relaterad till judarna. I så fall är de mycket effektiva när de importerar islam & Co till europa samtidigt som vi skuldsätts till bankirerna vilket splittrar och förgör både länder, kultur och folket.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in