2016-08-23, 14:51
Medlem
Bondbruds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kastanjnisse
Varför går Carlgren före Rinne? Annars ser truppen bra ut, förstår inte varför Sam Larsson och Jakob Johansson inte går framför Hult/Rohden?
Är nog så enkelt att Carlgren får speltid just nu.
Citera
2016-08-23, 14:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NirvanA
Jo, för att jag ska kunna njuta av landslaget behöver landslaget representeras av mitt folk annars kan jag inte identifiera mig med laget.

Ok, det får stå för dig, men framgång har väldigt lite med den etniska demografin i laget att göra, vilket vårat u21 gäng, eller för den delen, varenda jävla klubblag som vinner är ett ganska bra exempel på.
Citera
2016-08-23, 14:59
Medlem
Socialkonservativs avatar
Vad är en rimlig startelva till Holland?
Citera
2016-08-23, 15:03
Medlem
Bra trupp av Janne. Skönt att se Nyman och Fransson bli uttagna. Ingen Wahlqvist men han har inte varit bra i år så kan tyckas logiskt.

Är kluven till Sam Larsson. Hur bra är Hereenveen och Eredivisie nuförtiden? Då kan man lika gärna ta ut någon som har gjort det bra i Allsvenskan och är på uppgång i sin karriär (Nyman).
Citera
2016-08-23, 15:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Socialkonservativ

3-5-2

Olsen
Granqvist Jansson Lindelöf
Durmaz Hiljemark Fransson Ekdal Wendt
Kujovic Guidetti
¨
alternativt att man byter ut Durmaz mot Lustig. Dock föredrar jag snabba och tekniska lirare på ytterpositionerna i ett 3-5-2 och Lustig är väl knappast den spelaren.
Citera
2016-08-23, 15:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Assdefender
3-5-2

Olsen
Granqvist Jansson Lindelöf
Durmaz Hiljemark Fransson Ekdal Wendt
Kujovic Guidetti
¨
alternativt att man byter ut Durmaz mot Lustig. Dock föredrar jag snabba och tekniska lirare på ytterpositionerna i ett 3-5-2 och Lustig är väl knappast den spelaren.

Nu tror jag minsann att du missförstod:
Citat:
Citera
2016-08-23, 15:09
Medlem
Citat:
Nu tror jag minsann att du missförstod:

Det där ser jag som en rimlig startelva sett till spelarmaterialet.
Citera
2016-08-23, 15:09
Medlem
Målvakt
Lustig-VNL-Granqvist-Wendt
HM-CM-Ekdal-Forsberg
Guidetti-Berg

Dessa spelare ser jag som självklara startspelare. Frågan gäller ju just de tre mer oklara positioner.
Citera
2016-08-23, 15:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Assdefender
Det där ser jag som en rimlig startelva sett till spelarmaterialet.

Finns ingenting som tyder på att Janne Andersson ska börja spela 3-5-2, att Forsberg ska bänkas och kanske framförallt att Sveriges enda anfallare som är garanterad startplats, Berg ska bänkas.
Citera
2016-08-23, 15:11
Medlem
Citat:
Målvakt
Lustig-VNL-Granqvist-Wendt
HM-CM-Ekdal-Forsberg
Guidetti-Berg

Dessa spelare ser jag som självklara startspelare. Frågan gäller ju just de tre mer oklara positioner.

Är det inte bättre om vi försöker få med alla våra spelskickliga mittfältare? Ekdal, Hiljemark och Fransson ser jag som självskrivna i startelvan. Möjligtvis att Rohdén kan erbjuda något annat.

Lewicki platsar inte i landslaget. Kanske gör han det i ett tremannamittfält där han kan fokusera totalt på det han är bra på - täcka ytor och ta bollen från motståndarna.
Citera
2016-08-23, 15:12
Medlem
Citat:
Finns ingenting som tyder på att Janne Andersson ska börja spela 3-5-2, att Forsberg ska bänkas och kanske framförallt att Sveriges enda anfallare som är garanterad startplats, Berg ska bänkas.

Varken Forsberg eller Berg har imponerat. Jag tror Forsberg kan få det svårare nu i och med att Zlatan är borta då dessa hade ett bra samspel med varandra.
Citera
2016-08-23, 15:13
Medlem
Citat:

Olsen
Lustig - Lindelöf - Granqvist - Wendt
Durmaz - Ekdal - Hiljemark - Forsberg
Guidetti - Berg
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här